Web Analytics Made Easy - Statcounter

انسان ذاتا به زیبایی علاقه‌مند و موجودی تنوع‌طلب است. زمانی که محیط زندگی زیبا و جذاب باشد قطعا باعث بهبود کیفیت زندگی او خواهد شد. بهبود ظاهر و تغییر دکوراسیون خانه سبب لذت و آرامش شما می‌شود. اما این تغییر و بهبود نیاز به هزینه هم دارد و گاهی صرف این هزینه‌ها برای شما مقدور نیست. باید بدانید همیشه برای تغییر چیدمان خانه و تغییر دکوراسیون، نیاز به صرف هزینه‌های بالا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات می‌توان با چند ایده کم‌خرج برای دکوراسیون، تغییرات قابل توجهی در محیط ایجاد کرد.

در این مقاله ۱۰ ایده کم‌خرج برای تغییر دکوراسیون خانه را برای شما شرح می‌دهیم. پس اگر دوست دارید با کمترین هزینه، ظاهر خانه خود را به طور چشم‌گیری تغییر دهید و ارزش خانه شما افزایش پیدا کند تا انتها با ما همراه باشید.

بازسازی ساختمان

به مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که برای رفع مشکلات، نوسازی و به‌سازی فضای خانه صورت می‌گیرد، بازسازی ساختمان می‌گویند. در حقیقت با بازسازی منزل، عمر بنا افزایش پیدا می‌کند و کاربری آن بهتر و زندگی آسوده‌تر می‌شود. ساختمان همانند یک نوزاد همواره به مراقبت، تعمیرات و صرف هزینه احتیاج دارد. شما می‌توانید با کمترین هزینه برای بازسازی یا نوسازی منازل مسکونی و خانه‌های کلنگی خود اقدام کنید. حتی در مواردی در آپارتمان نوساز هم معماری داخلی خانه بر اساس اصول صحیح مهندسی صورت نگرفته است. در این‌گونه موارد هم بازسازی آپارتمان بهترین گزینه است. بازسازی ساختمان و خانه های قدیمی جهت استفاده بهتر و بهینه از زیربنای مفید ساختمان، ایجاد فضای دلپسند زندگی، ایجاد تنوع در ظاهر دیوار و سقف ونمای ساختمان، برخورداری از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی جدید همیشه و در همه کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بازسازی در سه حوزه صورت می‌گیرد: بازسازی حفاظتی: مرمت و استحکام‌بخشی به سازه ساختمان بازسازی سبکی: طراحی و زیبا سازی فضای داخلی بازسازی تاسیساتی: اصلاح و تعمیر تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

چرا بازسازی ساختمان؟ چرا ساخت یا خرید انجام ندهیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید اگر از لحاظ مالی هم مشکلی نداشته باشید باز هم می‌دانید که هر سازنده‌ای خانه را طبق سلیقه خودش ساخته است. از طرفی می‌دانید سلیقه هر یک از ما با هم متفاوت است پس بعید است او طبق سلیقه ما خانه‌اش را ساخته باشد. دلیل دیگر نقش هزینه در بازسازی ساختمان است. علاوه بر وضع اقتصادی حاکم بر کشور و مشکلات اخیر ناشی از تحریم و شیوع کوید ۱۹، هزینه‌ها و دردسرهای نقل مکان و اجاره مسکن میتوان بازسازی را به عنوان راه‌کاری ضروری، مشگل‌گشا و ارزان به شمار آورد.

از فواید بازسازی می‌توان به استفاده بهتر از فضای خانه، امنیت و ایمنی، مدرن کردن ساختمان، استفاده از تکنولوژی، نیاز به تغییر روحیه و تنوع نیز اشاره کرد.

زیبا سازی محوطه خارجی خانه

برای داشتن محیطی گرم، دنج و دلنشین در فضای بیرونی منزل به طراحی نیاز دارید. یکی از اصول طراحی حیاط خانه، رنگ‌آمیزی دیوار آن است. با زیباسازی محوطه خارجی خانه، فضای حیاط را دلنشین و جذاب کرده و از حضور در آن لذت می‌برید. باید رنگی انتخاب کنید که در برابر تابش نور خورشید و رطوبت مقاوم باشد. از جمله رنگ‌هایی که برای اجرای زیباسازی طرح‌های فضای باز مناسب هستند می‌توان به رنگ بتن بیرونی، رنگ روغنی، رنگ اکریلیک یا طرح‌های چوب و سنگ اشاره کرد. باید با توجه به جنس دیوار و محل قرار گرفتن آن، نوع رنگ‌آمیزی و طرح را انتخاب کنید.

در نمای کلی ساختمان رنگ‌آمیزی در حیاط از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است رنگ درب حیاط با رنگ نمای بیرون ساختمان هم‌خوانی داشته باشد و یا مکمل رنگ نمای ساختمان باشد. رنگ زرد خردلی، مشکی ترکیب با طلایی یا سفید، انواع قرمز و طیف وسیعی از رنگ آبی از رنگ‌های پرکاربرد برای درب ورودی منزل هستند.

نوسازی و بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه هم در زیبایی و هم درافزایش قیمت خانه شما مؤثر است. امروزه اجرای آشپزخانه جزیره‌ای در بازسازی بسیار رایج است. یکی دیگر از راه‌های مدرن کردن و زیباتر جلوه دادن آشپرخانه، تعویض کابینت‌ها است. با این روش وسایل بیشتری در آن جا می‌گیرد. همچنین می‌توانید کاشی بین کابینت‌ها و پرده آشپزخانه را عوض کنید. شما با کمترین هزینه و قیمت به صرفه، آشپزخانه‌ای شیک، مدرن و جادار خواهید داشت. بازسازی آشپزخانه سنتی، قدیمی و غیر همسطح یکی از مهمترین ارکان نوسازی خانه محسوب می‌شود.

رنگ‌آمیزی دیوارها

معمولا اولین چیزی که از بازسازی ساختمان به ذهن می‌رسد، بازسازی دیوارها و کف ساختمان است. بهتر است اول استحکام دیوارها توسط متخصص بررسی شود. اگر نیاز به بازسازی حفاظتی نبود می‌توانید برای بازسازی دیوار به قصد زیبایی، طیف وسیعی از اقدامات را انجام دهید. از جمله: رنگ‌آمیزی دیوارها، کاغذ دیواری، پوستر سه بعدی، پنل‌های دکوراتیو سه بعدی، سنگ دکوراتیو، دیوارپوش، شیشه تزئینی، تایل آلومینیومی، آیینه کاری و .... .

رنگ کردن دیوارها جزء ایده‌های کم‌خرج دکوراسیون است که خانه شما را نونوار می‌کند. با رنگ کردن دیوارها می‌توان عیب‌های دیوار را نیز پوشاند. اما رنگ سفید تغییر چندانی در خانه شما ایجاد نمی‌کند پس به فکر رنگ‌های شادتر و سرزنده‌تر باشید. استفاده از چند رنگ هم ایده جالبی است. اما بهتر است طیف رنگ‌های ملایم را انتخاب کنید. زیرا رنگ‌های تند در نگاه اول جذاب هستند اما در طولانی مدت آزاردهنده خواهند بود.

تغییر نورپردازی خانه

نورپردازی یک ایده کم‌خرج دکوراسیون، ساده ولی پربازده است که در هر خانه‌ای قابل اجراست. می‌توانید نورپردازی را دور لوسترها، مهتابی‌ها یا پشت تلویزیون اجرا کنید. به یاد داشته باشید که باید نورپردازی به درستی اجرا شود تا جلوه خاصی به محیط بدهد.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای نورپردازی خانه یا نورپردازی محل کار استفاده از آباژور و چراغ‌های رومیزی سنتی و زیبا است که به صورت برقی قابل استفاده هستند. راه حل بعدی برای تغییر نورپردازی خانه، تعویض لامپ‌هاست. می‌توانید در حاشیه سقف‌ از هنر گچ‌بری سقف برای نورپردازی بهره ببرید و از لامپ‌های مخصوص و متنوعی که امروزه در بازار وجود دارد استفاده کنید. یکی دیگر از پیشنهادهای ما کوچک یا بزرگ کردن پنجره‌ها با توجه به نور داخل خانه است. تغییر نورپردازی، خانه شما را دلپذیرتر و زیباتر از قبل نشان خواهد داد. پس حتما برای تغییر دکوراسیون آن را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهید.

۶) استفاده از آینه در نمای دیوار ورودی

یک ایده کم‌دردسر، مقرون به صرفه و در عین حال بسیار زیبا، شیک و مدرن برای مجلل نشان دادن خانه یا محل کار شما استفاده از آینه‌کاری است. اشکال آینه‌کاری تنوع زیادی دارد مانند: آینه‌کاری هندسی، آینه‌کاری حجمی، آینه‌کاری گل و بوته، آینه‌کاری پازلی و آینه‌کاری آنتیک.

از آینه‌کاری در دیوارهای ورودی، دیوار روبروی در ورودی، نشیمن و لابی منزل، اتاق خواب، لابی برج‌های لاکچری، مراکز خرید، باشگاه‌ها و سالن‌های آرایش استفاده کرد. از مزایای استفاده از آینه‌کاری برای تغییر دکوراسیون می‌تون به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه بودن نما دادن به منزل و وسایل خانه نصب آسان و بی‌دردسر خاص و لاکچری بودن پر کردن خلأهای دکوراسیون منزل پوشش دادن عیوب دیوار قابلیت نصب روی همه سطوح ماندگاری و دوام بالا

حتما قبل از نصب آینه از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای مدل، رنگ، کیفیت، سایز آینه و محل مناسب نصب آینه کمک بگیرید.

تعویض کفپوش قدیمی   

بازسازی کف خانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها است که در بازسازی هر خانه‌ای نیاز است مورد توجه قرار ‌گیرد. امروزه تنوع زیادی از مصالح برای تعویض کفپوش قدیمی وجود دارد. باید برای بازسازی کف خانه، موارد زیادی را مورد توجه قرار دهید تا انتخابی درست و مقرون به‌صرفه داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به شرایط خانه خود و اینکه مالک یا مستاجر هستید، یکی از انواع کف‌سازی را انتخاب کنید:

بازسازی کف خانه با سنگ بازسازی کف با موکت بازسازی کف با سرامیک، لمینت، پارکت

در نظر داشته باشید که بازسازی کف خانه و تعویض کفپوش را بعد از بازسازی دیوار و سقف خانه انجام دهید.

ساخت کمد دکوری و کتابخانه خانگی مدرن

با صرف کمی زمان می‌توان مدل‌های بسیار زیبا و متنوع از کتابخانه‌ها را پیدا کنید. در قسمت‌های کوچک و پرت خانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن و یا اتاق کار بخشی را به ساخت کتابخانه خانگی مدرن یا ساخت کمد دکوری اختصاص دهید. این کار به تغییر دکوراسیون و زیباتر شدن خانه شما کمک می‌کند. کتابخانه خانگی خود را می‌توانید به شکل شاخه درخت، گیتار، قفسه‌ای یا کتابخانه خانگی همراه با میز تلویزیون طراحی کنید.

کد خبر 1584539

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برای تغییر دکوراسیون بازسازی ساختمان کتابخانه خانگی داشته باشید انتخاب کنید آینه کاری رنگ آمیزی خانه شما ایده کم کم خرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: انتظار داریم حق‌الزحمه مهندسان به میزان افزایش ۴۰ درصدی نظام پزشکی یا ۳۵ درصدی کارگران باشد که روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آینده این موضوع نهایی و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حمزه شکیب در اولین رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی در جمع خبرنگاران در رابطه با تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: همواره طی سال های اخیر در رابطه با تعیین حق‌الزحمه مهندسان با چالش مواجه بوده‌ایم که این موضوع یک سری تبعات اجتماعی نیز در پی داشته است.

وی افزود: از طرف دیگر در نظام فنی و اجرایی درخصوص نظام تعرفه هیچ مشکلی وجود ندارد و آنجا سالهای سال است که این موضوع روال طبیعی خود را دنبال می‌کند.

شکیب با طرح این سوال که چرا تعیین حق‌الزحمه مهندسان سازمان نظام مهندسی همواره با چالش مواجه می‌شود گفت: تقریبا همه ساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود دارد که به این موضوع برمی‌گردد که یک مقررات ملی ساختمان داریم. مبحث دوم روشی را برای تعیین تعرفه مطرح کرده است. این بنیان به ۱۸ سال قبل باز می‌گردد که از آن زمان تاکنون بازنگری انجام نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه حق الزحمه های مهندسان براساس هزینه ساخت محاسبه می‌شود یادآور شد: این نوع فرمول محاسبه هیچ تطبیقی با هزینه ساخت واقعی ندارد. به همین دلیل از سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده‌ایم این موضوع به‌روزرسانی شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته به وزارت راه وشهرسازی پیشنهاد دادیم یک شورای تعیین شکل بگیرد که تیرماه سال گذشته انجام شد اما به علت عدم تشکیل جلسات در وزارت راه وشهرسازی هیچ نوع خروجی در این خصوص نداشته‌ایم. لذا این چالش همچنان لاینحل مانده است.

شکیب با بیان اینکه قطعا نمی‌توانیم از روش مبحث دو مقرارت ملی ساختمان برای تعیین حق‌الزحمه مهندسان استفاده کنیم گفت: در حال حاضر چاره‌ای جز این نیست که‌ وزیر راه و شهرسازی خود شخصا میزان افزایش تعرفه را اعلام کند. در این رابطه درخواست خود را داده ایم و بررسی در این زمینه در حال انجام است 

وی در پاسخ به این سوال که میزان افزایش حف الزحمه مهندسان در سال ۱۴۰۳ چه میزان خواهد بود گفت: هنوز رقم دقیقی در این زمینه مشخص نشده است و ما انتظار داریم تعرفه مهندسان نیز به اندازه سازمان نظام پزشکی به میزان ۴۰ درصد، باشد و یا اینکه برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵ درصد باشد. البته اگر بر مبنای هزینه ساخت باشد قاعدتا باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند. اما به لحاظ شرایطی که در کشور وجود دارد توقع جامعه مهندسی آن است که به اندازه نظام پزشکی و یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین درباره زمان ابلاغ میزان افزایش تعرفه مهندسان گفت: براساس عرف باید در اواخر اسفند ماه اعلام میشد اما با تعلل مواجه شده ایم و تصور می‌کنم شنبه و یا یکشنبه حق الزحمه افزایش مهندسان ابلاغ شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که بعضا گفته می شود یکی از عوامل طولانی شدن فرآیند صدور پروانه های ساخت تعلل در سازمان نطام مهندسی است گفت: ما این موضوع را نمی‌پذیریم و چنین چیزی وجود ندارد صدور پروانه های ساختمانی چند بخش دارد که یک بخش آن طراحی است و زمانی که طراح نقشه را آماده می‌کند در سازمان نظام مهندسی استان آپلود می شود کنترل در این بخش به طور معمول یک تا دو هفته انجام می شود و سپس به فرآیند تعیین ناظر ارجاع می شود که در این زمینه سازمان نظام مهندسی عملا هیچ مشکلی ندارد و سریعا ناظر انتخاب می شود.

شکیب درباره مدت زمان صدور پروانه ساخت بیان کرد: این زمان در حال حاضر حدود شش ماه است اما می تواند کاهش پیدا کند. ما در سازمان نظام مهندسی این آمادگی را داریم و با سیستمی شدن عملا این موضوع زمان بر نیست.  

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در واکنش به این موضوع که وزارت راه وشهرسازی با صدور بخشنامه‌ای فعالیت‌های انتخاباتی سازمان نظام مهندسی و تجمعات از ابتدای خرداد ماه ممنوع کرده است گفت: ما طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی و معاونت مسکن این وزارتخانه به این موضوع معترض شدیم. ما هر سه سال یکبار و یا سالی یک بار انتخابات داریم نمی شود که برای انتخابات ۶ماه سازمان ها را تعطیل کنیم و آموزش نداشته باشیم، همایش برگزار نکنیم و یا مجامع برگزار نکنیم این نوع بخشنامه ها راهکار نیست و باید راه حل دیگری برای آن پیدا کنند درخواست ما از وزیر راه وشهرسازی آن است که این بخش نامه ها را ابطال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • (ویدئو) تغییر باورنکردنی لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال
  • (ویدئو) تغییر بارورنکردنی لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • زیر تیغ
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی