Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@09:55:19 GMT

گوشی‌های برنده و بازنده سامسونگ در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۰۵۴۲

گوشی‌های برنده و بازنده سامسونگ در سال ۲۰۲۱

فرارو- در سالی پرتلاطم و پر از کمبود قطعات و تاخیر در عرضه محصولات، سامسونگ بار دیگر در صدر دنیای گوشی‌های هوشمند ایستاد. به عبارت دیگر، این غول فناوری کره جنوبی سال ۲۰۲۱ میلادی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت، اما این بدان معنا نیست که همه محصولات سامسونگ در این عرصه به موفقیت تجاری دست یافته اند، چراکه برخی از آن‌ها پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، این شرکت برندگان و بازندگانی برای سال ۲۰۲۱ دارد که در اینجا با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

به گزارش فرارو، مهمترین رخداد‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با معرفی سری Galaxy S21 در ژانویه آغاز شد، و سپس سری Galaxy Z Fold3، Z Flip3 و Tab S7 در ماه آگوست وارد بازار شدند. همچنین ما شاهد معرفی تعداد زیادی گوشی جدید سری گلکسی A و M در طول سال و همچنین دو هدفون جدید Galaxy Buds و سری عالی Watch4 بودیم که بازگشت سازنده کره‌ای به خانواده WearOS را نشان داد. در این میان، ما برخی از چرخش‌های اشتباه را در میان بسیاری از حرکت‌های موفقیت‌آمیز سامسونگ در سال میلادی جاری مشاهده کردیم، بنابراین بیایید آنچه را که سامسونگ در دوازده ماه گذشته به خوبی انجام داد و آنچه می‌توانست بهتر انجام دهد را مرور کنیم.

برنده: گوشی‌های تاشو

گلکسی Z Fold3 و Z Flip3 در یک کلام بهترین تلاش‌ها برای ارائه گوشی‌های تاشو تا کنون هستند. ساختار بهبودیافته، دوام بیشتر و مقاومت IPX8 در برابر آب همراه با قیمت‌های اولیه پایین‌تر، آن‌ها را به گوشی‌های تاشو پیش‌فرض تبدیل کرده است. به علاوه این‌ها تنها گوشی‌های تاشو می‌باشند که در سطح جهانی در دسترس هستند. گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت عرضه ۱۰۰۰ دلار/۱۰۵۰ یورو (تا ۸۵۰ دلار/۸۱۰ یورو در جمعه سیاه)، مقرون به صرفه‌ترین گوشی تاشو تا به امروز می‌باشد که در سطح جهانی در دسترس است.

دو حوزه‌ای که دو تاشو سامسونگ برای سال آینده نیاز به بهبود دارند، دوربین‌ها و عمر باتری است. سامسونگ از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی قدیمی خود در Fold و حتی از تصویرگر قدیمی‌تر و کوچکتر در Flip دوباره استفاده کرده است و هیچ یک از این دو دستگاه ماژول پریسکوپ مورد نظر را دریافت نکرده اند. این دو وقتی تا نیمه تا شوند می‌توانند سه‌پایه خودشان باشند، اما احتمالاً هنوز بسیاری را به این فکر می‌اندازد که اگر یک دوربین مدرن‌تر مانند S21 Ultra روی آن نصب شده بود، چه می‌شد! مورد دیگر میزان چین‌های قابل مشاهده بر روی صفحه این گوشی‌ها است که امیدواریم برای سال اینده بهبود یابد.

بازنده ها: Galaxy S21 و +S21

ترفند تضعیف هدفمند گوشی‌های پایه و پلاس برای درخشان‌تر جلوه دادن مدل اولترا سال‌هاست که ادامه دارد و ما به اندازه کافی آن را مشاهده کرده‌ایم. مطمئناً، سامسونگ تنها برند گوشی هوشمندی نیست که این کار را انجام می‌دهد، اما ما می‌خواهیم تعادل و برابری بیشتری را بین گوشی‌های سری S22 آینده ببینیم. استفاده از پشتی پلاستیکی در گوشی‌های کوچک‌تر به‌جای شیشه، انتخاب پنل‌های غیر LTPO و حذف دوربین پریسکوپ فقط برای اینکه به سراغ Ultra بروید، دیگر ترفند مناسبی نیست. گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس گوشی‌های خوبی بودند، اما در کنار رقبایی که در حال پیشرفت هستند و حتی ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهند، چیز زیادی برای گفتن نداشتند. همچنین شایان ذکر است که اگرچه S21 در مقایسه با S21 Ultra ظاهری جمع و جور دارد، اما هنوز یک گوشی کوچک نیست و ما دوست داریم یک پرچمدار کوچک واقعی از سامسونگ ببینیم که از زمان گلکسی S10e با آن مواجه نشده ایم.

برندگان: سری گلکسی A و M

سری گلکسی A و M همچنان گزینه‌های اصلی فروش برای بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ بودند. سامسونگ هنوز هم یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های جهان است و تقریباً برای هر مورد و بودجه‌ای گوشی تولید می‌کند. به نظر می‌رسد چیزی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد، از مدل‌هایی مانند Galaxy A03 Core گرفته تا میان‌رده‌های بالایی مانند Galaxy A52s 5G و قهرمانان استقامت باتری مانند Galaxy M62. مجموعه سامسونگ شامل مدل‌های توسعه‌یافته داخلی و همچنین مدل‌های تولید شده ODM است و به نظر می‌رسد سری A و M در ۱۲ ماه آینده مجموع فروش گوشی‌های سامسونگ را افزایش دهند.

بازنده: سری گلکسی نوت

سال ۲۰۲۱ به عنوان سالی خواهد بود که ما خط تولید گلکسی نوت را از دست دادیم. شما می‌توانید استدلال کنید که میراث Note با S21 Ultra و Z Fold3 زنده می‌ماند، اما هیچ یک از این دو دستگاه نمی‌توانند قلم S خود را در بدنه دستگاه ذخیره کنند. گوشی‌های تاشو سعی می‌کنند با صفحه‌نمایش بزرگ و بدون نیاز به استفاده از قلم مطرح شوند، اما محدودیت‌های دوربین فوق‌الذکر و فقدان غلاف S Pen به این معنی است که فعلاً گزینه مناسبی برای جایگزینی سری نوت نیستند. همچنین سامسونگ اخیراً تصمیم گرفت از تمدید حقوق علامت تجاری گلکسی نوت خود صرف نظر کند که به این معنی است که هیچ برنامه‌ای برای دنبال کردن طرح‌های مبتنی بر سری نوت ندارد.

برنده: +Galaxy Tab S7

صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، حاشیه‌های نازک و بلندگو‌های چهارگانه قدرتمند AKG، چیپست پرچمدار کوالکام، عملکرد بی سیم DeX سامسونگ، پشتیبانی از قلم S و باتری عظیم. چه چیز دیگری می‌توانید از یک تبلت بخواهید؟ گلکسی تب اس ۷ پلاس بدون شک بهترین تبلت سال ۲۰۲۱ بود که با افرادی که از خانه کار می‌کردند و درس می‌خواندند، در بازار نسخه‌های اندرویدی احیا شد. سامسونگ یکی از معدود شرکت‌هایی بود که در گذشته به ساخت تبلت‌های اندرویدی پایبند بود و +Tab S7 نقطه اوج این تلاش‌ها است.

بازنده: سرعت شارژ

آیا یک سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا رده بالا را دوست دارید؟ اگر دوست دارید باید به سرعت شارژ ۲۵ وات اکتفا کنید. گلکسی زد فولد ۳ چطور؟ شارژ سیمی ۲۵ واتی را در اینجا دریافت خواهید کرد. واقعیت این است که سامسونگ هیچ تلاش ملموسی در «جنگ سرعت شارژ» انجام نداده است، در حالی که رقبایی مانند شیائومی، هواوی، vivo و ZTE گوشی‌هایی دارند که با شارژر‌های ۱۰۰ تا ۱۲۰ واتی عرضه می‌شوند. به نظر ما، ۲۵ وات را دیگر نباید در سال ۲۰۲۱ شارژ سریع در نظر گرفت. حتی گوشی‌های مقرون به صرفه‌ای مانند +Redmi Note 11 Pro، شارژ ۱۲۰ واتی را ارائه می‌دهند و زمان آن فرا رسیده است که سامسونگ از مانع شارژ ۲۵ واتی عبور کند.

برنده: سری Galaxy Watch4

سری گلکسی واچ ۴ امسال یکی از اولین ساعت‌های هوشمندی بودند که با سیستم‌عامل Wear OS 3 گوگل عرضه شدند و طعم سیستم‌عامل ساعت هوشمند احیا شده و اکوسیستم اپلیکیشن‌های گسترده گوگل را به کاربر می‌دادند. آن‌ها همچنان کیفیت ساخت عالی، ردیابی ورزشی عالی از جمله سنسور BMI، مانیتور ECG، فشار خون، SpO2 و VO2 Max را ارائه می‌دهند. مدل Watch4 Classic صفحه حلقه چرخان را بازگرداند که هنوز یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل ساعت هوشمند است و پشتیبانی از LTE و یک بلندگو برای تماس‌ها را حفظ می‌کند. در بررسی Galaxy Watch4 مشخص شد که سری Watch4 بهترین ساعت‌های هوشمند اندروید هستند که می‌توانند با اپل و اکوسیستم واچ و آیفون آن رقابت کنند.

منبع: gsmarena

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی سامسونگ گوشی های تاشو سری گلکسی سال ۲۰۲۱ گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!

به گزارش "ورزش سه"، شکست پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی و حذف استقلال به دست مس رفسنجان در مرحله قبلی، به منزله کنار رفتن دو فینالیست فصل گذشته این رقابتها است که از طرفی شانس هشت تیم باقیمانده را برای قهرمانی بیشتر می‌کند و یک قهرمان جدید را نسبت به فصل گذشته معرفی خواهد کرد و از طرف دیگر یک شکست برای هر دو تیم خواهد بود.

این اولین بار بعد از 20 سال است که پرسپولیس و استقلال همزمان در مرحله یک چهارم نهایی حضور نخواهند داشت. آخرین بار در فصل 1383-84 بود که استقلال با شکست برابر شاهین و پرسپولیس با باخت مقابل ابومسلم از رقابت کنار رفتند. پیش از آن نیز در فصل 1381-82 پرسپولیس برابر ملوان حذف شد و استقلال با شکست مقابل فراز قم از جام کنار رفت.

در این دو دوره یک بار صباباطری و بار دیگر ذوب‌آهن توانستند جام را بالای سر ببرند. حالا اما یکی از این دو تیم منحل شده و دیگری هم شب گذشته با شکست برابر تراکتور از رقابتها کنار رفت تا سرخپوشان تبریزی به همراه چادرملو، ملوان، سپاهان، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، هوادار و گل‌گهر سیرجان شانس قهرمانی داشته باشند.

اما حذف پرسپولیس و استقلال، یک گام رو به عقب برای تیم اوسمار ویه‌را و جواد نکونام خواهد بود. آنها به نسبت فصل گذشته، حداقل در جام حذفی نتیجه ضعیفتری کسب کرده‌اند و به همین دلیل فشار روی این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر به اوج خود خواهد رسید.

پرسپولیس فصل گذشته دو جام قهرمانی کسب کرد و از این نظر در صورتی که این فصل جام نگیرد، شرایط ضعیفتری را نسبت به فصل پیش خواهد داشت و استقلال هم باتوجه به ناکامی فصل گذشته، فشار مضاعفی را برای بازگشت به سکوی قهرمانی لیگ برتر بر شانه خود حس می‌کند.

جالب اینکه حذف پرسپولیس و استقلال، پیش از هفته حساس لیگ برتر رقم خورد؛ جایی که استقلال در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت و پرسپولیس در پایتخت میزبان سپاهان خواهد بود. این شاید آخرین شانس جدی پرسپولیس باشد که بتواند صدر جدول را از استقلال پس بگیرد، البته به شرطی که تراکتور در تبریز تیم نکونام را متوقف کند.

شاید حذف در آستانه بازی سپاهان انگیزه شاگردان اوسمار را هم بالا ببرد چرا که حالا آنها چاره دیگری جز برد در شش بازی آینده پیش روی خود نمی‌بینند و باید به هر قیمتی که شده، صدر جدول را از استقلال پس بگیرند.

اما نکته مهم برای استقلال این است که سرنوشت قهرمانی را همچنان در دست خود دارد و این تیم در صورت کسب 18 امتیاز بی حرف و حدیث و بی توجه به نتایج رقیب سنتی قهرمان می‌شود. هرچه استقلال بردهای متوالی و بیشتری کسب کند، طبیعتا روحیه تیم رقیب نیز کمتر می‌شود و شاید حتی مثل لیگ بیست و یکم، پرسپولیس با توقف‌هایش جام را به استقلال بدهد؛ هرچند که قرمزها به جبران اختلاف فصل گذشته دل خوش کرده و به نوعی اطمینان دارند که استقلال حداقل در یک بازی لغوش خواهد داشت، بنابراین از نگاه هر دو تیم، تیمی که شش برد بیاورد، قهرمان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی