Web Analytics Made Easy - Statcounter

قره‌خان مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز گفت: ژنراتور نانو حباب ساز دستگاهی است که قطر حباب‌های اکسیژن را در مقیاس نانو تولید می‌کند تا در داخل آب به راحتی حل شود. اگر قطرات در مقیاس نانو باشند پایداری حباب‌های اکسیژن در سیال بیشتر می‌شود و بیشتر از حالت اشباع، اکسیژن در داخل آب می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نمونه‌های آمریکایی و کره‌ای دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز تا ۶۰ الی ۸۰ نانو متر می‌توانند قطر حباب را کاهش دهند، اما تولید داخل این دستگاه تا ۴۰ نانو متر قطر حباب را کاهش داده که باعث پایداری و انحلال بیشتر سیال می‌شود. این دستگاه تائیدیه و گواهی مرکز ستاد نانو ریاست جمهوری و وزارت بهداشت را اخذ کرده است.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان با اشاره به کاربرد دستگاه ژن راتور نانو حباب ساز ایرانی بیان کرد: دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز ساخت داخل در گلخانه‌های هیدروپنیک کاردبرد دارد و در محلول برای گیاهان تهیه شده استفاده می‌شود. به کمک این دستگاه، محلول تهیه شده را می‌توان غنی از اکسیژن کرد که این عمل باعث سلامت گیاه، جذب بیشتر برای گیاه و افزایش باروری آن می‌شود. باتوجه به اینکه این دستگاه در شیلات نیز کاربرد دارد می‌تواند باعث افزایش تراکم استخر ها، کاهش تنش ماهی و پرواری ماهی شده، زیرا اکسیژن بیشتر، باعث سوخت و ساز ماهی می‌شود.

قره‌خان گفت: دستگاه ژنراتور نانو حباب ساز ایرانی به چند کشور اروپایی از جمله بلاروس صادر شده است. توسط این دستگاه ۲۰ تا ۲۵ درصد در حوزه پرورش گیاه در گلخانه‌ها افزایش برداشت داشته ایم. این دستگاه علاوه بر اینکه نمونه داخلی ندارد، قیمت آن نیز نسبت به دو نمونه خارجی که با نمونه ایرانی برابری نمی‌کند، نصف قیمت خارجی است.

بیشتربخوانید

دانش اعصاب شناختی ایران در منطقه پیشتاز است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان فناوری جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم