Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:31:40 GMT

شبکه سراسری برق در وضعیت پایدار قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۲۴۱۴

شبکه سراسری برق در وضعیت پایدار قرار دارد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، «مصطفی رجبی‌مشهدی» در واکنش به انتشار خبری از شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره احتمال بروز خاموشی در روزهای آینده، افزود: هیچ مشکل و محدودیتی در تامین برق مشترکان وجود ندارد و این اطلاعیه بدون هماهنگی منتشر شده و از اعتبار ساقط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: وزارت نیرو در سه ماه گذشته با برنامه های بهبودبازده نیروگاه‌ها، افزایش واردات و قطع مراکز استخراج مجاز رمز ارز و تعدیل روشنایی معابر، نسبت به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها اقدام کرده که نتایج خوبی نیز داشته است. 

سخنگوی صنعت برق بیان‌داشت: وضعیت مخازن سوخت نیروگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشتهمطلوب است.

رجبی‌مشهدی همچنین درباره پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سرد شدن دمای هوا از روز سه‌شنبه هفته جاری، خاطرنشان‌کرد: این رخداد به‌طور طبیعی باعث افزایش مصرف انرژی و گاز در کشور خواهد شد و ضرورت دارد مشترکان در کاهش مصرف برق و گاز جدیت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: از هموطنان در سراسر کشور درخواست می‌کنیم با رعایت نکات ساده ای مانند کاهش دمای سیستم های گرمایشی که به ازای هر یک درصد کاهش دما، سه درصد در مصرف کاهش خواهیم داشت، همچنین  خاموش کردن لامپ‌های اضافی که می تواند در تامین برق همه و انرژی همه مشترکان کمک کند، نسبت به مدیریت مصرف اقدام کنند.

برچسب‌ها انرژی برق مصرف بهینه برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق مصرف بهینه برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران انرژی برق مصرف بهینه برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران وزارت نیرو سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!