Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، وزارت بهداشت امارات از ثبت نخستین مورد ابتلا به این سویه جدید خبر داد. وزارت بهداشت امارات روز چهارشنبه یادآور شد که فرد مبتلا از یک کشور آفریقایی وارد امارات شده است.

از این رو وزارت بهداشت و حفاظت از جامعه، با هماهنگی سازمان ملی مدیریت اضطراری در امارات، از اتخاذ سیستم «ترافیک سبز» برای ورود به تمامی سازمان‌های دولتی برای کارمندان و حسابرسان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد که این سیستم از ۳ ژانویه ۲۰۲۲ در تمام ادارات دولتی اعمال خواهد شد و محدود به افراد واکسینه شده خواهد بود.

این وزارتخانه تصریح کرد: برای افرادی که دو دُز از هر واکسن (کووید ۱۹) تایید شده در کشور و دُزهای حمایتی آن را دریافت کرده باشند. با تداوم انجام تست آزمایشگاهی (PCR) هر ۱۴ روز یکبار  مشخصاتشان در اپلیکیشن (الحصن) به رنگ سبز ظاهر می شود.

این وزارتخانه تاکید کرد که اجازه ورود به ادارات دولتی را برای کارمندان و حسابرسانی که واکسن «کووید-۱۹» را دریافت نکرده اند، یا افرادی که تست آزمایشگاهی را انجام نمی دهند و ویژگی‌های آنها در برنامه (الحصن) به رنگ خاکستری ظاهر می‌شود، اجازه ورود نخواهند داشت.

در بیانیه این وزارتخانه ضرورت دستیابی به دریافت دوزهای بیشتر طبق پروتکل ملی تایید شده برای واکسن ها و اطمینان از افزایش ایمنی اجتماعی در مقابله با شیوع ویروس جهش یافته کرونا و تاکید بر پایداری اقدامات پیشگیرانه در همه بخش های حیاتی شد.

عربستان

«محمد العبد العالی» سخنگوی وزارت بهداشت عربستان، تاکید کرد که هنوز شیوع کرونا در سطح جهانی وجود دارد و صحبت های زیادی در مورد سویه جهش یافته «اومیکرون» وجود دارد که نگران کننده است.

وی گفت: ما در روزهای گذشته نظارت بر افزایش منحنی اپیدمیولوژیک در کشور را آغاز کرده ایم که نشان می دهد موارد بحرانی هنوز ثابت هستند که این موضوع نگران کننده ای است و بر لزوم حفظ سطح ایمنی در بدن تاکید می کند و لازم است تا سومین دُز واکسن نیز دریافت شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت همه اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک در اماکن عمومی و شلوغ، به راه اندازی قریب الوقوع پویش تزریق واکسن به افراد بالای ۱۵ سال اشاره کرد.

«عبدالله القویزانی» با بیان اینکه جهش اومیکرون در مقایسه با سویه جهش یافته دلتا از ظرفیت رشد و توانایی بالایی در ایجاد عفونت های ثانویه برخوردار است، تاکید کرد: داده های فعلی و مطالعات علمی نشان می دهد که دُز تقویت کننده ۲۵ بار بیشتر از دو دُز قبلی در برابر ویروس مقاومت می کند.

وی تصریح کرد: بر اساس تحولات صورت گرفته در شیوع این ویروس توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای غیر ضرور به خارج از کشور به ویژه به کشورهای پر خطر و همچنین پرهیز از تماس اجتماعی به مدت ۵ روز پس از بازگشت خودداری کنند.

کویت

«عبدالله السند» سخنگوی وزارت بهداشت کویت از ثبت اولین مورد ابتلا به سویه جدید اومیکرون خبر داد.

وی گفت: فرد مبتلا مسافری با ملیت اروپایی است که از یکی از کشورهای آفریقایی به کویت آمده و این در حالی است که این مسافر قبلا دو دُز واکسن را دریافت کرده است.

السند تاکید کرد که این مسافر از بدو ورود به کویت طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت که مطابق با تحولات بهداشت جهانی به‌روزرسانی می‌شود، تحت قرنطینه قرار گرفته است.

سخنگوی رسمی وزارت بهداشت گفت: همزمان با اعلام ظهور سویه های جدید ویروس کرونا در برخی از کشورهای جهان، این وزارتخانه اقدامات پیشگیرانه ای از طریق تیم های فنی تخصصی برای مهار شیوع ویروس اتخاذ کرده است.

وی به شهروندان و ساکنان از ثبات وضعیت بهداشتی در کشور اطمینان داد و بر لزوم ادامه کار و تداوم اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد که برجسته ترین آن تکمیل واکسیناسیون کووید-۱۹ است.

او افزود که مطالعات نشان می دهد که دُز سوم در حفاظت و پیشگیری از سویه جدید اثربخشی بسیار زیادی دارد.

در همین حال روزنامه کویتی «الانباء» گزارش داد که شورای وزیران نشستی فوق‌العاده برای بررسی برخی گزارش‌ها که شامل توصیه‌های کمیته عالی وزارتخانه‌ها برای موارد اضطراری سویه جدید کرونا، امروز (دوشنبه) برگزار می کند.

این توصیه ها شامل افزودن اقدامات بیشتر برای مقابله با سویه جهش یافته اومیکرون برای محدود کردن گسترش آن در کشور و جلوگیری از تجمع و همگرایی در فضاهای بسته و متعهد شدن شهروندان به پوشیدن ماسک است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اضافه شدن کشورهای جدید آفریقایی برای ممنوعیت ورود به کویت، گفت: اکنون نمی توان مطمئن بود که تصمیمی برای ممنوعیت ورود از کشورهای جدید آفریقایی وجود دارد.

قطر

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وزارت بهداشت این کشور از ثبت ۴ مورد سویه جهش یافته اومیکرون خبر داد.

این وزارتخانه تصریح کرد که ۴ فرد مبتلا ، قطری و ساکنانی بودند که پس از بازگشت از خارج از این کشور مبتلا شدند.

وزارت بهداشت قطر با اشاره به اینکه چهار مبتلا در شرایط خاص قرنطینه به سر می برند گفت: هیچ یک از آنها نیاز به بستری در بیمارستان نداشتند.

 وی خاطرنشان کرد: مبتلایان تا زمان بهبودی و منفی شدن آزمایش‌های انجام‌شده برای آنها در قرنطینه باقی خواهند ماند.

این وزارتخانه افزود سه نفر از مبتلایان دو دُز واکسن را دریافت کرده بودند در حالی که یکی از آنها هیچ یک از واکسنها را دریافت نکرده بود.

این وزارتخانه از همه آحاد جامعه خواست تا با دریافت واکسن کووید-۱۹ و دریافت دُز تقویت کننده واکسن، وظایف خود را برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا انجام دهند و در صورتی که به علائم و نشانه های کووید-۱۹ مشکوک هستند، لازم است تا  اقدامات احتیاطی را برای پیشگیری از عواقب بحرانی آن انجام دهند.

وی گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور قطر دُز تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند و هیچ موردی از عوارض جانبی آن گزارش نشده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که دوزهای تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ برای هر کسی که بیش از شش ماه پیش دُز دوم واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده باشد، در دسترس است و تأکید کرد که این دُز به افزایش قابل توجه ایمنی فرد  در برابر همه جهش های ویروس کمک می کند و محافظت طولانی مدت را در برابر آن فراهم می کند.

این وزارتخانه از افرادی که قصد سفر در تعطیلات را دارند، خواست تا قبل از سفر حتما دُز تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند.

عمان

 به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، وزارت بهداشت این کشور از ثبت دو مورد ابتلا به سویه جدید اومیکرون خبر داد. بر این اساس، این وزارتخانه اعلام کرد که این دو نفر از خارج از کشور آمده بودند و اکنون نیز در قرنطینه هستند.

وزارت بهداشت عمان با اعلام این خبر تاکید کرد که شهروندان لازم است تا بیشتر از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و کسانی که هنوز اقدام به واکسیناسیون نکردند در اولین فرصت دوزهای واکسن به ویژه دُز سوم را دریافت کنند تا مانع از انتشار وسیع این سویه در کشور شوند.

لبنان

مقامات بهداشتی لبنان تاکنون حدود ۶۰ مورد ابتلا به سویه جهش یافته جدید اومیکرون را ثبت کردند و خاطرنشان کردند که تعداد زیادی از مبتلایان در دست راستی آزمایی هستند.

در همین راستا آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشگاه لبنان در بیانیه ای با اعلام این خبر بر رعایت اقدامات پیشگیرانه و دریافت واکسن  برای جلوگیری از فاجعه بعدی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: چهارم آذرماه امسال، محققان آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشکده علوم دانشگاه لبنان دو مورد ابتلا به اومیکرون را شناسایی کردند که از طریق PCR توسعه یافته در آزمایشگاه و بعداً با رمزگشایی کد ژنتیکی کامل تأیید شد.

این بیانیه افزود: امروز با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، محققان همین آزمایشگاه تایید می‌کنند که تعداد مبتلایان به اومیکرون به شصت مورد رسیده است که چندین نفر از کشورهای آفریقایی از فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری وارد لبنان شدند.

آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشگاه لبنان که پیش از این برای اولین بار گسترش سویه های جهش یافته «آلفا» و «دلتا» را در لبنان را ردیابی و رصد کرده بود، در حال حاضر روی پیگیری موارد جدید با تکنیک جدید PCR کار می کند که برای تشخیص اومیکرون بسیار دقیق است.

سوریه

وزارت بهداشت سوریه در ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی ۵۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور خبر داد و اعلام کرد: ۱۰۵ نفر از مبتلایان به این ویروس  بهبود یافتند و ۵ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجموع مبتلایان به کرونا در کشور به ۴۹ هزار  ۷۵۱ نفر رسیده است که از این تعداد، ۳۱ هزار ۱۶۶ نفر بهبود یافته اند. تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سوریه نیز در مجموع به ۲ هزار و ۸۴۶ نفر رسیده است.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در سوریه در ۲۲ ماه مارس سال گذشته میلادی در این کشور ثبت شد. و سویه جدید اومیکرون هنوز در این کشور گزارش نشده است.

بحرین

وزارت بهداشت بحرین از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا «اومیکرون» خبر داد.

این وزارتخانه با عدم اشاره به ملیت این فرد مبتلا گفت که این فرد در قرنطینه به سر می برد و هیچ تماسی با بیرون ندارد.

وزارت بهداشت با تاکید بر رعایت اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد که واکسیناسیون در این کشور تا رسیدن به مرحله نهایی همچنان ادامه خواهد داشت.

عراق

عراق طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مورد فوتی و ۲۷۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرد.

 وزارت بهداشت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که مجموع مبتلایان در این کشور به ۲ ملیون و ۹۰ هزار و ۴۸۰ نفر و تعداد فوتی ها به ۲۴ هزار و ۶۳ نفر رسیده است.

دیروز (یکشنبه) عراق ۹ فوتی و ۱۸۲ مورد ابتلا به این ویروس را ثبت کرد و هنوز موردی از ابتللا به سویه جدید در این کشور گزارش نشده است.

اولین مورد او میکرون در ۲۴ نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان تاکنون این ویروس کرونای جهش یافته در بیش از ۱۲ کشور جهان گسترش یافته است و بسیاری از آن‌ها برای کنترل این بیماری محدودیت‌های سفر را اعمال کرده اند.  

اومیکرون که پژوهشگران آن را بسیار نگران‌کننده ارزیابی می‌کنند، به دلیل جهش‌های زیاد ممکن است، اثر بخشی واکسن‌های موجود برای پیشگیری از ابتلا به آن را با چالش مواجه کند.  

انتشار سریع سویه اومیکرون ویروس کرونا در کشورهای جهان و نگرانی از طولانی شدن دوره همه گیری این گونه تازه، زنگ خطر تازه را برای بازارهای مالی بین المللی دوباره به صدا درآورده است.  

به گفته کارشناسان و تحلیلگران، ظهور سویه اومیکرون حاصل رویکرد بی‌عدالتی و نابرابری در توزیع واکسن کرونا در سطح جهان و احتکار واکسن از سوی برخی کشورهای ثروتمند است.

برچسب‌ها اومیکرون کووید-19 سازمان جهانی بهداشت خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون کووید 19 سازمان جهانی بهداشت اومیکرون کووید 19 سازمان جهانی بهداشت خلیج فارس اقدامات پیشگیرانه تقویت کننده واکسن د ز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ سویه جهش یافته دریافت کرده ویروس کرونا جدید اومیکرون مورد ابتلا وزارت بهداشت بیانیه ای اولین مورد فرد مبتلا سویه جدید ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه