Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دادگاه قرار بود در خصوص اتهامات مالکیت واکی‌تاکی‌های غیرمجاز و یک سری مسدودکننده‌های سیگنال که حداکثر مجازات آنها به ترتیب سه و یک سال حبس است، حکم صادر کند. یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که قاضی هیچ دلیلی برای این تعویق در صدور حکم مطرح نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که آنگ سان سوچی، رهبر سرنگون شده ۷۶ ساله میانمار در تاریخ شش دسامبر توسط این دادگاه به اتهام اغتشاش و نقض پروتکل‌های ویروس کرونا به چهار سال حبس محکوم شد. کمی بعد حکم وی به دو سال حبس در مکان نامعلوم کنونی‌اش کاهش یافت.

میانمار از زمان کودتای اول فوریه سال جاری میلادی علیه دولت آنگ سان سوچی که منجر به اعتراضات گسترده و ابراز نگرانی بین‌المللی درباره پایان اصلاحات سیاسی به دنبال دهه‌ها حکومت نظامیان شد، دچار آشوب شده است.

کمی پس از بازداشت آنگ سان سوچی، پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که شش واکی تاکی در خانه وی کشف شده که به صورت غیرقانونی وارد و بدون مجوز استفاده شده اند. واکی تاکی وسیلهٔ قابل حمل است که امواج رادیویی را به صورت دو طرفه مخابره می کند.

سوچی به خاطر اتهامات مختلفی در حال دادگاهی است که مجموعا می تواند حداکثر بیش از ۱۰۰ سال حبس برای وی به همراه داشته باشد. این در حالی است که سوچی تمامی این اتهامات را رد می کند.

طرفداران سوچی می‌گویند که این پرونده‌ها علیه این رهبر سرنگون شده بی‌پایه و اساس هستند و با هدف پایان دادن به حرفه سیاسی وی طراحی شده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: آنگ سان سوچی سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد

معصومه آمره،عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: به تازگی سخنگوی شورای اسلامی شهر، مصاحبه‌ای انجام داده و اعلام کرد که با نظر مثبت هیئت‌امنای دانشگاه صنعتی اصفهان، امکان تعویق بازنشستگی و ادامهٔ فعالیت ایشان به‌عنوان شهردار قم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد:، اما مطابق با مادهٔ ۹۶ آیین‌نامهٔ استخدامی اعضای هیئت‌علمی، سقف سن فعالیت این اعضا تا سن ۷۰ سالگی بوده و بعد از آن باید بازنشسته شوند، این آیین‌نامه به هیئت‌امنای دانشگاه‌ها اجازهٔ تعویق بازنشستگی را تنها به آن دسته از اعضای هیئت‌علمی که در ۵ سال منتهی به بازنشستگی، استاد نمونهٔ کشوری بوده باشند می‌دهد، ولی آقای سقائیان‌نژاد عنوان عضو هیئت‌علمی نمونهٔ کشوری را نداشته و در این فهرست نام ایشان به چشم نمی‌خورد. 
عضو شورای شهر قم ادامه داد: بدین ترتیب به نظر می‌رسد که آقای سقائیان‌نژاد، پیش از دو سال قبل، یعنی در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ و زمانی که به سن ۷۰ سالگی رسیده‌اند، بنا بر قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان باید از سمت شهرداری کنار می‌رفته‌اند.
وی افزود: قائم‌مقام وزیر علوم در نامه‌ای خطاب به رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام نموده که امکان تعویق بازنشستگی جناب آقای سقائیان‌نژاد وجود ندارد.
 آمره تصریح کرد: سخنگوی شورای شهر قم حکم کارگزینی آقای سقائیان‌نژاد را به‌عنوان مدرکی برای بازنشسته نشدن ایشان ارائه نمودند، در این خصوص اشاره به دو مطلب لازم است اولا این حکم بر اساس تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاه صنعتی اصفهان تنظیم شده و تاییدیه‌ای از هیئت امنای آن دانشگاه ندارد بنابراین قابل‌اعتنا نیست و ثانیا این حکم در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۱ تهیه شده است. با توجه به این که تعویق بازنشستگی ایشان توسط هیئت‌امنای دانشگاه تنها تا بهمن‌ماه سال گذشته اعتبار داشته است، حکم کارگزینی نیز تنها می‌توانسته تا آن بهمن‌ماه اعتبار داشته باشد.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان