Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حسینقلی قوانلو روز دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران که به ریاست استاندار در ساری تشکیل شد ، افزود که در این مدت حدود ۳۱ هزار شغل پایدار جدید در حوزه صنعت و تولید در مازندران ایجاد شد.

وی با اظهار این که با وجود تمامی مشکلات از جمله شرایط کرونایی افزایش ۱۰ درصدی آمار شاغلان بخش صنعت مازندران قابل توجه است ، گفت که بخش صنعت مازندران همچنان نیازمند نیروی کار ماهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانلو تاکید کرد : با قاطعیت عرض می‌کنم که اگر فردی در حوزه صنعت مازندران دارای مهارت باشد، بیکار نخواهد ماند و بسیاری از شهرک ها و نواحی صنعتی استان اکنون با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و با اقدامات انجام شده این روزها، مسیر اشتغالزایی در این دیار هموارتر از هر زمان دیگری است.

وی افزود : اقدامات مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه صنعت باید در افزایش تولید و اشتغال نمایان شود و اگر به غیر از این باشد منابع مالی را که خرج بنگاه‌های اقتصادی شده  ، باید هدر رفته حساب کرد.

مدیرکل صمت مازندران گفت : حدود ۳۰ درصد از واحدهای صنعتی مازندران با مشکل فرسودگی ماشین آلات خط تولید مواجه هستند که به طور حتم با افزایش گشایش اقتصادی می‌توان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی این ماشین آلات باهدف افزایش بهره‌وری و کیفیت در تولید کالا اقدام کرد.

قوانلو کمبود نقدینگی و همچنین بدهکاری‌های بیمه‌ای، مالیاتی، و بانکی را از دیگر مشکلات واحدهای تولید استان برشمرد و خاطر نشان کرد: باید طبق برنامه‌ریزی کلانی که دولت برای توسعه اقتصادی مازندران  و دیگر استان‌های کشور تدارک دیده، پیش برویم تا مسیر رونق کسب و کار در بخش تولید این دیار هموارتر شود.

بی‌مسئولیتی بانک‌های خصوصی 

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین در این نشست از نقش کم‌رنگ بانک‌های خصوصی استان در تولید و اشتغال و بی‌توجهی در اعطای تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و صنعتگران گلایه کرد.

وی با بیان اینکه تنها کار بانک‌های خصوصی در استان بلعیدن و جمع‌آوری منابع مالی است، افزود: این بانک‌ها هیچ تکلیفی برای خود در توسعه اقتصادی و جهش تولید مازندران قائل نیستند.

قوانلو گفت : بانک‌های خصوصی باید شفاف‌سازی کنند که باوجود اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی استان در سال‌های گذشته با مشکلات کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کردند، چه خدماتی را به فعالان اقتصادی ارایه دادند؟

وی افزود : تمامی تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد ریالی که در سه سال گذشته به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد با همکاری بانک‌های عامل دولتی بوده و بانک‌های خصوصی هیچ‌گونه اقدامی در این بخش نداشتند.

قوانلو گفت  : این گلایه از این منظر دارای اهمیت است که در سال‌های گذشته طبق دستورالعمل‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به صورت مستمر تاکید شد که بانک‌های خصوصی می‌بایست بخشی از منابع مالی خود را به بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در قالب تسهیلات پرداخت کنند که این درخواست عملیاتی نشده است.

در این نشست مشکلات پنج واحد صنعتی مازندران از سوی اعضای کاروگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف اجرای طرح توسعه‌ای و همچنین بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در استان مازندران ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولید فعال است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی جهش تولید مازندران پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی جهش تولید مازندران تسهیلات بانکی جهش تولید مازندران بانک های خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود