Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه روابط ایران و دولت ملی یمن از هر زمانی مستحکم‌تر است گفت: آن‌هایی که خبرسازی‌هایی می‌کنند بدانند تنها راه‌حل مشکلات یمن خواست مردم آن است.

خبرگزاری میزان - «سعید خطیب‌زاده» امروز در یک نشست خبری در مورد بازگشت سفیر ایران از یمن، گفت: روابط ایران و دولت ملی یمن از هر زمانی مستحکم‌تر است و آن‌هایی که خبرسازی‌هایی می‌کنند بدانند تنها راه‌حل مشکلات یمن خواست مردم آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه افزود: امروز دو متن توافق شده جدید در روند مذاکرات وین داریم که ماحصل گفت‌وگو‌های فشرده چند روزه وین است. متن‌هایی که نظرات ایران و متون قبلی در آن لحاظ شده است، لذا طرف‌های مقابل باید توجه کنند.   وی با اشاره به ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر پیام مستقیم به ایران، افزود: درخصوص گفت‌گو‌های وین، صحبت مستقیمی با ایالات متحده در این ماه‌ها انجام نشده است. برخی پیام‌ها توسط «انریکه مورا» به صورت مکتوب و غیرمکتوب در خصوص مذاکرات دریافت کردیم و فورا به آن‌ها پاسخ داده شد.   خطیب‌زاده درباره بازداشت چند تن از شهروندان ایرانی در ترکیه که به ارتش آزاد سوریه تحویل داده شده‌اند، گفت: این موضوع یکی از مواردی است که در سفر وزیر خارجه ترکیه به کشور در دستور کار قرار گرفت. قرار شد مرزبانی دو کشور این مسئله را پیگیری کنند. روزانه موضوعات مرزی مطرح می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نصب دوربین‌های جدید در سایت هسته‌ای کرج گفت: ما از روز اول هم گفتیم باید مجرم محکوم و کنترل امنیتی و فنی در خصوص دوربین‌ها صورت بگیرد. می‌تواند این دوربین‌ها نصب شود. در سفر اول آقای گروسی توافق اولیه صورت گرفت، اما به دلیل مشکلاتی انجام نشد، اما بعد از سفر آقای کمالوندی و رفع مشکلات این توافق صورت گرفت.

 

بیشتر بخوانید: افغانستان؛ محور نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشورهای اسلامی/ تاکید ایران به تشکیل دولت فراگیر

 

تکمیل می‌شود

برچسب ها: سعید خطیب زاده سخنگوی شورای نگهبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد

یک رسانه عبری زبان فاش کرد سفر بلینکن به عربستان برای فراهم کردن زمینه سازش ریاض تل‌آویو انجام شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

واکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود