Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «نادر ثناگو مطلق» گفت: شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی، دارویی، بهداشتی و آرایشی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام امروز به این سمت در حال حرکت هستند که با بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات و اقلام مورد نیاز علاوه بر تامین نیاز کشور و خودکفایی در این بخش از خروج ارز نیز جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌اندازی ۳۸ خط تولید تجهیزات پزشکی و دارویی در منطقه ویژه اقتصادی پیام عنوان کرد: راه‌اندازی این تعداد خط تولید از ۲ سال پیش آغاز شده که بخشی از آنها هم اکنون در حال فعالیت و تولید هستند و مابقی نیز در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

ثناگو مطلق در ادامه به فعالیت برخی از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات دارویی، بهداشتی و آرایشی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره و گفت: به همت یکی از این شرکت‌ها امروز محصولاتی از جمله تشک‌های بستری بیمارستانی و تشک‌های زخم بستر که قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارند در حال تولید است.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت موفق شده که در سال ۹۷ برای نخستین بار در کشور کاف‌های فشار خون، اکسسوری‌های دستگاه الکتروکاردیوگرافی و پوار فشار سنج را تولید و پس از گرفتن مجوز و استانداردهای مورد نیاز با کیفیت بسیار بالایی وارد بازار و بخش زیادی از نیاز کشور را بدون نیاز به واردات در این بخش تامین نمایند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هدف این است تا با حمایت هر چه بیشتر از چنین واحدهایی گام های بیشتری در راستای خودکفایی کشورمان در تولید تجهیزات پزشکی و بی نیاز شدن از واردات این کالاها صورت بگیرد تصریح کرد: این در حالی است که توسط شرکت دیگری که هم اکنون در پیام مستقر و در حال خدمات رسانی است، دستگاه‌های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی پیش از این تولید که با این اقدام کشور در این بخش نیز به خوکفایی رسیده است.

ثناگو مطلق تولید نخستین اتوبوس آمبولانس ملی توسط یک شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه تجهیزات پزشکی عنوان و بیان کرد: همچنین وجود مرکز پت اسکن در پیام به عنوان تنها پت مامو خاورمیانه موجب شده تا امروز علاوه بر ارائه خدمات به مردم استان و کشورمان، شاهد حضور افرادی از کشورهای منطقه از جمله عراق نیز هستیم.

ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتییانی‌ها و مانع زدایی‌ها بیان کرد: با هدف تحقق هر چه بهتر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید، این مهم در دستور کار منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام قرار گرفته و به دنبال این هستیم تا علاوه بر تسهیل سازی روند استقرار شرکت ها در این منطقه، شاهد رونق تولید، افزایش اشتغال و از سوی دیگر توسعه هر چه بیشتر صادرات در بخش های مختلف از جمله پزشکی، دارویی، بهداشتی و آرایشی به اقصی نقاط دنیا باشیم.

46

کد خبر 1584523

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز تجهیزات پزشکی منطقه ویژه اقتصادی پیام تجهیزات پزشکی ثناگو مطلق شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

شرکت‌های گاز استان‌های خراسان جنوبی و کرمان اعلام کردند که سیل چند روز اخیر آسیبی به تأسیسات و ابنیه صنعت گاز وارد نکرده و جریان گاز هم در این استان‌ها پایدار است.

به گزارش شانا، شرکت گاز استان خراسان جنوبی اعلام کرد که با وجود وقوع سیل و مسدود شدن برخی راه‌های مواصلاتی در این استان، جریان گاز در شهرها و روستاها پایدار است و آسیبی به پروژه‌های در حال اجرا، وارد نشده است.

استقرار گروه‌های امداد شرکت گاز کرمان

محمدرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز از اعزام تیم‌های امداد و گروه‌های پیشتاز این شرکت در قالب یک تیم ۴۰ نفره به شهرهای جنوبی استان خبر داد.

وی گفت: با اعلام ستاد بحران استان و پیش‌بینی سیل در جنوب کرمان تیم‌های عملیاتی امداد و گروه‌های پیشتاز شرکت گاز استان کرمان به جنوب استان رفتند و در شهر کهنوج مستقر شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: از دلایل حائز اهمیت حضور تیم‌های امدادی شرکت گاز در شهرستان‌های سیل‌زده، می‌توان به تلاش این تیم‌ها برای استمرار گازرسانی در شهرهای جنوبی همچنین استقرار ماشین‌آلات اجرایی مانند بیل‌های مکانیکی برای رفع انسداد معابر شهری در این منطقه اشاره کرد.

سلیمانی تصریح کرد: از سویی همسو با وظایف و انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، لیست همه ماشین‌آلات و تجهیزات این شرکت به ستاد بحران استان و فرمانداران و شهردارهای شهرهای جنوبی اعلام شده تا در صورت نیاز در اختیارشان قرار گیرد و تاکنون هم در شهرهایی که دچار انسداد راه شده بودند، توانسته‌ایم به کمک مردم و مجموعه شهرستان برویم.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه مهندسی در مرحله نخست دستور ایمن‌سازی را صادر کرده‌اند و همه لوله‌ها و تجهیزات مرتبط با پروژه‌های گازرسانی منطقه جمع‌آوری و به اماکن امن برده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد: تیم‌های امداد شرکت گاز استان کرمان با مجموعه تجهیزات شامل ۲ خودروی پیشرفته مدیریت بحران، اقلام یدکی و ۱ خودروی مخابراتی بحران تا پایان بحران در منطقه جنوب مستقر هستند.

سلیمانی گفت: به همه واحدها نیز اعلام شده تا پس از اتمام بارندگی‌ها، شبکه‌های توزیع و تغذیه را بررسی کنن گد تا اگر به دلیل سیل مشکلی پیش‌آمده بود، رفع و اصلاح شود.

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین