Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مرکز تجارت بین‌الملل (International Trade Center - ITC) از اقتصادهای در حال توسعه و در حال گذار به‌ویژه بخش تجاری این اقتصادها حمایت می‌کند و این حمایت‌ها را در راستای تحقق بخشیدن به توان بالقوه این‌گونه اقتصادها برای توسعه‌ صادرات و بهبود عملیات‌های وارداتشان به انجام می‌رساند.

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «علیمراد سرافرازی» در نشست مشترکی با حضور کارشناسان مرکز و سازمان ITC و نیز بخش‌های ذی‌ربط وزارت جهاد کشاورزی، افزود: این نشست مشترک به‌منظور آغاز اجرای استراتژی ملی صادرات از جمله در زمینه گیاهان دارویی و میوه و سبزیجات که در راستای انجام پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت کشورمان و مرکز بین‌المللی تجارت (International Trade Center – ITC)، عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اجمالی پتانسیل های بخش کشاورزی، نقطه نظرات این وزارت را در زمینه اولویت های بخش کشاورزی پیرامون نتایج بلندمدت و نیز رویدادهای آموزشی در چارچوب پروژه مذکور ارائه کرد.

در این نشست، «ماری کلود» مدیر پروژه ایران در مرکز بین‌المللی تجارت (ITC) مستقر در ژنو نیز با اشاره به ویژگی‌های پروژه در بخش کشاورزی و تاکید بر ماهیت آن برای استفاده از تجهیزات نوین و ابعاد نرم افزاری فناوری، خواستار ارسال مشخصات فنی تجهیزات و کارشناسان برای ارائه آموزش شد.

وی همچنین آمادگی ITC را به‌منظور گسترش همکاری‌ها در زمینه های مورد اشاره توسط بخش‌های مختلف کشاورزی در کنار برنامه آموزش‌دهی به ۱۵۰ نفر از آموزشگران با همکاری مرکز آموزش تجاری و وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب پروژه مشترک، اعلام کرد.

همچنین نمایندگان دستگاه های شرکت کننده در این نشست، با تاکید بر امنیت غذایی در ابعاد مختلف به عنوان استراتژی اصلی وزارت جهاد کشاورزی، نظرات خود را در خصوص بهره مندی از کارشناسان و دوره های آموزشی از جمله در زمینه ادوات پالایشگاهی گیاهان دارویی، راه اندازی تجهیزات دارای فناوری نوین جدید با منشاء خارجی، توسعه کشت محصولات ارگانیک، بازارهای تجاری و صادرات محصولات کشاورزی، سلامت غذا، مدیریت کیفیت و مقررات بهداشتی و بهداشت گیاهی (SPSs)، سیاست های تعرفه ای، ثبت نشانه های جغرافیایی (GI)، بکارگیری سیستم Block chain و Cold Chain، اعطای حق اعتباردهی بین المللی به آزمایشگاه مرجع در زمینه گیاهان و حفظ نباتات در ایران به تفصیل بیان داشتند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد روابط بین‌الملل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد روابط بین الملل وزارت جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد روابط بین الملل وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره بر مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی بر اجرای کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علیرضا مهاجر، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه جهش تولید در دیمزارهای این استان میانگین سرانه زمین در کشور را ۳.۲ هکتار دانست و اظهار کرد: اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره‌وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه واردات دانه‌های روغنی توسط واردات‌کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است، افزود: پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بلوک‌بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهن‌بندی مدیریت می‌شوند، اظهار داشت: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری مزارع می‌شود.

مهاجر در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود، خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را در امر تولید دانست و گفت: تولید بذر محصولات کشاورزی در مازندران با جدیت دنبال می‌شود و در سال‌جاری این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تلاش این سازمان بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی است.

کد خبر 749731

دیگر خبرها

  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد