Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:19:48 GMT

قرارداد نظامی عراق با فرانسه و واکنش آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۰۷۵۳

قرارداد نظامی عراق با فرانسه و واکنش آمریکا

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از عقد قرارداد نظامی بغداد با پاریس خبر داد و به واکنش آمریکا به آن اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از عقد قرارداد برای خرید رادارهای نظامی از فرانسه خبر داد.

سخنگوی نظامی الکاظمی در سخنانی اظهار داشت: مبالغی برای خرید رادارهای نظامی فرانسه پرداخت کردیم و طرف آمریکایی هیچگونه اعتراضی به این قرارداد نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پایان گفت: توسعه قدرت هوایی عراق در ایجاد ناوگان جدیدی از جنگنده‌ها امری حائز اهمیت است و فرمانده کل نیروهای مسلح شخصا به این موضوع اهتمام دارد.

چندی قبل «محمد فیضی»، وابسته اقتصادی در کنسولگری فرانسه در اربیل، گفت که حجم سرمایه‌گذاری فرانسه در بخش غیر نفتی عراق حدود 3 میلیارد دلار است که اکثر آن در اقلیم کردستان عراق است.

او گفت که در حال حاضر 30-35 شرکت فرانسوی در اقلیم کردستان فعالیت می‌کنند که فعالیت‌های آنها بیشتر به بخش ارتباطات و صنایع سنگین مانند سیمان و بخش فروش کالا مربوط می‌شود و افزود که سه شرکت بزرگ «تلکام و لافارژ و کارفور» شاخص‌ترین شرکت‌های فرانسوی فعال در اقلیم هستند.

وی افزود که جدا از بخش بازرگانی و صنایع، شرکت نفتی توتال 18 درصد از سهام میدان نفتی سرسنگ در استان دهوک را در اختیار دارد و با شرکت HKN آمریکا در این میدان نفتی شریک است.

همچنین شرکت توتال قرارداد نفتی بزرگی به ارزش 7 میلیارد دلار با دولت عراق برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی عراق بست که اکثر آنها به زیرساخت‌های شرکت‌های نفتی و بهره‌بردای از گاز استخراج‌شده با نفت و نیز پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی مربوط می‌شود.

فیضی همچنین خبر داد که حجم مبادلات تجاری فرانسه و عراق در سال 2017 حدود 250 میلیون دلار بوده اما در سال‌های 2018 و 2019 به 800 میلیون دلار رسیده هرچند در سال 2020 به علت پیامدهای ناشی از کرونا 50 درصد کاهش یافته است.

چندی قبل هم یک مقام عراقی گفته بود که بغداد مصمم به تجهیز نیروی هوایی خود و حمایت از آن با جنگنده‌های فرانسوی و روسی در کنار تداوم تجهیز با تسلیحات آمریکایی و افزایش شمار جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق است.

عراق|اهداف سفر الکاظمی به فرانسه/ فراخوان برای تظاهرات علیه توهین‌کنندگان به حشد شعبی

در شهریور سال گذشته هم «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق گفت که در دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه با او درباره پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای در عراق برای جبران کمبود برق زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفتگو کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زاکانی به افشای قرارداد جنجالی با چین: می‌خواهند عده‌ای سود کنند! | فیلم

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی پیرامون افشای قرارداد خریدواگن‌های برقی از چین گفت: برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند. منبع: ایرنا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • واکنش زاکانی به افشای قرارداد جنجالی با چین: می‌خواهند عده‌ای سود کنند! | فیلم
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟