Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@12:16:11 GMT

۶۸۰ کارت سوخت در فارس مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۳۱۴۷

۶۸۰ کارت سوخت در فارس مسدود شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسدالله طاهری بیان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یکی از حساس‌ترین و اصلی‌ترین شرکت خدمت رسان در عرصه وزارت نفت محسوب می‌شود و در استان فارس با توجه به گستره جغرافیایی و وجود تعداد قابل توجهی مراکز عرضه پمپ بنزین، اهمیت  آن دو چندان شده است.

او با اشاره به وجود ٢٩٧ جایگاه پمپ بنزین و ١٣٠ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در فارس،  افزود: روزانه بیش از ١١ میلیون لیتر سوخت در سطح استان توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس ادامه داد: به دلیل احداث زیادی انشعاب گاز طبیعی در سال‌های اخیر، وضعیت مان در بحث توزیع نفت و گاز و نفت کوره رو به کاهش است.

طاهری بیان کرد: در هشت ماهه امسال معادل یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون لیتر بنزین در استان توزیع شده که از رشد ١٦ درصدی مصرف نسبت به مدت پارسال مواجه است.

او گفت: چهار نیروگاه بزرگ در استان فارس داریم که در فصول سرد به دلیل افزایش مصرف گاز، از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس همچنین با بیان اینکه عملیات سوخت رسانی هوایی به ٤ فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب، لامرد، لار و جهرم نیز انجام می‌شود، گفت: امسال حدود ٤٠ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر سوخت هوایی توزیع کرده‌ایم.

طاهری با تصریح بر اینکه سوخت هوایی ما، یکی از با کیفیت‌ترین سوخت هوایی در سطح دنیا است، عنوان کرد: نسبت افزایش سوخت هوایی در فارس در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته ٣٦ درصد بوده است.

او همچنین با بیان اینکه یکی از ارزان‌ترین و بهترین سوخت‌های طبیعی یا گاز فشرده را در اختیار داریم، افزود: در هشت ماهه امسال بیش از ٣٥٨ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به خودرو‌ها در فارس تزربق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ٤ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس،  تعداد جایگاه‌های فعال سی‌ان‌جی در استان را ١٣٤ جایگاه اعلام کرد و به سوخت رسانی خودرو‌های تبدیل گاز هم اشاره و بیان کرد: گاز سوز شدن بخش زیادی از خودرو‌های عمومی و مسافر بری طی سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

طاهری ادامه داد: خودرو‌های عمومی مانند تاکسی و وانت به طور رایگان انجام می‌شود و ٢٥ درصد از هزینه سوخت سایر خودرو‌ها از جمله آژانس‌ها، مسافربر‌های شخصی و اسنپ گرفته می‌شود و مابقی به عهده دولت است.

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از همکاری مردم و حضور فعال رسانه‌ها در حادثه آبانماه امسال (حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت)، بیان کرد: دشمن در تلاش بود تا با یک چالش بزرگ به اهداف شوم خود برسد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس اضافه کرد: اگرچه تمام جایگاه‌های سطح کشور در آن مقطع برای چند ساعتی از کار افتادند، اما همکاران ما به صورت شبانه روزی تلاش کردند و اجازه ندادند که خدشه‌ای در سوخت رسانی مردم به وجود بیاید و کمتر از چند ساعت جایگاه‌ها فعال و طی یک هفته به حالت عادی بازگشت.

طاهری همچنین در خصوص توزیع بنزین یورو ۴ هم گفت: طبق دستورالعمل وزارت نفت ملزم هستیم که به جایگاه‌های بین شهری سوخت یورو ٤ بدهیم. هم‌اینک در ٣٠ تا ٣٥ درصد از جایگاه‌های سوخت استان، بنزین یورو ٤ توزیع می‌شود و مابقی در دست اقدام است.

او ادمه داد: همه نیاز سوختی استان فارس به وسیله نفت کش‌های جاده پیما حمل می‌شود و هیچ خط لوله‌ای نداریم و خط راه آهن هم به انبارهایمان متصل نیست و سوخت مورد نیاز از مبادی مختلف از جمله اصفهان، یزد، بندرعباس، ماهشهر و سیرجان تامین می‌شود که حوادث جاده‌ای از یک طرف و سوخت آن‌ها از طرف دیگر، مسائلی است که هم سلامت زیست محیطی و هم موارد دیگر را تهدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه احداث انبار نفت در کنار انبار فعلی شیراز از سال‌ها قبل مطرح شده و پیگیری‌های زیادی هم انجام شده است، گفت: آماده هستیم تا یک انبار هم در جنوب استان در صورت تامین اعتبار احداث کنیم.

طاهری خاطرنشان کرد: خط لوله فارس دو بخش دارد؛ یکی مربوط به انتقال فرآورده است و دیگری هم  بخش انتقال خوراک به وسیله خط لوله از عسلویه است که میتواند موجب احداث پالایشگاه دوم شود و وقتی پالایشگاه ساخته شود باید انبار ذخیره سازی توسعه پیدا کند و خوراک آن هم تامین شود که هر دو موضوع مطرح است و توافقات خوبی هم انجام شده است.

او با تصریح بر اینکه سوخت دوم به صنایع درون شهر‌ها به هیچ عنوان داده نمی‌شود، گفت: کارخانه‌های سیمان خارج از شهر‌ها که مسافت زیادی با شهر دارند در یک مقطع کوتاه زمانی از نفت کوره استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس همچنین اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، ۱۴ راننده متخلف اخراج، ۶۳۰ پرونده به تعزیرات ارجاع و ۶۸۰  کارت سوخت مسدود شده است. همچنین میزان غرامت اخذ شده ٤٠ میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس سوخت هوایی جایگاه ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس

مجتبی دهقان پور در اولین نشست شورای کشاورزی استان فارس در سالجاری، بیان کرد: این طرح با هدف شفاف سازی و مدیریت مصرف سوخت و با نصب GPS بر روی ادوات کشاورزی اجرا می‌شود.

به گفته او؛ چهار شهرستان بیضا، زرقان، سپیدان و لامرد به صورت پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند و شهرستان‌های فسا، قیروکارزین، جویم و کوار نیز متقاضی اجرای آن هستند.

دهقان پور تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان شهرستان‌های دیگر نیز راغب به اجرای این طرح باشند، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، افزود: با توجه به کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت ماشین‌های کشاورزی از سوی ستاد قاچاق کالا و سوخت، امیدوارم با حمایت استاندار محترم فارس و همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش کنیم نگرانی کشاورزان در این زمینه برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد