Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین بهشتی، سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری: سیاست معاونت علمی و فناوری، توسعه بازار شرکت ها در حوزه خارج از کشور است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، در برنامه «کنکاش» 27 آذر ماه درباره موضوع عملکرد نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره عملکرد نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت ، گفت: اولین دوره این نمایشگاه سال ۱۳۹۲ برپا شد و امسال شاهد برگزاری نهمین دوره این نمایشگاه بودیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه فعلی ۳۷۰ شرکت حضور داشتند. امسال با توجه به برگزاری حضوری نمایشگاه، مورد استقبال بیشتر و گسترده تری قرار گرفت. این ۳۷۰ شرکت در نمایشگاه ایران ساخت بوده و چون  بصورت همزمان با نمایشگاه بیست و دومین دستاوردهای پژوهشی و فن بازار وزارت علوم برگزار شد، تمامی دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته به وزارت علوم و پارک های علمی و فناوری، دستاوردهای خود را ارائه کردند.

بهشتی همچنین گفت: وبسایت نمایشگاه iranlabexpo.ir ،بصورت دائم فعال است و شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور داشتند، در ابتدا در سایت ثبت نام کرده و محصولات آن ها مورد ارزیابی قرار گرفت. عملا خرید های اصلی از طریق سایت صورت می گیرد و این سایت تا آذر ۱۴۰۱، فعال است.

وی درباره بهبود کیفیت محصولات گفت:امروز در نمایشگاه، پیچیده ترین دستگاه های نمونه در سطح جهانی ارائه می شود. طبیعتا برای رشد هرچیز و به بلوغ رسیدن، زمان لازم است.  چاپ مقالات علمی پژوهشگران ما در مجلات و نشریات معتبر بین المللی ، نشان از تبحر پژوهشگران ما دارد. همچنین تبحر در حوزه ثبت اختراعات نیز در سطح بین الملل، قابل ذکر است.

بهشتی درباره ظرفیت پارک های علم و فناوری و توسعه آن ها گفت: توسعه علم و فناوری نیاز به زیست بوم دارد. خوشبختانه الان زیست بوم خوبی در این زمینه شکل گرفته است که یکی از این زیست بوم ها، درون دانشگاه ها است. در عمده دانشگاه ها، مراکز نو آوری وجود دارد تا ایده های دانشجویان مورد بررسی و ارزیابی واقع شود. همچنین مراکز کارآفرینی، برای ایده های جدید برای تولید وجود دارد. همچنین  چیزی تحت عنوان شتاب دهنده ها در دانشگاه ها داریم. شرکت های بخش خصوصی که تجربه و توانمندی خوبی داشته اند، تحت عنوان شتاب دهنده، تجربیات خود را در اختیار گروهایی در دانشگاه  شکل می گیرد(استارتاپ ها)، می گذارند. همچنین شرکت های رشد نیز وجود دارد که شرکت های استارتاپی می توانند تا سه سال در این مراکز رشد باشند و مشاوره های مختلف در بحث های حقوقی و بازار داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از سیاست هایی که معاونت علمی و فناوری دنبال می کند، بحث توسعه بازار شرکت ها در حوزه خارج از کشور است. قطعا این موضوع در اقتصاد کشور تاثیر دارد.

بهشتی درباره حمایت های صورت گرفته از پارک های علمی و فناوری گفت: پارک های علم و فناوری زیر نظر وزارت علوم هستند و معاونت علمی و فناوری از آنان حمایت می کند. البته پروسه مجوز گرفتن روندی طولانی دارد. اما اگر شرکت ها آشنایی لازم با فرآیند را داشته باشد، خیلی این فرآیند روانتر انجام خواهد شد. البته در این زمینه مشاوره هایی در پارک های علم و فناوری به شرکت ها عرضه می شود.

برنامه تلویزیونی «کنکاش» با اجرای امیر علی‌عسگری شنبه‌ها ساعت 21:45 به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر فناوری ایران وزارت علوم رشد مقالات علمی علم و فناوری بخش خصوصی علمی و فناوری اقتصاد کشور جام جم ایران بخش خصوصی ریاست جمهوری علمی و فناوری فناوری علمی و فناوری علم و فناوری پارک های علم معاونت علمی دانشگاه ها ایران ساخت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند

همتی ادامه داد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا هوش مصنوعی بوده است اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه ها براساس نیازسنجی ها ارائه می شود و پیش بینی می شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

در ادامه این رویداد، پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره نقش شرکت های دانش بنیان حاضر در این کنگره در افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت های مخاطب کنگره گفت: این شرکت ها با آوردن فناوری های جدید و وابسته به هوش مصنوعی، تشخیص هارادر آزمایشگاه به روز، دقیق و سریع تر می کنند، زیرا هرچه دستگاه ها دقیق تر عمل کنند می توانند در تشخیص بهتر موثر باشند.

وی افزود: نقش شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی و تولید کیت های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.

زرنانی اضافه کرد: دراین صورت می توان نتیجه گرفت که شرکت های تولیدی کیت های دانش بنیان به طورغیرمستقیم باسلامت بیماردرارتباط هستند.

وی درباره اینکه با وجود بیش از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه ها مهم ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری های بالینی به شمار می آیند. پزشک با توجه به علایم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه ها می توانند این موارد را برطرف کنند.

زرنانی اظهار کرد: آزمایشگاه ها در نظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در تمام سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه ها کمک کننده هستند.

وی در پایان گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب، لذا آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور

همچنین، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسایل روز آزمایشگاهی و پیشرفت های تکنولوژی صورت گرفته، نیازهای روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با تکنولوژی و مسایل جدید آزمایشگاه ها آشنا کنیم.

وی افزود: پنل های کنگره به صورتی است که در تعدادی از آنان به نقش وجایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته می شود بسیاری از برنامه های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه های علمی صورت می گیرد و همکاران با داده های این آزمایشگاه ها در مراکز درمانی تیم مراقبت را هدایت می کنند لذا برگزاری اینگونه کنگره ها اهمیت بالایی دارد.

حمزه لو با بیان اینکه در سطح کشور ۶۰۰۰ آزمایشگاه داریم که ۴۰ هزار نفر در آنان فعالیت دارند، ادامه داد: موضوع روز آزمایشگاه فناوری های دنیاست بحث آزمایشگاه بر روی یک تراشه، پرداختن به موضوعات ژنتیکی وترکیب موارد با هوش مصنوعی از جمله موارد مهم است که در پنل ها سعی شده به این موضوعات پرداخته شود

وی بر اهمیت نقش آزمایشگاه ها تاکید و اظهار کرد: موضوعات هوش مصنوعی درتشخیص زودهنگام یک بیماری و پیش گویی کردن برخی بیماری ها دستاورد خوبی است که امیدواریم بتوانیم در کشورمان در این زمینه پیش رو باشیم.

کد خبر 6093124 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی