Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:12:10 GMT

تفاوت سینی کابل گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۰۰۸۳

تفاوت سینی کابل گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه استفاده از سینی کابل گالوانیزه در تاسیسات ساختمانی مورد استقبال قرار گرفته است. این محصول به دلیل ساختار مقاوم و نصب آسان در همه شرایط آب و هوایی بسیار کاربرد دارد. سینی کابل گالوانیزه به دو نوع گرم و سرد تقسیم می شود که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. برای آشنایی بیشتر با شناخت انواع سینی کابل گالوانیزه و همچنین تفاوت این دو محصول با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینی برق گالوانیزه چیست؟

سینی برق نوعی تجهیز الکتریکال است که از آن برای محافظت و هدایت سیم و کابلهای برق در محیط های مختلفی مانند دیوار، روی زمین، و سقف نصب می‌شود. حتما می‌دانید فولاد و آهن از جمله فلزاتی هستند که با گذر زمان دچار زنگ‌زدگی، خوردگی و در نهایت فروریختن می شوند.

به همین علت تولیدکنندگان سینی برق همواره به دنبال راهی برای جلوگیری از این اتفاق بودند که در نهایت بهترین و مهم‌ترین عایق آهن، یعنی استفاده از پوشش گالوانیزه مورد توجه قرار گرفت.

در شرکت توان گستر برای تولید سینی کابل، نردبان کابل و اتصالات و لوازم های جانبی این محصولات از فلزات مختلفی استفاده می‌شود که متداول ترین آنها فلز آهن با پوشش گالوانیزه است.

انواع سینی کابل گالوانیزه

در شرکت توان گستر عمدتا سینی کابلهای تولید شده گالوانیزه در دو نوع زیر است؛

سینی کابل گالوانیزه سرد

سینی کابل گالوانیزه گرم

در ادامه به معرفی نحوه تولید هر یک از این محصولات می پردازیم و در مورد تفاوت این دو محصول نیز صحبت خواهیم کرد.

نحوه تولید سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی برق گالوانیزه گرم یکی از محصولات تولیدی شرکت توان گستر می باشد که در آن پوشش محافظ روی با غوطه ور کردن سینی کابل در یک حوضچه مذاب روی که دمای آن در حدود ۴۵۰ درجه سانتی گراد است، به صورت عمقی بر سطح آن اعمال می گردد. پوشش روی به صورت مانعی در برابر خوردگی از فولاد محافظت می کند.

این فرایند شامل چندین مرحله، از جمله آماده سازی، تمیزکاری، اعمال فلاکس، گالوانیزه گرم، سرمایش، و کنترل کیفیت، است. هر مرحله از فرایند به گونه ای کنترل می شود که مجموعه ای از ضخامت پوشش مناسب، کیفیت، ظاهر و عملکرد بهینه مطابق با استاندارد بین المللی ASTM مطابقت داشته باشد.

سینی کابل گالوانیزه گرم به عنوان یک جایگزین مناسب و اقتصادی برای فولاد ضد زنگ محسوب می شود. همچنین برای کاربرد هایی طراحی می شوند که نیاز به مقاومت خوردگی بالا و طولانی مدت مورد نیاز است. الکترونگاتیویته بالاتر فلز روی نسبت به آهن موجب می شود که مقاومت به خوردگی سطح سینی، حتی در صورت آسیب دیدن پوشش روی نیز ادامه پیدا کند.

این نوع محافظت در برابر خوردگی توسط پدیده اثر گالوانیکی یا خوردگی گالوانیکی انجام می گیرد که طی آن، روی با اکسیداسیون ترجیحی از آهن مجاور خود محافظت نموده و این محافظت تا تخلیه کامل روی ادامه می یابد.

نحوه تولید سینی کابل گالوانیزه سرد

سینی برق گالوانیزه سرد به این شکل تولید می شود که ابتدا ورقی که از آن تهیه می شود، مبتنی بر فرایند الکترولیز تولید شده و به آن الکتروگالوانیزاسیون نیز می گویند. ورق ساخت سینی کابل به صورت سطحی از داخل محلولی شامل آب و نمک روی یا نمک روی و محلول اسیدی به عنوان الکترولیت عبور داده می شود تا لایه ای حدودا به ضخامت ۱۵ میکرون روی سطح سینی را بپوشاند. به طور معمول سینی کابلی که ورق آن به روش گالوانیزاسیون سرد تولید می شود، ظاهری شکیل تر و براق و یکنواخت دارند.

تفاوت های سینی برق گالوانیزه گرم و سرد

اولین تفاوت سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم در مکانیزم کار قرار گرفتن پوشش روی در سطح سینی است. همانطور که پیش‌ تر توضیح داده شد، ورق سینی کابل های گالوانیزه سرد قبل از ساخت سینی، به صورت سطحی از روی محلول عبور داده می شود و گالوانیزه می شود اما سینی گالوانیزه گرم پس از ساخت به صورت عمقی در داخل محلول به صورت عمقی غوطه ور می شود.

دیگر تفاوت سینی گرم و سرد میزان ضخامت لایه روی بر روی سطح سینی است. به طور معمول و مطابق با استاندارد ASTM میزان ضخامت روی در نوع گرم حدودا بین ۵۵ تا ۷۰ میکرون می باشد در حالی که در نوع سرد این ضخامت چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ میکرون است.

معمولا سینی های گالوانیزه سرد سطحی صاف، شکیل، یکنواخت، و براق دارد، اما گالوانیزه گرم عموما سطحی ناصاف، مات و کدر دارد.

اما تفاوت آخر در کاربرد و ماهیت آنهاست. به این ترتیب که از سینی کابل گالوانیزه گرم به علت اینکه پوشش روی ضخیم تری روی آن قرار دارد، برای نصب در فضاهای باز یا جاهایی که در معرض رطوبت و در نتیجه خوردگی هستند، بسیار مناسب است. اما سینی کابل گالوانیزه سرد که با ورق گالوانیزه نیز شناخته می شود، در محیط هایی که کمتر در معرض خوردگی و رطوبت معمولی قرار دارند، گزینه مناسبی است.

سینی برق گالوانیزه گرم بهتر است یا گالوانیزه سرد ؟

این مقایسه بین پوشش گالوانیزه سرد و گرم برای سینی برق یا لوله فولادی برق، بدین معنا نمی باشد که یکی برتر از دیگری است. در حقیقت این مقایسه به خوبی نشان می دهد که به علت ویژگی کاملا متفاوت نوع گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم، کاربردهایی که برای هر یک می توان در نظر گرفت کاملا متفاوت است و هر یک را نمی توان به جای دیگری در محیط نامناسب نصب کرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5379892

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد صنعتی ساختمان سازی کسب و کار کسب و کار خرید آنلاین طراحی داخلی گروه صنعتی ایران خودرو تولید خودرو دکوراسیون منزل قیمت خودرو بانک تجارت واحد صنعتی آزمایشگاه تولید ملی بورس معرفی کتاب فرصت شغلی پوشش روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود، اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در کنشگری خود در پیام‌رسان ایتا نوشت:

"سال ۸۸ در دانشگاه علی‌رغم همه ساختارشکنی‌ها و دیکتاتوری تمامیت‌خواهان علیه بالاترین مشارکت سیاسی مردم اما نه درخواستی بود و نه ما به عنوان فعال دانشجویی موافق حضور نظامی و انتظامی در دانشگاه بودیم.

این اتفاق هرگز رقم نخورد، اما امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود.

تجمع ممنوع است

حمایت جرم‌انگاری می‌شود

تیک تاک فیلتر می‌شود

استاد و دانشجو بازداشت می‌شوند

اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

روشنفکران، بازیگران، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای ایران قرار نیست امروز به رسم ادب پاسخ همدردی و مداخله آنجلینا جولیا در حوادث ایران را بدهند؟

واقعاً این سکوت معنادار و ندیدن این همه تناقض، مضحک نیست؟

کد خبر 748390

دیگر خبرها

  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی