Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:39:52 GMT

طرح تفکیک زباله از مبدا در لاهیجان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۲۴۲۴

طرح تفکیک زباله از مبدا در لاهیجان اجرا می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: به منظور حفظ محیط زیست، طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر اجرا می شود.

بهمن کنعانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان با حضور شهردار عصر یکشنبه هفته جاری برگزار شد و در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری شهرداری با دو شرکت مجری طرح تفکیک زباله از مبدأ در مناطق مختلف این شهر به طور آزمایشی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای اجرای درست طرح تفکیک زباله از مبدا باید در جامعه فرهنگ سازی شود، گفت: این طرح در هر منطقه‌ای باید نسبت فرهنگ، اقلیم و موقعیت جغرافیایی با دقت و حساسیت بیشتری اجرا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان، جانمایی تعداد زیادی سطل‌های بزرگ زباله در کوچه و معابر را عامل افزایش تعداد زباله گردها در این شهر دانست و افزود: برای جلوگیری افزایش زباله گردها، شهرداری باید تعداد سطل‌های بزرگ زباله را در معابر شهری کاهش دهد و از شهروندان بخواهد همانند سال‌های گذشته زباله‌های تولیدی خودشان را در ساعت ۹ شب، مقابل درب منزل قرار دهند و البته بلافاصله اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، شهروندان باید بعد از احداث منازل مسکونی، در مقابل درب منزل سطل و باکس زباله جانمایی و نصب کنند تا شهرداری به آنها پایان کار بدهد.

کنعانی با بیان اینکه باید نهضت جمع‌آوری زباله خشک را در محلات شهر لاهیجان با کمک شهروندان اجرا کنیم، افزود: شرکت تفکیک زباله از مبدا برای موفقیت در اجرای این طرح باید قبل از آغاز بکار، افراد زباله گرد و دور گردها غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر لاهیجان را به عنوان نیروی کار زیرمجموعه شرکت خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه لاهیجان را به ۲۴ منطقه تقسیم کرده‌ایم و در محلات باید افرادی را به عنوان همیار شهرداری و رابط محله انتخاب کنیم تا به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا کمک کنند، افزود: آموزش در درب منازل به خانواده‌ها و اختصاص جوایز نقدی و غیرنقدی ازجمله انواع مواد شوینده می‌تواند باعث موفقیت طرح تفکیک زباله از مبدا شود که نحوه انجام درست آن مستلزم بررسی بیشتر توسط کارشناسان است.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه شرکت‌های مجری طرح تفکیک زباله از مبدا، باید باکس مخصوص جمع آوری ضایعات و لوازم اسقاطی را آماده و در محلات مختلف این شهر نصب کنند، تصریح کرد: این شرکت‌ها باید در بازه زمانی محدود طرح‌های خود را به صورت آزمایشی در شهر لاهیجان اجرا کند و در صورت موفقیت با تشخیص کارشناسان شهرداری به کار خود ادامه دهد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 543131

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لاهیجان شهرداري لاهيجان شورای شهر لاهیجان طرح تفکیک پسماند خشک بازیافت گيلان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر لاهیجان طرح تفکیک زباله از مبدا جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی در نشست بررسی نحوه اجرا و عملیاتی کردن تمام استعلامات ثبتی در حوزه امور اراضی گفت: هرگونه استعلام تفکیک و افراز اراضی کشاورزی در خارج از سامانه استعلامات ثبتی مجاز نیست.

وی افزود: به زودی انجام سایر استعلامات مربوط به نقل و انتقال نیز با همکاری دو سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود.

کد خبر 6092478

دیگر خبرها

  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی