Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@19:06:27 GMT

اعلام نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۹۵۰۱

اعلام نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: امتحانات دانشجویان علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، موضوع حضوری یا غیر حضوری برگزار شدن امتحانات دانشجویان و دانش آموزان با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور به یکی از دغدغه‌های دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شده است.

دانشجویان اعلام کرده اند که خوابگاه و امکانات کافی برای رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری امتحانات به صورت حضوری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین  آنها در این کمپین گسترش سویه جهش یافته جدید کرونا ویروس را از دیگر دلایل خود برای این درخواست اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: دانشجویان پزشکی تحت پوشش رایگان بیمه تکمیلی قرار می‌‎گیرند

به گفته دانشجویان، امتحان حضوری برای دانشجویانی که علیرغم تلاش‌های فراوانشان برای برگزاری حضوری کلاس‌ها در طول ترم، به علت کمبود امکانات رفاهی و خوابگاهی، فقط آموزش مجازی داشته‌اند ناعادلانه است، از همین رو از وزارت بهداشت درخواست کردند تا امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار شود. 

* تجربه خوبی از برگزاری آزمون‌های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به این درخواست مخاطبان اظهار داشت: در برگزاری آزمون‌های مجازی دانشجویان علوم پزشکی علی رغم استفاده از تمام ابزارهای موجود و روشهای امنیتی لازم همچنان صحت این آزمون ها زیر سوال است و تجربه خوبی از برگزاری آزمون‌های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های ارزیابی ما از دانشجویان و اطلاعات و سطح سواد آنها امتحان است و از سویی اگر امتحانات با دقت لازم برگزار نشود ممکن است سلامت مردم در آینده با خطر مواجه شود.

بیشتر بخوانید: تصویب کلیات طرح افزایش دانشجویان و متخصصین پزشکی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

باقری فرد تاکید کرد: با توجه به اینکه همه کلاسهای علوم پزشکی به صورت حضوری است شرایطی را فراهم خواهیم کرد که امتحانات در بازه زمانی طولانی تری برگزار شود تا از حضور و تراکم بیش از حد دانشجویان پرهیز شود.

وی گفت: وزارت بهداشت امتحانات را به صورت حضوری برگزار خواهد کرد به دلیل اینکه سلامت مردم در آینده از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است.

وضعیت مناسب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها

از سوی دیگر حمیدرضا اشراقی، مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره وضعیت خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی در ایام کرونا، این گونه توضیح داد: با توجه به پیگیری موضوعات تغذیه و خوابگاه ها و ... ما در خوابگاه هایی که با ظرفیت بالاتر زمان تعطیلی دانشگاه ها و غیر حضوری بودن این مراکز آموزشی قرار دارد حضور دانشجوها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت شده و مدیریت شده است و میزان ابتلای دانشجویان به ویروس کرونا بسیار پایین است.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در خوابگاه هایی که پیش از این‌ها حدود ۱۰۰ نفر در آن خوابگاه حضور داشتند امروز قریب با ۴۰۰ نفر در آن حضور دارند در این مجموع تنها ۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: کمبود پزشک؛ از واقعیت تا کتمان

وی ابراز کرد: از آنجایی که اکثر دانشجویان دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و در مراکز درمانی حضور  دارند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند وضعیت ابتلا به کرونا پس از بازگشایی‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار پایین است.

می توان در همین باره اشاره کرد که اخیرا در دانشگاه علوم پزشکی یزد تنها ۲ مورد ابتلا به کرونا در میان دانشجویان وجود داشته است. سعی کرده ایم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از خوابگاه‌ها با شرط رعایت این پروتکل‌ها توانسته‌ایم خدمات مناسبی را به دانشجویان ارائه دهیم تا دانشجویان در ایام منتهی با امتحانات پایان ترم با دغدغه و نگرانی‌های کمتری برای این زمان آماده شوند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت امتحانات دانشجویان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رعایت پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی صورت حضوری حضوری برگزار وزارت بهداشت خوابگاه ها دانشگاه ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس