Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۱۷ همزمان با سراسر کشور در نواحی چهل و دوگانه سپاه فجر فارس هم برگزار و در پنج ناحیه شیراز با یادبود شهید حجازی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 17 همزمان با سراسر کشور در نواحی چهل و دوگانه سپاه فجر فارس هم برگزار و در پنج ناحیه شیراز با یادبود شهید حجازی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرهنگ قاسم علیپور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در آئین آغازین این رزمایش که به همت ناحیه بقیه‌الله شیراز در منطقه جاده شیراز ـ مرودشت و میدان تیر ارتش برگزار شد، اظهار داشت: امروز جریان مقاومت در منطقه خاورمیانه تعیین می‌کند که چه اتفاقی بیفتد و بلوک شرق و غرب دیگر معنا و مفهومی در منطقه ندارد.

وی با بیان اینکه شرایط امروز ما به نوعی شبیه دوران دفاع مقدس، و به نوعی دیگر هم مانند جنگ احزاب در صدر اسلام است که همه دشمنان و دنباله‌های داخلی آنان شامل منافقین و کفار با هم متحد شدند ولی نتوانستند بر علیه اسلام عزیز کاری پیش ببرند، تصریح کرد: مروز بسیجیان اتفاقاتی رقم زدند که در تاریخ این کشور و انقلاب ماندگار خواهد ماند و کسی نمی‌تواند این همه افتخارآفرینی را کنار بگذارد.

علیپور با بیان اینکه امروز که در اوج اقتدار و آمادگی هستیم باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم، اگرچه دشمن در هر عرصه‌ای که ورود کرد، نتوانسته آنطوری که می‌خواهد خروج داشته باشد، با تأکید بر اینکه امروز تفکر مقاومت و بسیجی محاسبات بین‌المللی را بهم زده است، گفت: امروز دیگر بلوک شرق و غرب معنا و مفهومی ندارد و جریان سومی به نام مقاومت وجود دارد که در سطح منطقه و بین‌المللی تعیین می‌کند که چه اتفاقاتی رخ دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به برگزاری این رزمایش که با حضور بسیجیان برگزار شده است، گفت: در این رزمایش شاهد حضور پیشکسوتان و دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف بسیج هستیم که ما در مجموعه سپاه خود را خادم آنان  و حضور در میان بسیجیان را برای خود افتخار می‌دانیم.

علیپور با تأکید بر اینکه بسیجیان در تمام عرصه‌ها برای خدمت‌رسانی به نظام و انقلاب اسلامی پیشقدم بوده‌اند، گواه این مسئله را حضور گسترده بسیجیان در حوادثی نظیر سیل، زلزله، شیوع کرونا و حتی مباحث امنیتی دانست و گفت: همواره بسیجیان در هرجایی که حضور دارند، ما در کنارشان هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: امروز موج‌های منفی در فضای مجازی بر علیه بسیجیان زیاد است ولی خوشبختانه بسیجیان ما مانند کوه ایستاده‌اند و استوار و محکم پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن که حضرت حجت(عج) است، خواهند رساند.

در ادامه این برنامه، سرهنگ مجید علیپور، فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز هم بیان اینکه این رزمایش همگام با بقیه رده‌های سپاه در برای ایجاد امنیت و مقابله با هرگونه تهدید و تعرض دشمن شکل گرفته است، افزود: تمرین‌های گردان‌های بسیج بر اساس نوع تهدیداتی که در حوزه سرزمینی هر رده رزمی متصور است، انجام می‌شود.
علیپور  بیان کرد: مأموریت گردان‌های بیت‌المقدس دفاع از کوی و برزن است و هر ناامنی و تهدیدی که از نوع تهدید دفاعی یا امنیتی است، بسیجیان این گردان‌ها آموزش دیده و در این رزمایش تمرین عملی آن را انجام خواهند داد.

فرمانده سپاه بقیةالله (عج) شیراز ادامه داد: مأموریت اصلی گردان‌های کوثر هم امداد و نجات در حوادث و بلایایی که اتفاق می‌افتد که در این زمینه فعالیت می‌کنند.
این رزمایش که در سراسر استان پهناور فارس برگزار شد، در منطقه عمومی رزمایش(پادگان قدس بسیج) در ناحیه قیروکارزین هم با استعداد 3 گردان برادر ویک گردان خواهر برگزار شد.

رزمایش پیامبر اعظم در شهرستان‌های استان فارس

سرهنگ رضایی فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در تشریح رزمایش پیامبراعظم 17 اظهار داشت: براساس سناریو در این رزمایش، دشمن از منطقه قشم وارد کشور شده و برخی از آنها توانسته‌اند به استان فارس برسند؛ بسیجیان تمام شهرستان‌های استان باید با عملیات‌های مختلف، جلوی پیشروی دشمن را بگیرند.

وی ادامه داد: پس از مراسم صبحگاه، کلیه بسیجیان با شرکت در کلاس‌های تئوری به صورت گردان به گردان، هریک با ماموریت‌های خود در منطقه رزمایش آشنایی کامل پیدا کردند.

سرهنگ رضایی افزود: با طنین‌انداز شدن اذان ظهر، بسیجیان پس از شرکت در نماز جماعت و کلاس اخلاق، مجلس عزای ام‌الائمه حضرت صدیقه طاهره(س) را برپا کردند و با امام زمان(عج) هم‌ناله شدند.

به گفته وی، عصر روز دوم پس از برگزاری اطاق وضعیت و یاد آوری نکات ضروری رزمایش توسط فرمانده سپاه شهرستان و مسئول عملیات،  رزمایش پیامبر اعظم 17 با رمز یا زهرا(س) آغاز شد.

فرمانده سپاه قیروکارزین گفت: همزمان با این عملیات برادران، گردان کوثر خواهران با عملیات امدادی و یک گروهان در احتیاط، ماموریت امداد و نجات خود را با موفقیت به انجام رساندند که مدت زمان برگزاری این رزمایش 36 ساعت بطول انجامید.

این رزمایش، در ارسنجان هم برگزار شد و سرهنگ پاسدار فرج الله قیطاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان گفت: دو گردان بیت‌المقدس و یک گردان کوثر شهرستان ارسنجان در رزمایش پیامبر اعظم 17 شرکت کردند.                                        

وی افزود: جهت آمادگی رزم و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی، آموزش‌های دفاع از کوی و برزن، مقابله با نا آرامی‌ها، کمین و ضدکمین، تورهای ایست و بازرسی و گشت‌های پیاده محله محور با حضور بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس برگزار شد و ماموریت گردان کوثر نیز امداد و نجات در مقابله با حوادث احتمالی بود که  جهت ارتقای سطح دانش بصیرتی و معنوی بسیجیان کلاسهای آموزشی برگزار شد.   

در ناحیه لامرد هم در حاشیه برگزاری این رزمایش بزرگ، حسین صفری از هادیان سیاسی منطقه جنوب استان فارس به مسایل روز کشور و جهان اشاره کرد و گفت: دلدادگان امام و شهدا یعنی شما بسیجیان و پیشکسوتان جهاد وشهادت باید مشی فاطمی داشته باشید.

وی گفت: از مهم ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت، روش الگوگیری است، و اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان‌ها، بر این اصل مهم تأکید کرده است. 

صفری، بصیرت را به معنی دشمن‌شناسی، دوست‌شناسی و جریان‌شناسی، و همچنین به معنای شناخت حقیقت و قدرت درک صحیح امور دانستو افزود: در کشاکش بحران‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی، جوهره، ظرفیت و باورهای افراد نیز بروز و ظهور می‌یابد.     

صفری با یادآوری اینکه دشمن به دنبال ضربه‌زدن به ایران اسلامی است، تصریح کرد: این همه شبکه‌های ماهواره‌ای که به صورت رایگان برای ایرانی‌ها در 24 ساعته پخش می‌کنند، هدفی جز ضربه‌زدن به این نظام و از بین بردن هویت دینی و ملی ما ندارند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص) 17، با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر سپاه ناحیه فراشبند هم در مناطق عمومی رهنک، دهرم و فراشبند برگزار شد. در این رزمایش، بسیجیان به استعداد 2 گردان بیت‌المقدس و 1 گردان کوثر، حضور یافتند و در قالب برنامه‌های دفاعی و غیر دفاعی به تمرین و اجرای برنامه‌های عملیاتی پرداختند. 

محمد پورمنتصری فرماندهی سپاه ناحیه فراشبند تاکید کرد:‌  پیام این رزمایش  برای دوستان و همسایگان، صلح و دوستی، و برای دشمنان جمهوری اسلامی، سخت و کوبنده، محکم و قاطع است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون هم در  حاشیه برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) 17 اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته، رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس شهرستان کازرون در پنج نقطه با موفقعیت انجام شد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل افزود: گردان‌های بسیج در مدت48ساعت اردو با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و با هدف تقویت آمادگی و حفظ انسجام بسیج، تقویت روحیه جهاد و شهادت در بین بسیجیان، بالا بردن توان رزمی، داشتن آمادگی‌های جسمی و رزمی در مقابل نقشه‌های شوم دشمن برگزار شد.

وی ادامه داد: رزمایش پیامبر اکرم(ص)17با حضور فعال مسئولان شهرستان کازرون و با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر(س) در پنج نقطه بخش بالاده و فامور و بخش مرکزی، شهرستان کازرون و بخش کنارتخته و پادگان امام رضا(ع) انجام شد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: در این رزمایش دو روزه، تاکتیک مختلفی همچون دفاع از کوی و برزن در محدوده جغرافیایی خود، دفاع از مباحث ناامنی و شرارت‌ها، دفاع در برابر حملات بیگانگان و مقابله با سرقت‌ها، در راستای مردمی کردن امنیت پایدار در سطح شهرستان مورد آزمایش قرار گرفت.

سرهنگ توکل افزود: در پاسبانی، پاسداری، نگهبانی و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع همه جانبه از انقلاب پای کار ایستاده و هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون گفت: بسیج مسدوح و خستگی‌ناپذیر است و شب و روز نمی‌شناسد و در مدت عمر42ساله خود با عزت و اقتدار و با عمل ثابت کرده، و جا دارد سلام درود خدا را به بسیجیان و بر پدران و مادران این جوانان تقدیم داشته باشیم.

جزئیات عملیات پدافند هوایی ‌بر فراز نیروگاه هسته‌ای بوشهر/ این عملیات آغاز رزمایش پیامبر اعظم(ص) بودرزمایش مشترک پیامبر اعظم17 سپاه در جنوب کشور آغاز شدرزمایش دریایی آمریکا و مغرب در تنگه «جبل طارق»رزمایش بزرگ «الی بیت‌المقدس» در شیراز برگزار می‌شود

فرمانده سپاه مهر هم در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 17با تاکید بر اینکه هیچگونه تهدیدی نمی‌تواند امنیت ما را متزلزل کند، از آمادگی کامل نظامی برای مقابله با هرگونه تهدیدات نظامی و امنیتی خبر داد و گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) 17 گردان 876 بیت المقدس شهرستان مهر در شهرک مهندس مهدی نوری شهر گله دار با حضور فرمانده سپاه شهرستان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، شورای تأمین ، روسای ادارات بخش های گله دار و اسیر برگزار شد.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی ما به سبب وظیفه ذاتی خود از همه لحاظ آمادگی مقابله با ترفندها و اشتباهات احتمالی دشمن را دارند، اما در کنار این آمادگی همه باید خود را نسبت به حفظ و تامین امنیت کشور مسئول و دغدغه مند دانسته و با هم افزایی، همفکری و استفاده از ظرفیت های خود، وحدتی سراسری در کشور ایجاد کرده و یاریگر قوای نظامی باشند.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رزمایش پیامبر اعظم ص گردان های بیت المقدس شهرستان کازرون سپاه فجر فارس فرمانده سپاه سپاه شهرستان بیت المقدس رزمایش بزرگ برگزار شد استان فارس سپاه ناحیه گردان کوثر گردان ها آغاز شد اعظم 17

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی

جلسه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز با حضور سرتیپ هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس، شهرام قاسمی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز، سعید جعفری فرمانده گردان بیت‌المقدس شهرداری شیراز و فرماندهان ادارات و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این هم‌افزایی بین مدیریت شهری و سپاه در طول ادوار شهرداری بی‌نظیر است، اظهار امیدواری کرد: این هم‌افزایی موجب خدمات بهتر به مردم شیراز شود.

سرتیپ هاشم جمالی در ادامه به روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) بنیان گزار انقلاب اسلامی همواره بر اصول «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» و صدور انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد.

او بیان کرد: امروز ایران به‌عنوان یک قدرت برتر در دنیا و منطقه شناخته‌شده که این قدرت برگرفته از اراده امامین انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی و استکبارستیزی و مقاومت مردم ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با تصریح بر تقویت محور مقاومت بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق واقعی و تمام یک مجاهد مخلص فی سبیل الله بود که تمام وجودش را وقف اسلام، ولایت و مردم کرد.

سرتیپ جمالی گفت: شهید سلیمانی به‌عنوان مالک اشتر انقلاب اسلامی نقش بزرگی برای بقای دین ایفا و زمینه بسترساز ظهور بود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس در این جلسه از مجموعه خدمات حوزه مقاومت بسیج شهرداری شیراز و گردان بیت‌المقدس در راستای جهاد خدمات‌رسانی و امیدآفرینی تقدیر کرد.

شهرام قاسمی از سلسله برنامه‌های شهرداری شیراز در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین یادواره‌های شهدا قدردانی و بر محوریت برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در راستای برگزاری دومین کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس تأکید کرد.

او همچنین ارتقای سلامت اداری را یکی از برنامه‌های محوری بسیج دانست و بر برنامه‌ریزی این موضوع تأکید کرد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس از برگزاری میز‌های خدمت تخصصی تقدیر و بر تداوم آن تأکید کرد.

قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز نیز از ترسیم اتفاقات خوبی که قوای مسلح و به‌ویژه سپاه پاسداران برای مردم کشورمان خلق کردند، قدردانی و سپاه پاسداران را مایه افتخار دانست.

آرش فرج‌زاده تصریح کرد: عملیات غرورآمیز وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار و تحقق وعده صادق سپاه دانست.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین با توجه به اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شعار سال مبنی برجهش تولید با مشارکت مردم بر تقویت حوزه اقتصاد تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس بر تمرکز برنامه‌های امسال بسیج شهرداری شیراز در این محور اشاره کرد.

پیشبرد هیئت اندیشه‌ورز در چارچوب شعار سال و اردوی راهیان پیشرفت در راستای جهاد امیدآفرینی از دیگر مواردی بود که فرج‌زاده به آن اشاره کرد.

پایش سلامت کارگران شهرداری در حوزه پسماند و فضای سبز شهرداری، بسته‌های معیشتی آموزش عفاف حجاب، کاشت ۱۵ هزار درخت و ایجاد بوستان شهدا از دیگر مواردی بود که فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز به آن پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود