Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:42:04 GMT

روسیه: به اقدامات خصمانه ناتو پاسخ نظامی می دهیم

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۱۹۲۵

روسیه: به اقدامات خصمانه ناتو پاسخ نظامی می دهیم

به گزارش ایرنا، گاوریلوف امروز (دوشنبه) در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ تصریح کرد: پیمان ناتو این واقعیت را درک می کند که نباید علیه روسیه اقدامات خصمانه کرد، زیرا مسکو به این اعمال پاسخ نظامی خواهد داد. 

وی با بیان اینکه نباید ناراحتی روسیه را برانگیخت و علیه آن اقدام کرد، اضافه کرد: گفت و گوی بین ناتو و روسیه باید جدی باشد و مقامهای پیمان ناتو این واقعیت را درک می کنند و اینکه به رغم توانمندی و قدرت ناتو، باید اقدامات مشخص برای تنش زدایی بین دو طرف صورت گیرد در غیر این صورت، روسیه پاسخ نظامی می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته گاوریلوف، اکنون شرایط حساسی بین روسیه و ناتو بوجود آمده است.  

 رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات در وین تصریح کرد: آمریکا مجبور است با روسیه در مورد تضمین های امنیتی وارد گفت و گو شود. 

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر پیش نویس توافقنامه‌هایی بین روسیه و ایالات متحده در مورد تضمین‌های امنیتی و توافقنامه اقدامات لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو را به طرف آمریکایی تحویل داد. 

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی این کشور امروز اعلام کرد که روسیه هنوز پاسخی از طرف آمریکایی درباره پیشنهاد ارائه تضمین های امنیتی دریافت نکرده است. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در صورت رد پیشنهادات روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی، مسکو وارد یک رژیم ضد تهدید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «الکساندر گروشکو» روز شنبه در یک برنامه زنده که در یوتیوب منتشر شد، افزود: روابط میان روسیه و ناتو به سطح خطرناکی رسیده و پیشنهادات مسکو درباره تضمین‌های امنیتی برای ورود به یک گفت و گو مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه روسیه معتقد است، ناتو نمی‌تواند پیشنهادهای امنیتی مسکو در اروپا را نادیده بگیرد، تصریح کرد: «غرب دو راه دارد؛  جدی گرفتن پیشنهادهای روسیه یا یک جایگزین نظامی-فنی».

روابط روسیه و ناتو بسیار پرتنش است و پس از روی کار آمدن حکومت غرب گرا در کی یف در سال ۲۰۱۴، پیمان ناتو همکاریها با مسکو را متوقف کرده و هر ساله چند رزمایش در نزدیکی مرزهای روسیه ازجمله در دریای سیاه برگزار می کند و مسکو نیز برای قدرت نمایی رزمایش هایی را برگزار می کند. 

برچسب‌ها روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا تضمین های امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها