Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- بنابر اعلام اتحادیه جهانی کشتی، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در جمع پنج تیم برتر در سال ۲۰۲۱ جهان قرار گرفت.

 سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی نوشت: تیم کشتی فرنگی ایران با وجود ۶ امتیاز کمتر نسبت به تیم قهرمان (روسیه) در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ، با رهبری «محمدرضا گرایی» قهرمان جهان و المپیک، ۶ مدال در این رقابت‌ها کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۵ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ایران در رده‌بندی تیمی نیز با کسب ۱۴۶ امتیاز به عنوانِ نایب قهرمانی دست یافت. تیم‌های روسیه و جمهوری آذربایجان به ترتیب با ۱۵۲ و ۱۰۷ امتیاز اول و سوم شدند.

تیم ملی کشتی فرنگی برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی را بدست آورد و پیش از نایب قهرمانی سال ۲۰۲۱، یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۹ و دو مقام سومی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ در کارنامه دارد. در کشتی فرنگی ۴۷ مدال شامل ۱۶طلا ۶ نقره و ۲۵ برنز در مسابقات جهانی نصیب فرنگی‌کاران ایرانی شده است.

البته تیم ملی کشتی فرنگی در نروژ صاحب رکوردهایی نیز شد که برای نخستین مرتبه در تاریخ این رشته در کشورمان اتفاق افتاد. داشتن ۴ فینالیست، کسب ۴ مدال طلا و کسب ۶ مدال در پیکارهای جهانی برای نخستین مرتبه اتفاق افتاد. اما اتفاق مهم دیگر کسب نخستین مدال طلای کشتی فرنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از سوی «علی‌اکبر یوسفی» بود.

همچنین اتحادیه جهانی در این ارزیابی تیم‌های کشتی زنان قرقیزستان، تیم کشتی زنان اوکراین، تیم ملی کشتی آزاد روسیه و تیم کشتی زنان ژاپن را در کنار تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان برترین تیم‌های جهان در سال ۲۰۲۱ قرار داد.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیم ملی کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی جام تختی؛ فینالیست‌های پنج وزن دوم مشخص شدند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نفرات راه یافته به فینال پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی به شرح زیر است:   ۶۰ کیلوگرم: سجاد عباسپور _پویا ناصر پور    ۶۷ کیلوگرم: امیرمحمد یارمحمد زهی _ حجت رضایی   ۷۷ کیلوگرم:علیرضا عبدولی _ غلامرضا فرخی   ۸۷ کیلوگرم: محمد حسین محمودی _بهروز هدایت   ۱۳۰ کیلوگرم: رازمیک کردیان (ارمنستان) _ محمد سروش رنجبر ­

دیگر خبرها

  • نفرات و تیم‌های برتر کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند + جزئیات
  • پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • پایان کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • نفرات برتر جام تختی کشتی فرنگی مشخص شدند
  • نفرات و تیم‌های برتر کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| معرفی نفرات برتر در اهواز
  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات و تیم‌های برتر مشخص شدند/ ایران قهرمان شد
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • کشتی فرنگی جام تختی؛ فینالیست‌های پنج وزن دوم مشخص شدند