Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:17:37 GMT

فارس من| پیگیر رفع مشکل مردم شهرک گلی بجنورد هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۱۲۵۲

فارس من| پیگیر رفع مشکل مردم شهرک گلی بجنورد هستیم

سعید رئوفی، رئیس بنیاد مسکن بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد در رابطه با مشکل مردم شهرک گلی این شهرستان اظهار کرد: پس رانش زمین و تخریب منازل روستای گلی، بنیاد مسکن برای ۳۵ خانوار این روستا، زمینی را در نزدیکی روستای گلی برای ساخت شهرک گلی در نظر گرفت و ساخت منازل را در این نقطه شروع کرد.

وی گفت: هم اکنون این شهرک راه دسترسی باریکی دارد که نیاز به همکاری تعدادی از صاحبان زمین و باغداران، برای تعریض راه دارد که متاسفانه تاکنون این مهم حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن بجنورد افزود: بنیاد مسکن در قبال تعریض راه شهرک، به مالکان این زمین ها، زمینی جایگزین خواهد داد اما تاکنون موافقت مالکان حاصل نشده است.

وی به اشاره به لزوم همکاری مردم این روستا، تصریح کرد: نامه نگاری هایی با فرمانداری و دادگستری استان جهت رفع این مشکل انجام شده و امیدواریم به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

رئوفی در پاسخ به این سوال که چرا در ابتدای کار، راه این شهرک پیش‌بینی نشده بود، اظهار داشت: دو موضوع باعث این مسئله شد، یکی اینکه بجز این زمین، زمین مناسبی برای ایجاد شهرک وجود نداشت و دوم اینکه در شرایط آن زمان و بحرانی بودن کار، فرصتی برای بررسی بیشتر این موضوع نبود! 

گفتنی است منازل ۳۴ خانوار شهرک گلی بجنورد به دلیل رانش زمین سال ۱۳۹۸ تخریب شد که پس از ساخت بخشی از بنا به دلیل نبود راه دسترسی و انشعابات از ادامه ساخت و ساز بازمانده اند که گزارش را می توانید اینجا ببینید.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: رانش زمین روستای گلی شهرک گلی بنیاد مسکن شهرک گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

ارسلان مالکی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حال اجرا داریم.

وی گفت: علاوه براین واحدهایی که در حال اجرا هستند، ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوه شهرها الحاق شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۷ شهرک را مصوب کردیم که مراحل تصویب بخشی از آنها را به پایان رساندند و در اختیار طرح قرار گرفته و واحدهای مسکونی در این طرح ساخته شده‌اند.

مالکی گفت: در بافت فرسوده نیز به همین میزان تسهیلات پرداخت شده و مردم با دریافت تسهیلاتی که دولت داده زمین خود را ساختند.

وی ادامه داد: در لرستان پیچیدگی تامین زمین کار نهضت ملی را با دشواری مواجه کرده است بطوریکه در تامین زمین در لرستان عقب هستیم و در جلسه شورای مسکن امشب جمع‌بندی شد که با هم‌افزایی همه دستگاه‌های لرستان این عقب‌ماندگی جبران شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: با این هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی لرستان، زمین برای همه متقاضیانی که ثبت‌نام کردند تامین می‌شود.

مالکی تصریح کرد: اگر تامین زمین در لرستان با تصمیمی که در جلسه گرفته شد پیش رود نهضت ملی در این استان شتاب خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است