Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل روز یکشنبه گزارش داد: یوسی کوهن، رئیس پیشین آژانس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، موسوم به موساد، اسرار محرمانه این رژیم را برای یک مهماندار زن هواپیما که با او رابطه نامشروع داشته و همچنین برای شوهر این زن، افشا می‌کرده است.

گای شیکر، شوهر این زن نیز ضمن اعتراف به این موضوع گفته است رئیس سابق موساد، با همسرش که مهماندار هواپیما است، رابطه داشته و اسرار محرمانه را با او در میان می‌گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهن پس از کناره گیری از سمت جاسوسی ارشد اسرائیل، چندین بار اظهارات جنجالی بیان کرده است. او به طور اخص به این موضوع اشاره کرد که موساد تأسیسات سانتریفیوژ زیرزمینی ایران را در نطنز را منفجر کرد که به خاطر آن توبیخ شد و به سبب نقض اخلاق حرفه ای، تحت بازجویی قرار گرفت.

بر اساس یک برنامه ویژه تلویزیونی، که قرار است به طور کامل، برای نخستین بار، روز سه شنبه به زبان عبری پخش شود، رابطه نامشروع کوهن در اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز شد و او برای این زوج درباره اسرار حساس مختلف از عملیات‌های موساد در سراسر جهان گرفته تا اطلاعاتی درباره سفر‌های خارجی خود، لاف‌زنی می‌کرد. گای شیکر گفت: «کوهن ماجرا‌های بسیاری، از جمله اطلاعات مربوط به موساد را برای ما فاش می‌کرد. او بسیار وراج و پر حرف است. او به من گفت موساد در حال کار کردن روی پزشک یکی از سران مشهور عرب است.»

همسر این زنِ مهماندار افزود: «کوهن همچنین از رویکرد مدیریتی خود برای ما می‌گفت. کوهن ادعا می‌کرد در ده روز نخست ریاستش در موساد، شش تن از مقامات ارشد این آژانس جاسوسی را به خاطر عدم وفاداری به اسرائیل اخراج کرد.» کوهن به شیکر گفته بود: «آن‌ها خوب نبودند، زیرا فکر می‌کردند با من هم رتبه هستند و تصور می‌کردند من بهترین دوست آن‌ها هستم. زمانی که به ریاست موساد منصوب شدم، بدون هیچ رحمی، آن‌ها را اخراج کردم.»

شیکر به این شبکه گفت: کوهن برای زن من متن‌هایی می‌فرستاد که همسر مرا را با عناوینی مانند «شاهزاده خانمِ من» و «زیبایِ من» خطاب می‌کرد. کوهن در پاسخ به این ادعا‌ها گفت هرگز هیچ گونه اطلاعات محرمانه یا اسرار امنیتی را فاش نکرده است.

این اتهامات موضوع جدیدی نیست، زیرا متهم شدن این جاسوس سابق به افشای اسرار این رژیم و ارتباط با مهماندار هواپیما به تابستان قبل بازمی گردد. اویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی، در آن زمان در حال بررسی شکایتی بود که به وزارت دادگستری ارائه شده بود. در آن زمان، کوهن قاطعانه این ادعا‌ها را رد کرد و گفت اصلاً مهماندار هواپیمایی در کار نبوده است که بخواهد با او رابطه داشته باشد.

رئیس سابق موساد پس از انجام یک مصاحبه نسبتاً صریح، از سوی بسیاری افراد در اسرائیل به سبب افشاگری در مورد اسرار محرمانه مورد انتقاد قرار گرفت، که جدای از پذیرش مسئولیت انفجار تاسیسات نطنز، شامل افشای این موضوع بود که موساد (شهید) محسن فخری زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای ایران را که ترور شد، سال‌ها تحت نظر داشته است.

بنا به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، کوهن از مقام خود سوء استفاده می‌کرد، زیرا در حالی که رئیس موساد بود، با کمک روابطی که با یک مقام ارشد اماراتی داشت، به دختر خود کمک کرد تا در شرکتی، شغل خوبی به دست آورد.

دوره کار او به عنوان رئیس موساد در ماه ژوئن به پایان رسید و دیوید بارنیا این مسئولیت را بر عهده گرفت. کوهن مدت کوتاهی بعد، از سوی ماسایوشی سون، میلیاردر ژاپنی، به عنوان رئیس بخش امنیتی شعبه اسرائیلی بانک سافت بنک استخدام شد. کوهن که از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی منصوب شده بود، قبلا اعلام کرده بود که نامزدی برای مقام نخست وزیری این رژیم را در آینده غیرمحتمل نمی‌داند، اما در حال حاضر، به این موضوع فکر نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسوایی اخلاقی یوسی کوهن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا

تظاهرات‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه در ده‌ها دانشگاه آمریکایی در جریان است و در حال سرایت به کشورهای دیگر است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076626 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد