Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ در حالی متوفیان حوادث جاده‌ای از ابتدای سال تاکنون ۱۸ درصد افزایش دارد که در این مدت ۱۸۱ نفر جان خود را در محورهای خراسان جنوبی از دست داده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، جاده وسوسه انگیز است مراقب باشید، شاید کمتر کسی از رانندگان در جاده به خصوص جاده‌های کویری به این تابلو توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانندگان وقتی جاده را خلوت می‌بینند پا را بر روی پدال گاز تا آخر فشار می‌دهند که گویی اتومبیل در حال پرواز کردن است غافل از اینکه در سر پیچ در یک چشم بر هم زدنی حادثه رخ به رخ در کمین است تا جان سرنشینان خودرو را بگیرد.

آمار تصادفات جاده‌ای و کشته و زخمی‌ها دیگر از دستمان دررفته است و در واقع حجم زیاد تصادفات این امکان را از ما گرفته، چون در هر ثانیه آخرین نفری که در جاده‌ها قربانی تخلف یا سهل انگاری می‌‌شود جایش را به نفر بعدی می‌دهد.

تصادف حتی اگر خفیف و در حد شکستن چراغ خودرو یا خط افتادن بدنه آن باشد، تجربه بدی است، چه رسد به تصادفاتی که در آن کسی می‌میرد یا عضوی از بدنش را از دست می‌دهد. از این حوادث در کشور و در استان خراسان جنوبی زیاد اتفاق می‌افتد و برخی از آنها به اندازه‌ای دلخراش است که حتی مرور خاطره آن تلخ است.

شاید دیگر ارائه دادن آمارکشته‌گان، تصادفات و هشدار دادن جاده‌های مرگ هیچ دردی از خانواده‌های قربانیان کم نکند.

گفتن اینکه برخی محورها محوری شلوغ و پرتردد هستند و اینکه این جاده‌ها حتی به کودک هنوز زاده نشده و درون شکم مادر هم رحم نمی‌کند و حتی به تازه عروس و دامادها هم امان نمی‌دهد به راستی هیچ رنجی از خانواده‌های داغدار نمی‌کاهد جز مرور خاطره‌های دردناک.

خانواده‌های قربانیان این محورها تمام روزها، عیدها، تولدها، محرم‌ها و سیزده بدرها، عروسی‌ها و خوشی‌ها را بدون عزیزانشان می‌گذارنند و آنچه تنها برایشان باقی مانده است تنها خاطره‌ای است که شاید دلها را آزرده خاطر می‌کند.

این روزها آمار زیادی از اخبار تصادفات و قربانیان را می‌شنویم. تصادفات زنجیره‌ای تا واژگونی، از برخورد با شتر تا انحراف به چپ، خبر غریبی نیست واین عادت کردن بد چیزی است که همه چیز را ویران می‌کند.

تصادف خونین در محور مهرستان ـ سیب و سوران‌؛ 5 ‌نفر جانشان را از دست دادند‌تصادف محور نهبندان به زاهدان 3 کشته برجای گذاشتبودجه ویژه مقابله با آلودگی و تصادفات جاده‌ای به استان قزوین اختصاص یابد

گوشمان به شنیدن اخبار تلخ حوادث جاده‌ای عادت کرده و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم و تنها شاید توجهمان به سمت آمار مصدومان و فوتی‌های این حوادث برای مدت کوتاهی جلب شود و پس از مدت زمان کوتاهی به فراموشی سپرده شود.

متاسفانه باید بگوییم جاده‌های ایران در ردیف مرگ بارترین جاده‌های دنیا جای می‌گیرد. علاوه بر مرگ و میر، حوادث جاده‌ای هرساله عده زیادی را هم دچار مصدومیت‌های شدید و حتی معلولیت و ناتوانی حرکتی می‌کند.

تصادفات جاده‌ای در کشورمان به اندازه‌ای زیاد و بحرانی است که از آن به عنوان کابوس مرگ در جاده‌ها نام می‌برند.

یکی از شهروندان بیرجندیدر گفتگو با خبرنگار ما گفت: عمده تصادفات شاید در محور‌های سربیشه – ماهیرود، بیرجند – اسدیه و نهبندان به زاهدان اتفاق افتاده است که اخبار آن‌ها را دنبال می‌کنم.

وی بیان کرد: قسمت زیادی از مسیر این جاده‌ها دوطرفه است که به خاطر کویری و بیابانی بودن جاده، رانندگان تصمیم می‌گیرند از خودروی جلویی که عمدتاً کامیون است سبقت بگیرند و به دلیل نداشتن دید کافی، با خودرویی که از رو به رو می‌آید تصادف می‌کنند.

این شهروند بیرجندی عنوان کرد: برخی‌ها نیز با سرعت بالا حرکت می‌کنند که در یک لحظه می‌تواند سبب واژگونی خودرو شود و جان و مال افراد را تهدید کند.

وی گفت: دیشب تصادفی در جاده بیرجند – قاین رخ داد که دلیل آن خوردن و آشامیدن راننده اتوبوس عنوان شد و این مسئله بی توجهی راننده نسبت به جان مسافران را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار ما از افزایش 15 درصدی متوفیان حوادث جاده‌ای در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: در  آذر امسال 15 نفر براثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که این  آمار  نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه مجروحان حوادث رانندگی نیز در این مدت 38 درصد افزایش داشته است افزود: در این مدت 58 درصد تصادفات از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده و بیتشرین علت نیز تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تمرکز به جلو گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان  خراسان جنوبی گفت: در ماه آذر بیشترین تصادفات در محور‌های  سربیشه _ ماهیرود، بیرجند _ اسدیه، نهبندان _ زاهدان رخ داده است.

رضایی از افزایش 18 درصدی  متوفیان حوادث جاده‌ای از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در این مدت 181 نفر جان خود را از دست دادند که بیشترین تصادفات در محور‌های سربیشه_ نهبندان، سربیشه_ ماهیرود  و کمربندی قاین رخ داده است.  

انتهای پیام/254/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصادفات جاده ای حوادث جاده ای خراسان جنوبی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد