Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا،گفت: امیدواریم عرضه خودرو در بورس، مخصوصا خودرو‌هایی که شامل قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شوند صورت بگیرد و لیست خودرو‌هایی که شامل قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند نیز کاهش یابد تا قیمت رقابتی شود؛ سیاست‌گذاری این امر بر عهده وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار است و بورس اماده پذیرش خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام  شاتا، مجید عشقی در آیین افتتاح معاملات آتی مس و معاملات گواهی سپرده مس و میلگرد در بورس کالای ایران با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بورس کالا، تبدیل معاملات فیزیکی به معاملات اوراق بهادار است، گفت: مشکلات زیادی در راه اندازی اوراق بهادار محصولات صنعتی وجود داشت، اما در نهایت این اتفاق افتاد.

انجام معامله بخش عمده‌ای از محصولات صنعتی و پتروشیمی در فضای شفاف

وی با بیان اینکه بورس کالا راه پر فراز و نشیبی را طی کرده است، اظهار کرد: با این حال درحال نزدیک شدن به معامله ۵۰ میلیون محصول در بستر این بازار هستیم و بخش عمده‌ای از محصولات صنعتی و پتروشیمی در فضای شفاف معامله می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری دستوری گفت: شرایط اقتصادی کشور به نحوی است که روی دارایی‌های فیزیکی مخصوصا مواد اولیه کارخانه‌ها حساسیت وجود دارد، اما فضای بورس کالا به شکلی است که محصول به دست تولید کننده می‌رسد و فضای رقابتی برای قیمت‌گذاری وجود دارد.

عشقی ادامه داد: هرچند ممکن است تناقضاتی ایجاد شود، اما به نظر من این تناقضات به خوبی مدیریت شده است و همه معاملات به صورت شفاف بوده و قابل رصد است.

به همت وزارت صمت با افزایش عرضه انحصار در خرید سیمان از بین رفته است

وی با اشاره به عرضه سیمان در بورس کالا عنوان کرد: عرضه سیمان در بورس کالا با قطعی برق صنایع همزمان و با چالش‌هایی رو به رو شد، اما اکنون با افزایش عرضه‌ها با همت و برنامه ریزی وزارت صمت انحصار در خرید این محصول از بین رفته است.

محصولات صنعتی به صورت گواهی سپرده معامله شوند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بحث برداشتن مالیات روی معامله گواهی سپرده کالایی صنعتی در حال پیگیری است و بهتر است محصولات صنعتی به صورت گواهی سپرده معامله شوند.

عشقی درمورد عرضه سیمان در بورس گفت: مس در اوایل راه اندازی بورس کالا در این بازار عرضه شد، اما موفق نبود؛ لکن این بار امیدواریم با مدلی که تعریف شده است موفق باشد؛ همچنین گواهی سپرده در میلگرد باعث می‌شود خریداران خرد نیز موفق به خرید میلگرد شوند.

عرضه خودرو در بورس، مخصوصا خودرو‌هایی که شامل قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شوند

وی در ادامه درمورد عرضه خودرو در بورس کالا، خطاب به وزیر صمت گفت: امیدواریم عرضه خودرو در بورس، مخصوصا خودرو‌هایی که شامل قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شوند صورت بگیرد و لیست خودرو‌هایی که شامل قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند نیز کاهش یابد تا قیمت رقابتی شود؛ سیاست‌گذاری این امر بر عهده وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار است و بورس اماده پذیرش خودرو است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درمورد راه اندازی رینگ صادراتی محصولات نیز گفت: امیدواریم محصولات بیشتری علاوه بر فراورده‌های نفتی، از جمله زعفران و محصولات صنعتی در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شود.     بیشتر بخوانید: وزیر صمت: رئیس جمهور کاهش مالیات تولید را قول داده است

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بورس کالا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بورس کالا رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه خودرو در بورس محصولات صنعتی بورس کالا گواهی سپرده وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا