Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان از افزایش پرداخت تسهیلات ازدواج در استان خبر داد و گفت: درهشت ماهه امسال درصد پرداختی به کل معرفی شدگان ۸۹ درصد بوده که به نسبت سال گذشته تعداد متقاضیان در صف تقریبا نصف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،عادل غلامی در جلسه بررسی عملکردی ۸ ماهه بانکهای دولتی و نیمه دولتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانکهای استان در دوسال گذشته با وجود بحران کرونا و مشکلات اقتصادی کارنامه درخشانی داشته اند،گفت:در دوسال اخیر بانکها فعالیت خود را با وجود تراکم کاری ادامه و وظایف محوله را انجام داده اند که متاسفانه یک سوم کارکنان بانکی به کرونا مبتلا شدند و ۲۳فوتی کرونایی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:۱۱ هزار و۷۵۶ نفر در ۳۱ بانک دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری و بانکهای قرض الحسنه مشغول به کار هستند.

رئیس بانک ملی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه هفتم مصارف در سیستم بانکی کشور را دارد گفت:در زمینه منابع هم رتبه ششم را داریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر خواهان افزایش قدرت تسهیلات دهی بانکهای استان هستیم باید شرکتهای بزرگ،حسابهای اصلی خود را در بانکهای استان متمر‌کز کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان با اشاره به جایگاه بانکهای دولتی و خصوصی در پرداخت تسهیلات تصریح کرد:۹۰ درصد تسهیلات توسط بانکهای دولتی و ۱۰ درصد توسط بانکهای خصوصی پرداخت میشود.

وی عنوان کرد:نسبت مصارف به منابع ۱۲ بانک دولتی درآذربایجان شرقی با کسر سپرده قانونی بانک مرکزی ۸۹ درصد است.

غلامی با اشاره به حمایت بانکهای استان از صنعتگران و واحدهای تولیدی بیان کرد:اعتبار اسنادی صادره در ۸ ماهه سال جاری حدود دوبرابر سال گذشته بوده است.

رئیس بانک ملی استان در خصوص حمایت بانکی  ازکسب  و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان خاطر نشان کرد:به ۱۳ هزار و ۹۹۵ پرونده تسهیلات به مبلغ۴۰۱۰میلیارد ریال پرداخت شده و درصد پرداختی به کل ۶۹ درصد بوده است.

وی عنوان کرد:عملکرد شبکه بانکی استان در خصوص تسهیلات تکلیفی از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه نشان میدهد که نزدیک به ۷۰ درصد پرداختی داشته ایم.

وی با بیان اینکه شبکه بانکی استان خواستار حمایت مسئولان ارشد استان است،بیان کرد: ۹۶ درصد مصوبات بانکی ستاد تسهیل اجرا شده  و همکاران بانکی نهایت همکاری را داشته اند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات اعطای تسهیلات در استان عنوان کرد: باوجود مشکلاتی مانند عدم تکمیل پرونده و یا عدم مراجعه در مهلت مقرر و علی رغم هجمه هایی که به سیستم بانکی صورت میگیرد تلاش کرده ایم تابیشترین همراهی را با تولید داشته باشیم.

غلامی همچنین با تقدیر از عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت:  حمایت های مسئولان ارشد اقتصادی استان از بانکها نقطه قوت و قوت دلی برای توسعه فعالیت بانکها در استان است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آذربایجان شرقی مشکلات اقتصادی قرض الحسنه دولتی و خصوصی بانک مرکزی مشکلات تبریز بانک آذربایجان شرقی بانکهای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناورب آنا، وهب متقی نیا روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه در مشهد مقدس و در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به شعار سال جاری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سپرده گذاران در بانک کشاورزی ضمن بهره مندی از قابلیت ها و خدمات نوین بانکداری الکترونیک و دیجیتال این بانک در زمینه افتتاح و مدیریت حساب ها، درخواست و دریافت تسهیلات، به بانک کشاورزی این امکان را خواهند داد تا وجوه بیشتری را به سمت زنجیره های تأمین مواد غذایی و در نهایت گسترش و رونق هرچه بیشتر سفره های مردم هدایت کند.

متقی نیا پلتفرم پالیز بانک کشاورزی را بستری مناسب در جهت حمایت موثر از زنجیره های تولید معرفی کرد و افزود: این پلتفرم پس از رونمایی در سال گذشته موفق به دریافت چندین جایزه از مراجع کارشناسی شد و به صورت مداوم در حال افزایش زنجیره های تحت پوشش است تا از این طریق ضمن حذف واسطه ها و کنترل قیمت ها، دسترسی تولیدکنندگان فعال در حوزه صنایع غذایی به منابع مالی مورد نیاز را تا حد قابل توجهی تسهیل کند.

وی مدیریت و کاهش قابل توجه اضافه برداشت از خزانه بانک مرکزی همزمان با افزایش رقم تسهیلات پرداختی در سال گذشته را از دیگر موفقیت های بانک کشاورزی در نتیجه مدیریت صحیح منابع و مصارف دانست و اظهار داشت: طی این مدت نه تنها بخش قابل توجهی از ناترازی بانک کشاورزی برطرف شد، بلکه با تلاش های صورت گرفته رقم تسهیلات پرداختی با 21 همت افزایش نسبت به سال 1401 به حدود 210 همت رسید.

سرپرست بانک کشاورزی تصریح کرد: با هدف رونق تولید بخش کشاورزی و نیز رفع نیازهای ضروری سایر اقشار جامعه طی سال 1403، پرداخت اعتباری معادل 250همت را پیش بینی کرده ایم.

رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی همچنین با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های قانونی به منظور کمک به کشاورزان آسیب دیده در سال گذشته و برنامه ریزی برای افزایش این حمایت ها در سال جاری، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های بانک مرکزی موظفیم به سمت رعایت انضباط مالی و روش های نوین تامین مالی حرکت کنیم.

سرپرست بانک کشاورزی در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از حوادث قهری نیز گفت: بر اساس ظرفیت های قانون بودجه 1403 کل کشور پس از اخذ مجوزهای لازم تعیین تکلیف مطالبات زیر دو میلیارد ریال کشاورزان در دستور کار بانک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده این اعتبارات در چند سال اخیر توسط بانک کشاورزی به واجدین شرایط پرداخت شده است، تصریح کرد: بابت سود پس از سررسید این تسهیلات، نیازمند همکاری موثر سازمان برنامه و بودجه و تسریع در ارائه ضمانتنامه هستیم تا جریان نقدینگی بانک با مشکل مواجه نشود.

وی اظهار داشت: برنامه تامین مالی برای تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور، توسعه مکانیزاسیون، کشت گلخانه ای و حمایت از صنعت دام و طیور بر اساس سیاست های دولت و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی همزمان با تداوم و تقویت برنامه خرید تضمینی گندم از اولویت های امسال بانک کشاورزی است.

متقی نیا با بیان اینکه پرداخت تسهیلات فرزند آوری و ازدواج به عنوان تسهیلات تکلیفی از دیگر برنامه های  بانک کشاورزی در سال جاری است، یادآور شد: امسال نیز با کمک سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات سازمان هدفمند سازی یارانه ها، وجوه خرید تضمینی گندم از کشاورزان در کوتاه ترین زمان ممکن با عاملیت  این بانک پرادخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • تبعیض در اخذ تسهیلات بانکی بین مردم و کارمندان بانک‌/ تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها از خرداد به‌روزرسانی نشده است
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات بانکی در ۱۴۰۲/ رقم رشد نقدینگی ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی