Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد تجری امروز در گفت‌وگ با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: از مجموع تسهیلات یادشده ۲۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سهم متقاضیان طرح‌های گردشگری استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات معرفی‌شده است، تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر برخوردار ۱۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: دوران مشارکت و تنفس این تسهیلات حداکثر ۲۴ ماه با بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه است.

تجری با اشاره به تسهیلات اختصاص‌یافته به حوزه صنایع‌دستی استان از محل اعتبارات بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بیان کرد: از محل این اعتبارات ۱۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز به هنرمندان صنایع‌دستی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات ۱۰ درصد بوده و بازپرداخت آن پنج ساله خواهد بود، خاطرنشان کرد: میزان سقف تسهیلات برای حوزه صنایع‌دستی بسته به طرح توجیهی متغیر بوده و برای کارگاه‌های یک تا چهار نفر بیمه‌ شده یا دارنده پروانه تولید انفرادی بدون بیمه، حداکثر یک میلیارد ریال خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: پروژه‌های بالای۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش گردشگری و کارگاه‌های کوچک و متوسط صنایع‌دستی در اولویت هستند.

تجری گفت: تأسیسات گردشگری و فعالان بخش صنایع‌دستی که از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان مجوز ایجاد و موافقت اصولی (برای تأسیسات گردشگری در حال ساخت، توسعه، تکمیل و تجهیز) و پروانه تولیدی دارند می‌توانند در سامانه اینترنتی my.mcth.ir با تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه مدارک و مستندات موردنیاز و داشتن طرح توجیهی اقتصادی درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی احمد تجری وام یارانه دار برای پرداخت فعالان گردشگری صنایع دستی گلستان گردشگری و صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز