Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم نوزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: چوگان ورزش ملی ایرانیان است و همه به آن افتخار می‌کنیم و وظیفه داریم در جهت توسعه آن تلاش کنیم اما در این یک‌ماه اخیر اتفاقاتی بین فدراسیون چوگان و شرکت توسعه و تجهیز برسر مجموعه ورزشی شهدا رخ داده است که باید نکاتی را در این خصوص مطرح کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مجموعه به مدت ۱۱ سال زیر نظر چوگان بود و از اواخر سال ۹۸ قرارداد آن منقضی شده است. قرارداد اول و دوم یک الحاقیه داشته و فدراسیون و شرکت توسعه تعهداتی داشتند اما در این مدت شرکت توسعه به این تعهدات عمل نکرده و به قوت خود باقی مانده است.

رییس فدراسیون چوگان عنوان کرد: حدود ۱۴ خانوار به عنوان کارمند در این مجموعه زندگی می‌کنند و باید آنجا را تخلیه می‌کردند. هرچند قبلا بالای ۳۰ خانوار بودند و رضایت تعدادی از آنها را جلب کردند و آنها از این مجموعه رفتند اما ۱۴ خانوار باقی ماندند که هیچ تعهدی در قبال آنها نداریم.

وی خاطرنشان کرد: از ۲ سال قبل موضوع در اختیار گرفتن مجموعه شهدا را با دوستان قبلی شرکت توسعه دنبال کردیم که مجموعه شهدا یکی از زیر ساخت‌های چوگان است و باید حفظ شود و باید می‌پذیرفتند تا این مجموعه را به صورت قانونی در اختیار چوگان بگذارند. در دوره وزیر قبل انتقاد کردیم و در جلسه اعضای هیات رییسه موافقت کردند تا این مجموعه در اختیار فدراسیون قرار بگیرد.

نوزایی اضافه کرد: این موضوع را پیگیری کردیم اما مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی خیلی در این زمینه کمک نکرد و حالا در زمان وزارت جدید از حمید سجادی انتظار داشتیم تا موضوع را حل و فصل کند زیرا او شناخت عمیقی از چوگان دارد. مدیر شرکت توسعه خود را مدافع بیت المال می‌داند بحثی نیست و ما هم مدافع هستیم اما هر کاری یک راهی دارد و علیرضا عاصم یوسفی می‌توانست از راهش وارد شود نه اینکه به شکلی نادرست جلوی مجموعه چوگان یک تابلو بزند و به مالکان اعلام کند که با فدراسیون چوگان از این تاریخ قراردادی نبندند و این مجموعه در اختیار شرکت توسعه است و بعد اعلام کردند که باید اینجا را تخلیه کنید.

وی ادامه داد: بعد از این موضوع با وزارت ورزش تماس گرفتیم و گفتند که با مدیرعامل شرکت توسعه جلسه‌ای بگذاریم و پس از برگزاری جلسه و به توافق رسیدن، در راه کرمان بودم که از طرف شرکت تجهیز به مجموعه شهدا می‌روند و به مدیر مجموعه می‌گویند تا آنجا را تخلیه کند و کلید را به آنها بدهد اما من گفتم این کار را انجام ندهند زیرا غیرقانونی است.

رییس فدراسیون چوگان افزود: وقتی مدیر مجموعه ساعت ۸ شب از دفتر بیرون می‌آید، آنها قفل درب مدیریت مجموعه را تعویض می‌کنند و آن مجموعه را غیرقانونی به تصرف خود در می‌آورند. آنها نگهبان قبلی را بیرون می‌کنند و نیروی جدید می‌آورند و اعلام می کنند پرسنل، رییس و مدیر مجموعه حق ورود به شهدا را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواستیم مقابله به مثل کنیم و خواستیم تا از طریق قانونی پیش برویم. با وزارت ورزش تماس گرفتیم  و دوستان گفتند پیگیری می‌کنند و بعد از مدتی دیدیم که به پرسنل ما اجازه ورود دادند و می‌خواستیم موضوع را حل و فصل کنیم تا به رسانه‌ها کشیده نشود.

نوزایی اضافه کرد: دو هفته بعد، جلسه‌ای با وزیر ورزش و مدیرعامل شرکت توسعه داشتیم و حتی سجادی خیلی از چوگان حمایت کرد.  یوسفی رییس شرکت توسعه گفت که چوگان برای ما مهم است و این قضیه را رفع رجوع می‌کند و خواستم قضیه به حالت عادی برگردد و با این جمع بندی از جلسه بیرون آمدیم اما روز بعد با یوسفی جلسه گذاشتیم و به نتیجه نرسیدیم.

وی عنوان کرد: نگاه مدیرعامل شرکت توسعه به مجموعه شهدا نگاه درآمدزایی است. در حالی که نگاه ما برای حفظ این مجموعه برای حفظ زیرساخت تاریخی چوگان است. اگر شرکت توسعه این مجموعه را تغییر کاربری بدهد شاید درآمدزایی کند اما با این شکل فعلی با توجه به ثبت میراث فرهنگی تغییر کاربری نمی‌توان داد. مجموعه شهدا ثبت ملی شده و به اینجا باید نگاه تاریخی و فرهنگی داشت. یوسفی از خواسته خود کوتاه نمی‌آید و می‌گوید که چوگان اینجا درآمد میلیاردی داشته است. فدراسیون چوگان یک ریال از باشگاه شهدا درآمد میلیاردی نداشت و کوچکترین درآمد را صرف نگاهداری مجموعه کرده است.

رییس فدراسیون چوگان یادآور شد: این مجموعه حسابرسی شده و سازمان بازرسی آن را بررسی کرد. شرکت توسعه می‌خواهد از این مجموعه درآمدزایی کند اما اینجا محل درآمدزایی نیست. در کل ایران چنین مجموعه‌ای نداریم تا در آن فعالیت کنیم. یکی شهدا و دیگری نوروز آباد است که در آنجا هم مشکلات داریم. یوسفی گفت که حقوق بیت المال ضایع شده و بیاید ثابت کند چه حقوقی ضایع شده است.

وی اظهار کرد: نگاهداری ۲ زمین چمن چوگان که بالغ بر ۱۸ تا ۲۰ هکتار است، خیلی هزینه دارد. شرکت توسعه گفت که فدراسیون چوگان ماهیانه ۱ و نیم میلیارد تومان درآمد دارد. کل اعتبار وزارت ورزش به فدراسیون چوگان یک میلیارد و دویست میلیون است.

نوزایی افزود: اگر حرف مدیرعامل شرکت توسعه صحت دارد، ثابت کند و اگر نبوده باید عذرخواهی کند. آنها به فدراسیون چوگان تهمت زدند. صحبت‌های یوسفی صحیح نبود و باید مستند حرف بزند. اگر آنها شک و شبهه  ای دارند، بازرسی کنند و ما ابایی نداریم.

وی تاکید کرد: در کل باید زیرساخت تاریخی چوگان که همان مجموعه شهدا است، حفظ شود. اگر زیرساخت نداشته باشیم چگونه جوابگوی یونسکو و فدراسیون جهانی برای ثبت جهانی این رشته باشیم. مکان تاریخی باید برای ماندن در تاریخ حفظ و نگهداری شود نه آنکه از آن درآمدزایی کنند. امیدواریم سجادی هر چه سریعتر به این موضوع وارد شود و با دید مثبت حل و فصل آن را حل و فصل کند. در غیر این صورت باید به قانون مراجعه کنیم.

رییس فدراسیون چوگان گفت: یک هفته پیش خواستم به محل کارم بروم. شرکت توسعه به نگهبان گفته بودند تا از ورودم ممانعت کند. با دوستان تماس گرفتم اما پاسخگو نبودند. حتی در روز ثبت جهانی چوگان در یونسکو در ۱۶ آذر ماه بنری را در میدان نصب کردیم و آن را با دستور مدیر شرکت توسعه جمع کردند.

وی اضافه کرد: دوست نداریم به این دعواها دامن بزنیم. نباید با قدیمی‌ترین ورزش ایران اینگونه برخورد شود و این برخوردها هدایت شده و موضع آنها هم مشخص است.

برچسب‌ها فدراسیون چوگان حمید سجادی یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون چوگان حمید سجادی یونسکو فدراسیون چوگان حمید سجادی یونسکو رییس فدراسیون چوگان مدیرعامل شرکت توسعه مجموعه شهدا حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک "بیمه سلامت" پایدار شد

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود