Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: بخش اعظم جمعیت کشور بیشترین زمان خود را با فضای مجازی فضای و الکترونیکی اختصاص داده اند لذا زمان کوتاهی را به مطالعه کتاب اختصاص داده اند، آن‌ها بر این عقیده هستند که با خواندن مطالب کوتاه در این فضا بخش زیادی از اطلاعات را به دست می‌آورند.

حمید علیدوستی شهرکی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون افزایش سرانه مطالعه گفت: کتاب همواره به عنوان منبعی برای علم و آگاهی شناخته می‌شود لذا وجود این کالای ارزشمند فرهنگی برای همگان مهم و قابل استفاده و توجه بوده، اما در سال‌های اخیر با افزایش قیمت روبرو شده و این امر زمینه را برای فاصله گرفتن جامعه از کتاب فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: منابعی برای استفاده عموم از کتاب وجود دارد، کتابخانه‌ها از جمله ارزشمند‌ترین کانون‌های فرهنگی هستند، زیرا منبع تغذیه هنرمندان و نویسندگان همچنین عامه مردم محسوب می‌شوند در چنین شرایطی می‌توان با اتکا به کتابخانه‌ها نیاز اطلاعاتی خود را بر آورده کنیم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

علیدوستی در مورد میزان فروش کتاب در طی ماه‌های اخیر ابراز کرد: اگرچه به علت شیوع بیماری کرونا نمایشگاه کتاب تهران برگزار نشد و ناشران ضرر‌های بسیاری را متحمل شدند، اما حضور آنان در فضای مجازی زمینه برای فروش قابل توجه کتاب‌ها را فراهم کرد، این نقطه عطفی بود که مسیر جدیدی پیش روی ناشر و مخاطب قرار داد.

وی نقش تبلیغات را در افزایش سرانه مطالعه مهم دانست و ابراز کرد: تبلیغات همواره عاملی موثر در دیده شدن کتاب‌ها بوده و هست، بسیاری از کتاب‌ها که طی این مدت خریداری شدند توسط تبلیغات به جامعه معرفی شده و مخاطبان آنان را خریداری کردند در این میان نقش ناشران بسیار مهم و پررنگ است ناشران توانمند همواره به دنبال کتاب‌های خوب هستند آنان کتاب‌های خوب را با تبلیغات به جامعه معرفی می‌کنند و در این مسیر موفق عمل می‌کنند از سوی دیگر هرچه خرید کتاب افزایش داشته باشد ناشر نیز به سود بیشتری دست می‌یابد.

نویسنده کتاب «پرشکن» لزوم توجه به برنامه‌های تبلغاتی برای افزایش سرانه مطالعه را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: عدم وجود رویکرد مناسب در بین نهادهای مسئولی همانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و یا صدا و سیما همچنین حوزه هنری آسیب بشمار می‌رود، متاسفانه هیچگونه برنامه اجرایی پیرامون معرفی کتاب‌ها در جهت افزایش سرانه مطالعه دید نمی‌شود و آنچه بیان شده در حد شعار بوده، ما به عزمی جدی برای تبلیغ و معرفی کتاب‌های منتشر شده و با کیفیت نیاز داریم. این امکان وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب اسپانسر‌هایی را برای تولید معرفی کتاب‌ها در نظر بگیریم.

وی در همین راستا اظهار کرد: بخش اعظم جمعیت کشور بیشترین زمان خود را با فضای مجازی فضای و الکترونیکی اختصاص داده‌اند لذا زمان کوتاهی را به مطالعه کتاب اختصاص داده اند، آن‌ها بر این عقیده هستند که با خواندن مطالب کوتاه در این فضا بخش زیادی از اطلاعات را به دست می‌آورند اما باید در نظر داشت که مطالعه در فضای مجازی هرگز جذابتر و ارزشمند‌تر از کتاب‌های فیزیک نیست در عین حال در میان کتاب‌های الکترونیکی هم کتاب خوب وجود دارد با کمک کتاب‌های کاغذی و ایبوک می‌توانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را توسعه بدهیم. البته باید الگوبرداری‌های جدیدی شود و سیاست‌های جدیدی را جایگزین سیاست‌های قبلی در زمینه کتاب و کتابخوانی کنیم.

علیدوستی پیرامون خطر فضای مجازی برا جمعه خاطرنشان کرد: گذراندن اوقات فراغت در فضای مجازی کاری نادرست است، زیرا نه تنها بر اطلاعات ما افزوده نمی‌شود بلکه چنانچه فرهنگ درست استفاده کردن در آن را نداشته باشیم با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد لذا پناه بردن به کتاب و دوری کردن از فضای مجازی بهترین رویکردی خواهد بود که می‌توان آن را در پیش گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار کتاب فضای مجازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار کتاب فضای مجازی افزایش سرانه مطالعه اختصاص داده اند فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد