Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد ادریس، رئیس جمهور موقت چاد که رئیس کنونی گروه پنج ساحل آفریقاست گفت کشور‌های منطقه ساحل آفریقا در طولانی مدت گرفتار جنگ با تروریسم خواهند بود و این جنگ نیز سخت و دشوار خواهد بود.

محمد ادریس در پیامی به مناسبت روز تشکیل گروه پنج ساحل متشکل از پنج کشور بورکینافاسو، مالی، موریتانی، نیجر و چاد که در خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری در این منطقه قرار دارند، گفت: کشور‌های این منطقه در مبارزه با تروریسم و پیروزی در این مبارزه به کمک همه طبقات مردم کشورهایشان و کشور‌های دوست در جنوب منطقه ساحل آفریقا امید بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیروزی در این نبرد را برای تامین امنیت آفریقا و کل جهان مهم دانست و در نتیجه از دوستان خود در جنوب منطقه ساحل خواست که از کشور‌های این منطقه و نیرو‌های ائتلاف گروه پنج ساحل و آرمان‌های مشروع مردم آن حمایت کنند.

رئیس شورای نظامی انتقالی در چاد تاکید کرد که منطقه ساحل آفریقا به هیچ وجه نباید به میدانی برای موضع گیری‌های قدرت‌ها با اهداف متعدد به بهانه مبارزه با تروریسم باشد بنابراین انجام این وظیفه قبل از هر چیز بر عهده کشور‌های خود این منطقه است.

رئیس جمهور موقت چاد با ارائه کارنامه دوره ریاست دوره‌ای چاد بر گروه پنج منطقه ساحل آفریقا که تقریبا دو ماه به پایان ماموریت آن باقی مانده است، گفت: نتایج با توجه به دستاورد‌ها و طرح‌های در دست اجرا و با وجود تاثیرات همه‌گیری کرونا دلگرم‌کننده است.

وی راهبرد گروه پنج منطقه ساحل آفریقا را بر دو رکن استوار که اول، تقویت امنیت از طریق نیروی مشترک و دوم ارتقای توسعه از طریق برنامه سرمایه گذاری اولویت دار عنوان کرد.

گروه پنج ساحل آفریقا (G۵ Sahel)، متشکل از کشور‌های منطقه ساحل (بورکینافاسو، مالی، موریتانی، نیجر، چاد) در پی افزایش تهدیدات تروریستی و ضرورت دادن پاسخ نظامی و سیاسی هماهنگ به این تهدیدات در سال ۲۰۱۴ شکل گرفت. هدف کلی این گروه دادن پاسخ هماهنگ به چالش‌ها و تهدیدات منطقه‌ای است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشورهای آفریقایی مبارزه با تروریسم ساحل آفریقا منطقه ساحل آفریقا گروه پنج ساحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند

یک سند دولتی نشان می‌دهد هزاران پناهجویی که قرار است  توسط وزارت کشور انگلیس به رواندا اخراج شوند، ارتباط خود را با این وزارتخانه از دست داده‌اند.

به گزارش روزنامه تلگراف، از ۵ هزار و ۷۰۰ نفری که برای اخراج از کشور معرفی و شناسایی شده‌اند، فقط ۲ هزار و ۱۴۵ نفر همچنان با وزارت کشور ارتباط دارند و می‌توان جای آن‌ها را برای بازداشت پیدا کرد.

برخی کارشناسان می‌گویند بسیاری از این افراد برای اینکه به آفریقا فرستاده نشوند احتمالا به صورت عمدی مخفی شده یا به ایرلند رفته‌اند.

حزب کارگر این وضعیت را یک «مضحکه» توصیف کرد و گفت که چنین رخدادی «عدم تسلط کامل» دولت بر سیستم پناهندگی را آشکار می‌کند.

انگلیس قصد دارد پناهجویان را در سفری یک طرفه، به رواندا در شرق آفریقا بفرستد تا بدین ترتیب از ورود بیشتر آنان به خاک خود جلوگیری کند. اما به نظر می‌رسد این آخرین مورد از مجموعه شکست‌های دولت انگلیس در طرح اخراج پناهجویان به رواندا باشد.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر در بیانیه‌ای مشترک از انگلیس خواستند تا در طرح خود برای انتقال پناهجویان به رواندا تجدیدنظر کند و هشدار دادند که این اقدام تأثیر مضری بر حقوق بشر و حمایت از پناهندگان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند