Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیر فخری زاده معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از انجام مراحل اعمال  ماده ۴۶ از سوی کارفرما در شورای فنی، با اعلام پیمانکار مبنی بر انجام کار در یک بازه زمانی محدود موافقت شد و به همین دلیل کار با سرعت در حال انجام است. 

او تصریح کرد: برای این طرح ۲ قرارداد هر کدام به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال با عوامل اجرایی منعقد شده و بهره برداری از این پروژه مهم به هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری زاده عنوان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه افزون برسه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی مناطق ذکر شده تامین آب می شود.

او عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی خان احمد، علی آباد و فاز دوم بخشی از امامزاده جعفر(ع) از سال ۹۷ آغاز و در یک مقطع با رکود روبرو شده بود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان گفت: اجرای شبکه های ۱ و ۲ این طرح حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین ایستگاه پمپاژ اصلی و ثانویه خط انتقال ، استخر ذخیره و سایر تأسیسات و ابنیه ۵۶ درصد پیشرفت دارد.

او عنوان کرد: استقرار ماشین آلات مورد نیاز شامل بلدوزر، لودر، بیل مکانیکی، غلتک، تانکر آبپاش ،حفاری ایستگاه اولیه با پیکور، عملیات خاکبرداری جاده و بسترسازی، اجرای نمای ساختمان بهره برداری، اجرای تاسیسات برقی ساختمان بهره برداری و شروع جدول کاری محوطه ایستگاه خان احمد را می توان از اقدام های انجام شده در این پروژه است.

فخری زاده تصریح کرد: بهره برداری از این طرح در رونق کشاورزی، اشتغالزایی و مهاجرت معکوس در منطقه خان احمد و روستاهای اطراف نقش اثر گذاری دارد.

۴۵ کیلومتر خط انتقال اصلی برای رساندن آب از رودخانه زهره ، یک ایستگاه پمپاژ و مخازن ۱۰ هزار و ۲ هزار متر مکعبی  از بخش های مهم این طرح است.

برای آبرسانی به منطقه خان احمد باشت برداشت سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب آب از رودخانه زهره به صورت رسمی ابلاغ شده است.

محمد ویسی نژاد مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش تر گفته بود: زیرساخت های آبیاری نوین در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خان احمد از توابع شهرستان باشت اجرا شده اما بهره برداری واقعی از آن در انتظار تکمیل شبکه های یک و ۲ از سوی آب منطقه ای است.

او اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه های نوین آبیاری در منطقه خان احمد باشت هزینه شده است.

ویسی نژاد تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی تولید از   مهمترین مزایای استفاده از روش‌های آبیاری نوین است. 

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد طرح آبرسانی آب و فاضلاب منطقه خان احمد بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مشایخی اظهار کرد: از جمله چالش‌های حوزه کشاورزی تغییر کاربری‌های بی رویه که گاهی به دلیل عدم آگاهی کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی از اثرات زیانبار و نقش آن در تهدید امنیت غذایی اتفاق می‌افتد و در بسیاری موارد توسط افراد سودجو که به دنبال سود و منفعت می‌باشند، این تغییر کاربری‌ها موجب خرد و تفکیک اراضی کشاورزی می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: زیر بنای تولید داخلی از ناحیه خردی و پراکندگی اراضی کشاورزی دچار تهدیدات جدی می‌شود.

مشایخی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی را می‌توان بعد از کم آبی به عنوان یکی از مشکلات اساسی دانست که باید در حفاظت از آن برنامه ریزی های جامع و کاملی داشت.

وی با اشاره به اهمیت استمرار پایش و رصد اراضی کشاورزی اظهار داشت: واحد گشت شهرستان تنگستان در جهت حفاظت از اراضی ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطار توقف عملیات صادر کرده است که برای طی مراحل قانونی پرونده به واحد حقوقی ارجاع داده شده است.

کد خبر 6098760

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ