Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اقدامات شهید سلیمانی در تربیت نیروهای محور مقاومت از کشورهای مختلف،‌ اظهار داشت: این اقدام حاج قاسم یک ظرفیت عظیم در جهان اسلام ایجاد کرد.

به گزارش برنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار با اعضای خانواده و دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت صدیقه کبری(س)، گفت: حاج قاسم خیلی علاقمند به حضرت زهرا(س) بود و در سختی‌ها به ایشان متوسل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افزود: حاج قاسم مربوط به امت اسلامی است و شخصیت آن شهید بزرگوار باید به عنوان چهره‌ای اثرگذار در جهان اسلام،‌ به همگان معرفی شود.

دکتر رئیسی عنوان «مکتب» برای حاج قاسم را از سوی رهبر معظم انقلاب یک نکته مؤثر برشمرد و اظهار داشت: واقعیت این است که حاج قاسم یک شخص نبود بلکه به عنوان یک مکتب برای همه جوامع پیام‌آور بود.

رئیس جمهور با تشکر از فعالیت‌های دست‌اندرکاران گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که در زمینه بزرگداشت یاد و نام حاج قاسم فعالیت کنیم. «مکتب شهید سلیمانی» به برکت فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با استمداد از روح بزرگ آن شهید کارهای خوب و قابل تقدیری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و معرفی شخصیت شهید سلیمانی انجام داده است.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: باید در کنار گرامیداشت شهید سلیمانی، نام و یاد شهدای مدافع حرم را گرامی داریم تا حق‌شان بیشتر ادا شود. درست است که شهید سلیمانی نماد شهدای مدافع حرم است، اما خود حاج قاسم هم تأکید داشت که یاد آنها باید گرامی داشته شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم در موضوع دفاع از حرم‌های مقدس در سوریه و عراق تحریف ایجاد شود، خاطر نشان کرد: شاید بسیاری از مسلمانان هم اصلاً دلیل حضور ایران در سوریه و عراق را نمی دانستند.

دکتر رئیسی با طرح این پرسش که اگر شهید سلیمانی در میدان‌های سوریه و عراق حضور پیدا نمی‌کرد چه اتفاقی بر سر منطقه و جهان می‌افتاد؟، تصریح کرد: تلاش‌های شهید سلیمانی حرکت توأمان در جنگ نرم و جنگ سخت بود. ایشان از اینکه عده‌ای آلوده به تکفیر و تبلیغات مسموم شده بودند، ابراز ناراحتی ‌می‌کرد و با روش‌های مختلف به دنبال اصلاح آنها بود.

آیت‌الله رئیسی داشتن ظرفیت و ظرفیت‌سازی را دو اصل مهم دانست و گفت: چه شد که حاج قاسم توانست از بین عراقی‌ها و سوریه‌ای‌ها نیروهای بسیار خوبی برای دفاع از این کشورها و مبارزه با ظلم تربیت کند؛ این اقدام شهید سلیمانی یک ظرفیت عظیم در جهان اسلام ایجاد کرد.

دکتر رئیسی افزود: حاج قاسم اول خودش را ساخت بعد به سراغ ساختن دیگران رفت. امروز هم به ظرفیت‌سازی و به خط کردن نیروهای انقلاب احتیاج داریم و نیازمند آن هستیم که مسئولین، جوانان و مردم چنین ظرفیتی داشته باشند تا در مقابل تهدیدها میدان را خالی نکنند زیرا انسان‌های کم‌ظرفیت زود میدان را خالی می‌کنند.

دکتر رئیسی با اشاره به وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: وصیت‌نامه این شهید بزرگوار ابعاد بسیاری دارد و در بعد اجتماعی و انقلابی فوق‌العاده اثرگذار است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، دبیر مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی خانواده جهان رهبر معظم انقلاب رهبر معظم سوریه عراق مسلمانان ایران جنگ تبلیغات جهان اسلام انقلاب آیت الله رئیسی حاج قاسم سلیمانی جهان اسلام شهید سلیمانی رئیس جمهور دکتر رئیسی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

دریافت 59 MB

نفت واژه‌ای موجز با داستانی پرایجاز، قهرمانانی شاخص و تاریخی بسیار شنیدنی‌ است… 

نفت در قاب خاطرات مردم این سرزمین هم غرورآفرین، هم پرجذبه، هم پررمزوراز، هم نمود نعمت، هم محل آرامش و هم محل پرسش است…

صنعتی که هرگاه توسعه یافته و با دانش روز همگام شده و رشد کرده، موجبات ترقی در مناظر دیگر صنعت و توسعه کشور را فراهم آورده است. 

اکنون نیز این قدیمی‌ترین صنعت ایران‌زمین، بخش مهمی از تاریخ روبه‌رشد صنعت و فناوری را شکل می‌دهد. آنچه در صنعت نفت در حال وقوع است می‌تواند درخشان‌ترین فصل آن باشد و این مهم بسته به توان و خواست همه‌ کسانی است که چراغ‌های روشن این صنعت را فراراه پیشرفت و توسعه‌ پایدار این بوم می‌شناسند.

شرح و بسط توانمندی‌ها، کارایی‌ها و کارگشایی‌های این منبع عظیم و تأثیرگذار انرژی در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست و در توصیف اهمیت برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز همین نکته بس که ممالک صاحب منابع طبیعی در جهان، همواره در تمام عرصه‌های مهم بین‌المللی تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده‌اند. 

تلاش و مطالعه، پژوهش و علم‌آفرینی و فعالیت مجدانه در این عرصه، بی‌تردید راه‌حلی دقیق و مستند برای رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای و ملی‌مان خواهد بود. 

دیگر خبرها

  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است