Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@18:03:30 GMT

پايان سفر لاکچري ميلياردر ژاپني به فضا

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۲۵۵۳

خبرگزاری آریا- هشتم دسامبر "یوساکو مائه‌زاوا"(Yusaku Maezawa)، میلیاردر ژاپنی به همراه "یوزو هیرانو"(Yozo Hirano)، تهیه کننده فیلم و "الکساندر میسورکین"(Alexander Misurkin)، فضانورد، سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفتند. این سه خدمه ماموریت سایوز ام 20 ساعاتی پیش پس از یک سفر 12 روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا، رفت و بازگشت موفقیت آمیز این میلیاردر ژاپنی به فضا توسط موشک روسی نشان دهنده بازگشت روسیه به گردشگری فضایی پس از یک وقفه طولانی است.
"یوساکو مائه‌زاوا"، میلیاردر ژاپنی پس از 12 روز اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشت و طی این مدت اقامتش در ایستگاه فضایی بین‌المللی ویدیوهایی درباره انجام کارهای روزمره در فضا از جمله مسواک زدن و رفتن به توالت تهیه کرده است.
آژانس فضایی روسیه اعلام کرد، یوساکو مائه‌زاوا و دستیارش یوزو هیرانو، حدود ساعت 03:13 به وقت گرینویچ روز دوشنبه(6:43 صبح به وقت تهران) به همراه الکساندر میسورکین فضانورد روسی در استپ قزاقستان فرود آمدند.
سازمان فضایی فدرال روسیه در بیانیه‌ای در وب سایت خود گفت: پرواز فضاپیمای توریستی سایوز ام اس-20 به پایان رسید.
این سفر نشان دهنده بازگشت روسیه به گردشگری فضایی پس از یک توقف طولانی مدت بود.
این سه نفر 12 روز را در فضا گذراندند و طی این مدت گردشگران فضایی ژاپنی زندگی روزمره خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی را در کانال محبوب یوتیوب Maezawa منتشر کردند.
این میلیاردر 46 ساله برای یک میلیون دنبال کننده خود در یوتیوب، نحوه مسواک زدن و رفتن به توالت در فضا را به صورت تصویری توضیح داد.
او طی این ویدیو در حالی که نشان می‌داد فضانوردان از یک قیف دستی برای ادرار کردن استفاده می‌کنند، گفت: ادرار کردن بسیار آسان است.
وی در ویدیوهای دیگری به دنبال کنندگانش نشان داد که چگونه در فضا و در شرایط ریزگرانش به درستی چای بنوشند و بخوابند.
در یکی دیگر از ویدیوهایی که وی در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است نحوه خوردن خوراکی در ایستگاه فضایی بین‌المللی را به دنبال کنندگانش نشان داده است.
از دیگر کارهای این فرد ژاپنی در فضا می‌توان به نواختن آهنگ بر روی یکی از اجزای فلزی ایستگاه فضایی که همانند طبل بود اشاره کرد. در ویدیویی دیگر او تمام لباس‌هایی را که با خود به فضا برده بود نشان داد.
مائه‌زاوا در این سفر 12 روزه خود تصاویر مختلفی نیز منتشر کرده است و در یک ویدیو نیز نحوه به ثبت رساندن این تصاویر بی نظیر را نشان داده است.
هنگامی که این سه مسافر فضایی در هشتم دسامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند، به خدمه هفت نفره ایستگاه فضایی بین‌المللی که مشغول انجام تحقیقاتی در زمینه زیست‌شناسی فضایی و فیزیک بودند، پیوستند. طی این ماموریت 12 روزه آنها با فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی شامل "پیوتر دوبروف"(Pyotr Dubrov) و "آنتون شکاپلروف"(Anton Shkaplerov) فضانوردان روسکاسموس،"مارک ونده هی"(Mark Vande Hei) فضانورد ناسا،"ماتیاس ماورر"(Matthias Maurer) فضانورد آژانس فضایی اروپا، "توماس مارشبرن"(Thomas Marshburn)، "راجا چاری"(Raja Chari) و "کایلا بارون"(Kayla Barron) فضانوردان ناسا ملاقات کردند.
مائه‌زاوا امیدوار است که پس از این ماموریت، به مکانی دورتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند. این میلیاردر ژاپنی قرار است سفری به نزدیکی ماه داشته باشد. این سفر با موشک استارشیپ انجام خواهد گرفت. زمان انجام این ماموریت سال 2023 اعلام شده اما این زمان‌بندی قطعی نیست.
مائزاوا قصد دارد هشت نفر را با خود در ماموریتی در سال 2023 به ماه ببرد. او و دستیارش پس از تویوهیرو آکی‌یاما(Toyohiro Akiyama) روزنامه نگار ژاپنی که در سال 1990 به ایستگاه فضایی میر سفر کرد، اولین شهروندان خصوصی ژاپنی هستند که به فضا رفته‌اند. ایستگاه فضایی میر یک ایستگاه مدارگرد شوروی و بعد از آن روسیه بود. میر نخستین ایستگاه پژوهشی بشری در فضا بود که انسان به‌طور درازمدت در آن سکونت داشت.
در ماه اکتبر آژانس فضایی "روسکاسموس" روسیه موشک سایوز MS-19 را به فضا پرتاب کرد. در این سفر یک بازیگر روسی به همراه یک کارگردان و فضانورد "آنتوان شاکپلروف" عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. "یولیا پرسلید"(Yulia Peresild)، بازیگر  و "کلیم شیپنکو"(Klim Shipenko)، کارگردان برای ساخت یک فیلم سینمایی به ایستگاه فضایی رفتند. این دو به مدت 10 روز در فضا ماندند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیاردر ژاپنی فضا ایستگاه فضایی بین المللی ایستگاه فضایی میلیاردر ژاپنی مائه زاوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای تکمیل خطوط هفت‌گانه اظهار کرد: ان‌شاءالله تا پایان سال جاری شاهد جشن تکمیل خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت خواهیم بود.

وی افزود: در سال گذشته نیز ایستگاه‌های جدیدی در خطوط شش و هفت افتتاح و بهره‌برداری رسید و امسال نیز ادامه خواهد داشت از جمله خطوطی که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید ایستگاه هفده شهریور، میدان خراسان، سرباز و ... خواهد بود.

هرمزی به عملیات توسعه جنوبی در خط شش مترو اشاره کرد و گفت: این عملیاتی نیز به پایان رسیده و ان‌شاءالله به‌زودی دو ایستگاه در بخش جنوبی (حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام) به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به پست برق خط مترو اشاره کرد و توضیح داد: این پست نیز امسال تکمیل و ان‌شاءالله در بخش غربی خط شش مترو ایستگاه آیت‌الله کاشانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین به ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و گفت: این ایستگاه نیز امسال تکمیل و به بهره‌برداری‌ خواهد رسید.

هرمزی به احداث پایانه‌ها در شهر تهران اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله فاز یک پایانه آزادگان تکمیل و  عملیات اجرایی فاز دو اکباتان به پایان خواهد رسید و در ادامه نیز پایانه دولت‌آباد به ورزشگاه تختی تکمیل خواهد شد.

وی همچنین به افزایش تعداد ایستگاه‌های مترو در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 159 ایستگاه با 310 کیلومتر خط مترو در شهر تهران داریم که بر اساس آمار کسب شده استفاده مسافران از شبکه مترو، بیشتر شده به طوریکه قبل از افتتاح ایستگاه‌ جدید به طور متوسط هر مسافر 9 کیلومتر از شبکه مترو استفاده می‌کرد که با تکمیل خطوط شش و هفت عملا به 16.5 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد و میزان پایداری مسافران در شبکه مترو بیشتر شده است.

هرمزی ادامه داد: این موضوع به تکمیل خطوط شش و هفت بر می‌گردد و همچنین به بهره‌برداری از مترو پرند. ضمن اینکه برنامه جدیدی برای خطو هشت، نه ده و یازده پیش بینی شده است.

وی گفت: خط 10 مترو در سال گذشته عملیات حفاری آن انجام شد و موضوع در حال انجام است و ان‌شاءالله هشت ایستگاه در این خط دایر خواهد شد.

هرمزی تصریح کرد: خط 8 مترو نیز در پایان سال گذشته قرارداد آن به امضا رسید که بحث مالی آن به صورت ویژه پیگیری خواهد شد. همچنین خط 9 نیز هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

وی به خط 11 مترو اشاره کرد و افزود: توافقات اولیه با پیمانکار انجام و به‌زودی عملیات آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد