Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حمید گوگوچانی مدیرکل راه آهن منطقه اراک در خصوص حذف بلیت قطار کرمانشاه به تهران گفت : چنین چیزی صحت ندارد، بلکه از ظرفیت این مسیر کاسته شده و عمده بلیت‌ها به مسیر کرمانشاه به مشهد اختصاص داده شده است.

او گفت : طبق بررسی‌های صورت گرفته عمده مسافران کرمانشاهی که از قطار استفاده می‌کنند طالب سفر به مشهد هستند و با توجه به افزایش تعداد این مسافران از ظرفیت بلیت‌های کرمانشاه به تهران کم کرده و به مسیر کرمانشاه به مشهد اختصاص داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته حدود ۸۰ درصد مسافران قطار استان کرمانشاه، خواهان سفر از کرمانشاه به سمت مشهد هستند.

گوگوچانی افزود: بلیت کرمانشاه به تهران بصورت یک روز درمیان موجود است، اما با توجه به ظرفیت کم به سرعت پُر می‌شود.

مدیرکل راه آهن منطقه اراک با بیان اینکه تنها یک قطار آن هم بصورت یک روز در میان در خط کرمانشاه- تهران - مشهد فعالیت می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر راه اندازی قطار دوم در این مسیر را در دستورکار داریم.

او افزود: این کار باید بر اساس پیش بینی تعداد مسافران و تمایل شرکت‌های مسافربری صورت گیرد، اما به هر حال راه اندازی قطار دوم در این مسیر در اولویت و دستورکار ما قرار دارد.

گوگوچانی با اشاره به افزایش استقبال از قطار گفت: بلیت قطار به نسبت هواپیما بسیار ارزانتر است و برای همین استقبال از آن در حال افزایش است و امیدواریم افزایش استقبال بتواند به راه اندازی قطار دوم در این مسیر منجر شود.

او گفت: اداره کل راه آهن منطقه اراک، راه آهن سه استان اراک، کرمانشاه و همدان و بخش‌هایی از استان‌های قم و لرستان را در زیرمجموعه خود دارد .

منبع ایسنا

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن بلیت قطار قطار مسافربری کرمانشاه به تهران راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه

از سوی دیگر در تاریخ معاصر ایران، رد هشت سال جنگ تحمیلی بر تن کرمانشاه مانده و از این نظر نیز قابل ستایش است. علاوه‌بر این دو مورد، طبیعت کرمانشاه نیز سخاوتمندانه جاذبه‌های متعددی را به‌نمایش می‌گذارد.

یکی از این جاذبه‌های طبیعی این ناحیه، دریاچه سراب نیلوفر است. هرگاه با تهیه بلیط قطار کرمانشاه به این ناحیه سفر کردید، باید حتما از این دریاچه نیز دیدن کنید. در این مقاله اطلاعاتی را درباره دریاچه سراب نیلوفر در اختیارتان قرار می‌دهیم.

دریاچه سراب نیلوفر کجاست و چرا به این نام خوانده می‌شود؟

دریاچه سراب نیلوفر یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری استان کرمانشاه است که به‌واسطه زیبایی مثال‌زدنی‌اش، همه‌ساله عده زیادی از مسافران را به‌سمت خود جذب می‌کند. این دریاچه در ناحیه شمال غربی کرمانشاه و در روستایی به همین نام واقع شده است. دریاچه سراب نیلوفر، با گل‌های نیلوفر پوشیده شده و به همین خاطر با دیدن آن، قدم به دنیای خیال و رویا می‌گذارید. این منظره به‌قدری تماشایی است که به نظر نمی‌رسد بخشی از زمین باشد. البته این دریاچه این روزها به یک مجموعه گردشگری کامل تبدیل شده که در تمام فصول سال، میزبان مسافران است.

دریاچه سراب نیلوفر در میان کوه‌های کماجار شکل گرفته است. این دریاچه وسعتی برابر با 1331 هکتار داشته و آب آن زلال و شفاف است. چشمه‌هایی که از کوه‌های کماجار سرچشمه می‌گیرند، در نهایت به دریاچه می‌ریزند و آن را تغذیه می‌کنند. اگر در نیمه اول سال به کرمانشاه سفر کنید، خواهید دید که نیلوفرهای آبی گل داده و منظره زیبایی را خلق کرده‌اند.

چنان‌چه میزان بارش سالیانه در منطقه مطلوب باشد، دریاچه در تمام طول سال پرآب است. حتی در برخی نواحی، عمق آن به 32 متر نیز می‌رسد. بااین‌حال در برخی مواقع به‌دلیل بارش کم، از آب دریاچه کاسته می‌شود. دریاچه سراب نیلوفر دارای مواد معدنی خاصی است که شرایط را برای رشد نیلوفرها مساعد می‌کنند.

وجه تسمیه دریاچه سراب نیلوفر

باوجودآنکه وجود گل‌های نیلوفر در این دریاچه دلیل نام‌گذاری آن را توجیه می‌کند؛ اما ممکن است بخش اول این اسم پرسشی را در ذهن ایجاد کند. باید گفت که در زبان محلی سراب یا سرآب به معنای دریاچه حوض‌مانندی است که آب آن از چشمه‌ها تأمین می‌شود. به همین خاطر است که این دریاچه با نام سرآب نیلوفر شناخته می‌شود.

دلایل اهمیت دریاچه سراب نیلوفر

دریاچه سرآب نیلوفر از نظر زیست‌محیطی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و یک زیست‌بوم غنی محسوب می‌شود. انواع مختلفی از ماهی‌ها در این دریاچه وجود دارند و علاوه‌بر آن، پرندگان متعدد در اطراف آن زندگی می‌کنند. همه‌ساله این دریاچه پذیرای بسیاری از پرندگان مهاجری است که از شهرهای دور و نزدیک به این ناحیه می‌رسند. از سوی دیگر، این دریاچه برای بومیان و افراد محلی، ارزش معنوی زیادی دارد. آن‌ها این دریاچه را به سبب وجود گل‌های نیلوفر، مقدس می‌دانند. حتی در طول تاریخ افسانه‌های متعددی نیز درباره این دریاچه و داستان‌های پیرامون آن نقل شده است. ازاین‌رو می‌توان سراب نیلوفر را از جنبه‌های مختلف، یک دریاچه ارزشمند دانست.

بهترین زمان بازدید از دریاچه سراب نیلوفر

به‌طور کلی می‌توان گفت که شهر کرمانشاه آب و هوای مطلوبی دارد. در فصول گرم سال، این ناحیه نیز تا حدی گرم است؛ اما نه به‌اندازه‌ای که آزاردهنده باشد. ازسوی‌دیگر، در فصول سرد سال نیز بارش برف و باران در حد مطلوبی خواهد بود و همین دلیل است که دریاچه را پرآب نگه می‌دارد. اگر می‌خواهید دریاچه را در زیباترین حالت آن مشاهده کنید، باید در فصل تابستان به کرمانشاه بروید.

در این فصل، گل‌های نیلوفر به زیباترین‌شکل سطح آب را می‌پوشانند و منظره بی‌نظیری را خلق می‌کنند. بااین‌حال ذکر این نکته ضروری است که پس از دهه 80، حفر چاه‌های غیرمجاز و کشت‌و کار بی‌رویه در اطراف دریاچه، سبب کم‌ شدن آب آن شد. در چند سال اخیر وضعیت دریاچه بهبود نسبی داشته است؛ اما آن‌چه پیش از دهه 80 در این ناحیه دیده می‌شد، بی‌شباهت به تکه‌ای از بهشت نبود.

نحوه دسترسی به دریاچه چگونه است؟

برای‌آنکه از سراب نیلوفر زیبا ودیدنی بازدید کنید، پیش از هرچیز باید خودتان را به شهر کرمانشاه برسانید. وسایل نقلیه متعددی در این مسیر وجود دارند،که بسته به شرایط باید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. بهترین و سریع‌ترین روش دسترسی به کرمانشاه، مسیر هوایی است. شما می‌توانید فاصله 423 کیلومتری تهران تا کرمانشاه را ظرف مدت یک ساعت با قطار طی کنید و سپس به‌راحتی به دریاچه بروید. بااین‌حال اگر می‌خواهید هزینه سفر را کاهش دهید، قطار انتخاب مناسبی است. بلیط قطار کرمانشاه بسیار ارزان‌قیمت است؛ اما مسیر طولانی و نزدیک به 11 ساعت خواهد بود.

پس‌از آنکه به کرمانشاه رسیدید، برای رسیدن به سراب نیلوفر باید از میدان اصلی شهر یعنی میدان آزادی حرکت کنید. البته وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رسیدن به دریاچه وجود ندارد و باید با خودروی شخصی یا تاکسی دربست به این منطقه بروید. از میدان آزادی وارد بلوار کارگر شوید و سپس به بلوار باهنر بروید. در ادامه، بلوار باهنر به جاده سراب نیلوفر خواهید رسید. این دریاچه در واقع در 20کیلومتری شمال غرب کرمانشاه قرار دارد.

فلای تودی شما را تا دریاچه سراب نیلوفر همراهی می‌کند

اگر قصد سفر به کرمانشاه را دارید، فلای تودی شما را همراهی می‌کند. این مجموعه پلتفرمی برای رزرو آنلاین هتل و خرید آنلاین بلیط قطار و هواپیما است که بیش از 7 سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد. شما می‌توانید وارد سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شوید و به انواع مختلفی از خدمات حوزه گردشگری دسترسی داشته باشید. علاوه‌بر تهیه بلیط قطار کرمانشاه یا بلیط هواپیما به سراسر دنیا، امکان رزرو بیش از 1.5 میلیون هتل و حتی اخذ ویزای توریستی نیز وجود دارد. فلای تودی تمام آن چیزی است که برای سفری آرام به آن نیاز دارید.

 

دیگر خبرها

  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت