Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:29:49 GMT

نقش رسانه ها در کمک به مدیریت بحران ها بی بدیل است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۲۱۳۴

نقش رسانه ها در کمک به مدیریت بحران ها بی بدیل است

 نورمحمد فردی روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز افزود: رسانه‌ها توانسته‌اند از همه‌ی مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی عبور نمایند و هویت انسان معاصر را تحت تاثیر قرار دهند؛ به گونه‌ای که می‌توان هویت انسان امروز را هویت رسانه‌ای نامید.
وی گفت: در زمان وقوع بحران ها همراهی و همگاهی رسانه ها نقش موثری از گستردگی مشکلات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی بیان داشت: بهترین شیوه هدایت و رهبری در شرایط فوق العاده آن است که گروهی ویژه، پویا و تصمیم‌گیر پس از نیازسنجی و تجزیه و تحلیل شرایط بتوانند بحران را مدیریت و کنترل کنند که یکی از روش های پیشگیری و آموزشی صحیح و فراگیر مردم و فعال کردن آنان در این زمینه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: بزرگترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است و هیچ حد و مرزی ندارد در هر صورت امروزه رسانه ها با گسترش مرزهای جغرافیایی فرهنگی و سیاسی هویت انسان معاصر و تحت تاثیر قرار داده اند به طوری که می توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه ای نام گذاشت.
فردی گفت: با توجه به کارکردهای متنوع رسانه‌های جمعی همچون آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساختار قدرت و فراهم آوردن زمینه های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی می تواند جایگاه درخور در تکوین کامل و نهادینه سازی شاخص ها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه داشته باشد.
رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز ادامه داد:  رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم  جامعه  بر عقاید ،  آرا و ابعاد زندگی بشر تاثیر گذار است .

وی افزود: رسانه ها بدون تردید وظیفه حراست از محیط را برعهده دارند و آنها باید با ایجاد همبستگی میان اعضای جامعه ایفای نقش کنند .

برچسب‌ها رسانه کرج استانداری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه کرج استانداری البرز رسانه کرج استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند