Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما در خصوص مذاکرات وین هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکا انجام ندادیم و برخی پیام‌ها به واسطه «انریکه مورا» رد و بدل شده است.

به گزارش مشرق، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به واکنش به اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص ارسال پیام مستقیم به تهران گفت:‌ ما در خصوص گفتگوهای وین هیچ صحبت مستقیمی با آمریکا طی این‌ ماه‌ها که مذاکرات در وین در جریان بوده، انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی پیام‌ها به واسطه آقای «انریکه مورا» به صورت مکتوب و غیرمکتوب از ابتدای مذاکرات در وین درباره موضوعات مذاکراتی دریافت و جواب‌ آن‌ها نیز در جا داده شده است.

موضوع بازداشت ۹ شهروند کرد ایرانی در ترکیه در دست پیگیری است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت ۹ شهروند کرد ایرانی توسط ترکیه و تحویل آنها به معارضان سوریه نیز گفت: جزئیاتی که شما گفتید تایید نمی‌شود.

خطیب‌زاده ادامه داد: درباره چندین شهروند ایرانی که به ادعای ترکیه ورود غیرقانونی به این کشور داشته‌اند، گفتگو شده است. در سفر وزیر خارجه ترکیه به تهران نیز در این باره گفتگوهایی صورت گرفت شد و همچنان این موضوع در دست پیگیری است.

روابط ایران و انصارالله یمن همچنان مستحکم است

وی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص سفیر ایران در یمن گفت: روابط ایران و انصارالله مستحکم است. ایران کماکان به مردم یمن متعهد است و با همه ابزارهای سیاسی و اقتصادی به آنها کمک می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آقای ایرلو (سفیر ایران در یمن) احتیاج به رسیدگی فوری پزشکی داشت و چندین کشور در منطقه از جمله عراق در این زمینه به ما کمک کردند. زمانی که حال آقای ایرلو بهتر شد، اطلاع‌رسانی‌ها انجام خواهد شد.

دو متن جدید توافق شده در مذاکرات وین بدست آمده است

خطیب‌زاده در واکنش به رویکرد سه کشور اروپایی در حین مذاکرات وین نیز گفت: سه کشور اروپایی وارد کارزارهای رسانه‌ای شدند و اطلاعات غلط و برساخته به رسانه‌ها می‌دهند.

وی ادامه داد: ما امروز دو متن توافق شده جدید داریم که ماحصل گفتگوهای بسیار فشرده‌ای است که طی چند روز گذشته در وین همراه با تنفس چند روزه به دست آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: متن‌هایی است که نظرات ایران به همراه متون قبلی در آن لحاظ شده است و الان می‌توانیم براساس آن به گفتگوهای آتی ادامه دهیم. اگر طرف‌های مقابل با همین رویکرد که وارد شدند از ابتدا وارد می‌شدند زودتر می‌توانستیم به این متون برسیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت وزارت امور خارجه ایران نشست خبری وزیر امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان سعید خطیب زاده اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود