Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:31:31 GMT

انواع و موارد مصرف خمیر پیگمنت آلومینیوم

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۲۶۶۵

انواع و موارد مصرف خمیر پیگمنت آلومینیوم

به پیگمنت‌های آلومینیومی پخش شده در آب یا دیگر حلال‌ها، خمیر پیگمنت آلومینیوم گفته می‌شود.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ایمن سبز، حلال مورد استفاده با توجه به کاربرد و استفاده‌ی نهایی این خمیر انتخاب می‌شود. معمول‌ترین حلال در این زمینه وایت اسپریت است. همچنین در پوشش‌های پایه آبی می‌توان از آب به عنوان حلال استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از خمیرهای پیگمنت آسان‌تر از پودرهای پیگمنت است. همچنین پیگمنت‌های پودری باعث آلودگی محیط و در مواردی منجر به بیماری یا حریق می‌شوند. به همین دلیل امروزه این خمیرهای پیگمنت بسیار مورد توجه تولیدکنندگان صنایع رنگ و پوشش قرار گرفته‌اند.

کاربرد اصلی خمیرهای پیگمنت‌های آلومینیوم در پوشش‌های متالیک و پوشش‌های ضد خوردگی است. همچنین این خمیرها در رنگ لوازم خانگی و پوشش‌های تزئینی نیز به کار می‌روند.

انواع خمیر پیگمنت آلومینیوم چیست؟

بر اساس نحوه‌ی آرایش پیگمنت هنگام اعمال پوشش، خمیرهای پیگمنت آلومینیوم به دو دسته‌ی (leafing) و (non-leafing) تقسیم می‌شوند. رنگدانه‌های فلزی leafing، یک لایه روی سطح پوشش ساخته و کاملا روی سطح فیلم رنگ قرار می‌گیرند.

در مقابل، رنگدانه‌های non-leafing به صورت همگن در تمام سطح پوشش پخش می‌شوند. رفتار پیگمنت‌ها را می‌توان با مواد افزودنی مختلف تغییر داد. در ادامه با ما باشید تا انواع خمیر پیگمنت آلومینیوم را به شما معرفی کنیم:

خمیر پیگمنت آلومینیوم leafing

   خمیرهای leafing، می‌توانند اثر "متالیک روشن" ایجاد کنند. به همین دلیل از این محصولات بیشتر در پوشش‌های ضد خوردگی و پوشش‌های تزئینی مانند پوشش سقف‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از استئاریک اسید در فرمولاسیون پیگمنت و حلال، می‌توان این دسته از خمیرهای پیگمنت را تولید کرد.

مقاومت سایشی این دسته از خمیرهای پیگمنت آلومینیوم پایین و همچنین اعمال لایه‌ای دیگر از رنگ بر روی آن­ها بسیار دشوار است. این محصولات به علت نحوه‌ی جهت‌گیری پیگمنت، امکان ایجاد اثر متالیک رنگی را ندارند.

در شکل زیر نحوه‌ی جهت‌گیری خمیر پیگمنت آلومینیوم leafing در فیلم رنگ نشان داده شده است.

خمیر پیگمنت آلومینیوم non-leafing

   این خمیرها در برابر سایش و اثرات خورنده، مقاومت بهتری دارند، همچنین به راحتی می‌توان لایه‌ی رنگ دیگری روی آن‌ها اعمال کرد؛ زیرا به طور همگن در سراسر فیلم رنگ توزیع می­‌شوند،. خمیرهای پیگمنت آلومینیوم non-leafing با افزودن اسیدهای چرب غیراشباع مانند اولئیک اسید به محصول تولید می‌شوند.

مزیت اصلی این نوع از خمیرهای آلومینیوم، امکان ایجاد اثر متالیک رنگی در آن‌هاست که با اضافه کردن برخی پیگمنت‌های شفاف به محصول، ایجاد می‌شود. این دسته از خمیرها بیشتر در پوشش‌های ضد خوردگی و صنایع مختلف از جمله خودروسازی و پوشش برخی قوطی‌های کنسرو، سیم‌پیچ‌ها و... استفاده می‌شوند.

در شکل زیر نحوه‌ی جهت‌گیری خمیر پیگمنت آلومینیوم non-leafing در فیلم رنگ نشان داده شده است.

خمیر پیگمنت آلومینیوم چگونه ساخته می‌شود؟

پودرهای امروزی آلومینیوم عموما در فرآیند آسیاب مرطوب در آسیاب­‌های توپی تولید می­‌شوند. ابتدا پودر آلومینیوم به ذرات ریز با اندازه‌ی دلخواه آسیاب شده و با حلال مخلوط می‌شوند. در ادامه مواد افزودنی مورد نظر به ترکیب اضافه می‌شوند. میزان پیگمنت در این مخلوط در حدود 65% خواهد بود.

برای خرید خمیر پیگمنت کلیک کنید.

کاربردهای اصلی خمیر پیگمنت آلومینیوم در چیست؟

خمیرهای آلومینیوم در پوشش‌های خودرویی، رنگ‌های تعمیراتی و قطعات خودرویی استفاده می‌شوند. همچنین این خمیرها در پوشش‌های پلاستیکی مانند پوشش لوازم الکترونیکی و در لوازم بهداشتی کاربرد دارند. استفاده از این خمیرها در پوشش‎های تزئینی و ضدخوردگی نیز بسیار مرسوم است.

یک خمیر پیگمنت آلومینیوم مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مقاومت در برابر سایش و مواد خورنده یکی از ویژگی‌های مهم یک خمیر پیگمنت آلومینیوم مرغوب است. همچنین نیاز است که فرمولاسیون خمیر پیگمنت دقیق بوده و از مواد اولیه‌ی مرغوب در تولید آن استفاده شود تا آرایش صحیحی در فیلم رنگ داشته باشند.

علاوه بر این، ضخامت استاندارد پیگمنت‌ها، قابلیت پشت‌پوشی کافی، پایداری کافی مخلوط، براقیت قابل‌ قبول و از همه مهم‌تر، عدم وجود ناخالصی در مخلوط از دیگر خصوصیات لازم برای یک خمیر پیگمنت آلومینیوم با کیفیت است.

برای خرید خمیر پیگمنت آلومینیوم مرغوب و با کیفیت، تولیدکنندگان باید با خرید از یک شرکت تامین کننده‌ی مواد شیمیایی معتبر و با سابقه، خمیر پیگمنت آلومینیوم مورد نظر خود را تهیه کنند.

سخن پایانی

خمیر پیگمنت آلومینیوم یکی از مواد مهم در صنعت رنگ و پوشش است. عدم ناخالصی و فرمولاسیون دقیق مهم‌ترین ویژگی‌های یک خمیر پیگمنت مرغوب هستند که به کیفیت مواد اولیه و خط تولید مربوط می‌شوند. تولیدگنندگان صنعت پوشش باید خمیر پیگمنت مورد نظر خود را از واردکنندگان مواد شیمیایی معتبر تهیه کنند تا محصول نهایی آن‌ها با کیفیت و استاندارد باشد.

شرکت ایمن سبز به عنوان یکی از باسابقه‌ترین واردکنندگان و تامین‌کنندگان مواد شیمیایی، آماده است تا با تولیدکنندگان صنایع پوشش در زمینه‌ی تامین خمیر پیگمنت آلومینیوم با کیفیت، همکاری نماید.

منبع:

ایمن سبز

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایمن سبز پیگمنت ها فیلم رنگ ی پیگمنت نحوه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان در اقصی نقاط دنیا که از مظلوم دفاع می کنند را می ستایم و این ضمیرهای آگاه قابل ستایش و تقدیر است.

وی افزود: ادامه این حرکت ها و خیزش های خودجوش دانشجویی در اقصی نقاط دنیا در مقابل نسل کشی ها، درندگی ها و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان و حساسیت آنها نسبت به این جنایات می تواند آغازگر سیر تحولات جهانی و بیداری ملت های آزاده باشد و ما با قاطعیت از این حرکت ها اعلام حمایت خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دنیا در مقابل چنین جنایت هایی موضع گیری خواهد کرد و سازمان بین الملل هم تصمیمات جدی تری خواهد گرفت.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴،نشست با اعضای هیات رئیسه از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و موارد دیگر)، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان