Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بر اساس برآوردهای فنی و مهندسی صورت گرفته، پاساژ علاءالدین ظرفیت ساخت طبقات اضافی را ندارد و اگر حادثه‌ای در این پاساژ رخ دهد ابعاد آن قابل پیش‌بینی نیست. - اخبار اجتماعی -

ناصر امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره ساخت مجدد طبقات اضافی در پاساژ علاءالدین، با اشاره به اینکه موضع شورای شهر در این زمینه کاملا واضح است، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری به صورت جدی به این موضوع ورود کرده‌اند، چراکه ایمنی جزو اولویت‌های این دوره مدیریت شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما مخالف ساخت دو طبقه دیگر در پاساژ علاءالدین هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 130 ساختمان ناایمن پرخطر در شهر داریم که باید به سرعت برای آنها چاره‌‌اندیشی کرد؛ در این شرایط برای مدیریت شهری بد است که اجازه دهد ساختمان‌های ناایمن حتی نوساز تعدادشان افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: پاساژ علاءالدین بر اساس برآوردهای فنی و مهندسی صورت گرفته بیشتر از طبقات فعلی ظرفیت و توان نگهداشت ندارد ضمن اینکه تأسیسات نیز در طبقه بالا ساخته شده است بنابراین هرگونه ساخت و ساز جدید می‌تواند ایمنی ساختمان را با توجه به اینکه روزانه بیش از چند هزار نفر در آن مشغول داد و ستد هستند، به خطر بیندازد.

وی با اشاره به اینکه اگر حادثه‌ای در این پاساژ رخ دهد ابعاد آن قابل پیش‌بینی نیست،  اظهار کرد: ما هیچ خصومت شخصی با کسی نداریم و فقط نگران ایمنی و جان مردم هستیم این در حالی است که هنوز شاهد آثار روانی و مدیریتی ساختمان پلاسکو در حوزه مدیریت شهری هستیم و هنوز خانواده شهدای آتش‌نشان چرایی وقوع آن حادثه را باور نکرده‌اند.

امانی گفت: اگر این حادثه مشابه آن تکرار شود قابل پاسخگویی نیست؛ چه مردم عادی چه امدادگران برایمان فرقی نمی‌کند ما فقط نگران جان مردم هستیم و روی این موضوع ایستاده‌ایم. رئیس شورای شهر و شهردار تهران نیز به شکل جدی در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی درباره افزایش ایمنی صورت گرفته توسط مالک در علاءالدین، اظهار کرد: اقداماتی که برای ایجاد ایمنی صورت گرفته برای بهبود وضعیت موجود است و استناد به آن نمی‌تواند مجوزی برای ساخت دو طبقه اضافی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه گفت: مدیریت شهری گذشته مخالف انجام این کار بوده اما مالک پاساژ شکایتی انجام داده است و مرجع شبهه قضایی یعنی کمیسیون ماده 37 مجوز ساخت طبقات اضافی را صادر کرده که در مراجع بالاتر قابل نقض است. شورای ششم هم نمی‌خواهد خارج از روال قانونی کاری کند، اما اعتراض و پیگیری خواهد داشت و امیدواریم پیش از اینکه حادثه ای رخ دهد اقدام مناسب صورت گیرد.

سروری: قطعا اجازه ساخت اضافه‌ بنا در پاساژ علاءالدین را نمی‌دهیمزاکانی: تخلف مجتمع تجاری علاءالدین میراث دوره گذشته مدیریت شهری است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علاءالدین شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران پاساژ علاءالدین طبقات اضافی مدیریت شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی با اشاره به این‌که اراضی تامین شده برای کارگران در 10 استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به 5000 هکتار بوده که برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی کافی است.

وی با اشاره به این‌که صنعت شهرها یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور است، افزود: اجرا این طرح، مشارکت دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت از مزایای این مشارکت است. در این راستا دولت نیز تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نحوه تولید پروفیل زد سوله
  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • نتیجه‌ای‌که قابل پیش‌بینی بود
  • شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها