Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  در جهت  پایدار سازی معیشت در حوزه تالاب شادگان، سازمان حفاظت محیط زیست کشور با همکاری دولت ژاپن و برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد طرح بسط مدیریت محیط زیست و معیشت‌های پایدار در دریاچه ارومیه و تالاب‌های شادگان و بختگان اجرایی می‌شود و نشست آن در اهواز در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های کل کشور گفت: امروز میزبان  طرح بسط موفقیت‌های مشارکت جوامع محلی در حوزه دریاچه ارومیه و تالاب‌های شادگان و بختگان  هستیم.

او افزود: در این نشست مقرر شد با کار فرهنگی و ترویجی که در حوزه تالاب شادگان صورت می‌گیرد با مشارکت همه ذی نفعان ملی  و محلی بتوانیم موضوع پایدارسازی معیشت و پایدارسازی کشاورزی در حوضه آبریز مارون، تالاب شادگان را برای سال‌های آتی داشته باشیم

لاهیجان زاده اضافه کرد: باتوجه به اینکه تالاب شادگان منبع بسیار بزرگ و پایان ناپذیر برای تامین معیشت و ارتزاق جوامع محلی است علاوه  بر کارکرد‌های اکوسیستمی دیگر در حوزه شرایط آب و هوایی و کنترل و مهار گرد و غبار دارد  عملیاتی شود.

او  ادامه داد: انتظار داریم با همراهی و همکاری مسئولین منطقه‌ای، ملی و  محلی این طرح با اهدافی که برای آن مشخص شده، به موئفقیت صد در صدی برسیم.

هیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های کل کشور اضافه کرد: تمرکز این پروژه بر روی تالاب شادگان ن و فعالیت‌هایی که می‌تواند یک معیشت پایدار برای جوامع محلی  این خطه ایجاد کند.

این مقام مسئول گفت:  پروژه به دنبال ظرفیت سازی در منطقه است و فعالیت‌های را انجام می‌دهد که بتواندتبدیل به  الگویی برای  تعمیم آن به سایر نقط تالابی و سایر روستا‌ها شود و مسئولان و دستگاه‌های متولی بتوانند از این الگو ها که  تاییدیه بین الملی  دارند،   استفاده کنند و در دستور کار هرساله خود قرار دهند.

لاهیجان زاده افزود: این پروژه برای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان و فارس مشخص شده  و در مجموع برای این استان‌ها ۳ میلیون دلار کمک بین المللی شده و قرار است به مدت ۳  سال اجرایی شود و اکنون آغاز شده  و در خوزستان تالاب  شادگان  در نظر گرفته شده است.

او در پایان گفت: امیدواریم این اقدامات فعالیت‌های نتیجه بخش  و مثمر ثمری را برای  جوامع محلی و نجات تالاب به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب شادگان تامین اعتبار محیط زیست تالاب شادگان جوامع محلی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی