Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-واتیکان از تحقیقات پیرامون 251 مورد شکایت از سوء استفاده و خشونت جنسی توسط کشیش‌ها و اعضای کلیسای اسپانیا که روزنامه ال پائیس ارسال کرده است، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه ال پائیس در گزارشی نوشت: کلیسا تحقیقات گسترده‌ای که تا کنون در اسپانیا بی سابقه بوده است را در مورد 251 نفر از کشیش ها و اعضای کلیسا و موسسات مذهبی متهم به تجاوز جنسی به افراد زیر سن قانونی که ال پائیس در سه سال گذشته جمع‌آوری کرده و پیرامون آن‌ها تحقیق کرده، آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماتئو برونی سخنگوی واتیکان در بیانیه ای اعلام کرد پاپ این اسناد را دریافت کرده و اعلام کرده است که بررسی‌ها «مطابق با قوانین متعارف فعلی، که به طور مناسب در سال های اخیر به روز شده است، پیش برود».
در این گزارش 385 صفحه‌ای که خبرنگار ال پائیس دوم دسامبر و در سفر به یونان به طور مستقیم به پاپ فرانسیس تحویل داده است، «اتهامات و شهادت‌ها مربوط به حقایقی است که بین سال‌های 1943 و 2018 رخ داده است».
«کنفرانس اسقف های اسپانیا» بر اساس بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد، به نوبه خود ضمن ابراز «علاقه مندی و تمایل خود برای انجام تحقیقات در مورد همه موارد سوء استفاده» همه قربانیان را تشویق به ارائه شکایت کرد. سخنگوی کنفرانس اسقف های اسپانیا گفت که از سال 2001، واتیکان تاکنون 220 شکایت از خشونت جنسی در کلیسای اسپانیا دریافت کرده است. این در حالی است که روزنامه اسپانیا می‌نویسد «در سه سال اخیر بیش از 600 ایمیل شکایت دریافت کرده است».
در گزارش ال پائیس که در انتقاد آشکار با آمار «کنفرانس اسقف‌های اسپانیا» است، آمده است: گزارش ال پائیس در سه سال فراتر از آمارهای کنفرانس در 20 سال است. آماری که حتی فراتر نیز می‌رود.
به نوشته ال پائیس، قدیمی‌ترین مورد در این گزارش مربوط به سال 1943 و جدیدترین آن مربوط به سال 2018 است. چنانچه بر اساس داده‌های ما که در غیاب آمار رسمی ارائه شده است، 251 مورد جدید را به موارد قبلی اضافه کنیم، شمار موارد سوء استفاده و خشونت و بدرفتاری اعضای کلیسا، دست‌کم به 602 مورد ‌می‌رسد. همچنین از دهه 1930 تا کنون یکهزار و 237 نفر قربانی شده اند که ارائه این میزان از تعداد قربانیان بر اساس معیارهای سختگیرانه و فقط شهادت مستقیم افراد آسیب دیده و شاهدان انجام شده است.
در سال‌های اخیر، افشای گزارش‌ها از رسوایی‌های کلیسا در کودک‌آزاری، بدرفتاری، سوء استفاده و خشونت جنسی، بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده و به تیتر رسانه‌های اروپایی تبدیل شده است.
به نوشته دویچه وله، گزارش کمیسیون مستقل تحقیق پیرامون سوءاستفاده و آزار جنسی کودکان در کلیساهای کاتولیک فرانسه، بین سال‌های 1950 تا 2020 مجموعا 330 هزار مورد خشونت جنسی در کلیساهای این کشور روی داده است.
کلیسای کاتولیک لهستان نیز در آخرین گزارش درباره سوء استفاده جنسی از کودکان، 292 تن از اعضای وابسته به خود را به بدرفتاری با 368 دختر و پسر زیر سن قانونی از سال 2018 تا 2020 متهم کرد.
به گزارش ایرنا، در سال 2018 نیز تحقیقاتی به خواست واتیکان در مورد احتمال وجود سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک آلمان صورت گرفت. این تحقیقات به این نتیجه رسید که بین سال‌های 1948 تا 2014 میلادی بیش از 3600 کودک در معرض تعرض یا آزار جنسی توسط کشیشان کاتولیک قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسپانیا سوء استفاده خشونت جنسی ال پائیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه دهه کرامت استان تهران با اشاره به مقاومت فلسطین و غزه و حرکت اعتراضی اساتید و دانشگاهیان در آمریکا و اروپا اظهار امیدواری کرد این اتفاقات پیروزی ملت مظلوم فلسطین را تسریع کند.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب جهت تبیین سیره رضوی و فاطمی دانست وخواستار برنامه ریزی و اقدام مناسب دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری برنامه های ویژه در مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مساجد، کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، پارکها و بوستان‌ها با حضور و اجرای برنامه توسط خادمیاران رضوی، اجرای برنامه های دهه کرامت در ایستگاه‌های راه آهن استان خاصه مسیر مشهد مقدس، اعزام اردوهای زائران به قم و مشهد مقدس خاصه زائر اولی ها توسط نهادهای حمایتی، اجرای برنامه های مختلف در ایام دهه کرامت در استان تهران دانست.

محمودی ادامه داد: اکران فیلم اخت الرضا و نشست شاعران آیینی، برگزاری مراسم یادواره شهدای استان تهران در ۱۰ شهرستان طی ایام دهه کرامت، اجرای برنامه های ویژه در بقاع متبرکه خاصه آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حوزه های علمیه، برنامه های ویژه کودکان ونوجوانان، برنامه های ویژه در مجموعه های قضایی و خانواده های ارتش، برگزاری جشن های دهه کرامت توسط هیئات مذهبی، جشن بزرگ با حضور خادمیاران رضوی از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان، پخش صلوات خاصه امام هشتم علیه السلام توسط سیستم های صوتی ادارات و سازمانها، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود، حمایت از خانواده‌های محروم و آزادی زندانیان، برگزاری جشنهای ویژه دختران
وتجلیل از دختران شهیدان و شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های دهه کرامت در استان تهران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: با توجه به هجمه وحشیانه دشمنان به جایگاه زنان و دختران باید همه دستگاه‌ها و فعالان جهادی و فرهنگی با استفاده از فرصت نورانی دهه کرامت به الگو دهی مناسب به جوانان جهت صیانت از جایگاه رفیع دختران و زنان تلاش مضاعف کرد.

کد خبر 6093618

دیگر خبرها

  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد