Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:03:48 GMT

توفان بر فراز اردبیل؛سرمای شدید در راه است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۳۴۴۸

توفان بر فراز اردبیل؛سرمای شدید در راه است

به گزارش خبرنگار ایرنا سرعت توفان بطور مقطعی در بعضی نقاط شهرستان اردبیل از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رفته و شاخه‌های تعدادی از درختان ، آنتن‌های تلویزیون و شیشه پنجره‌های تعدادی از ساختمان های واقع در مسیر باد به ویژه در شهرک‌های مرتفع حاشیه شهر را شکسته و به بعضی از سقف‌های شیروانی و سازه‌های شهری خسارت زده و تابلوها و بیلبوردها شهری  را سرنگون کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیگر ایستگاه های واقع در پهنه مرکزی استان اردبیل شامل نمین ، سرعین ، نیر ، مشکین شهر و گرمی نیز وزش تندباد با سرعتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

پیش‌بینی شده است که سرعت این پدیده جوی طی روز سه‌شنبه از این هم بیشتر شده و به احتمال سبب افزایش خسارات شود.

ساکنان اردبیل درحالی در واپسین روزهای پاییز با پدیده توفان مواجهند که نقشه‌های پیش‌یابی از نفوذ هوای بسیار سرد و بارش متناوب برف از اواخر سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده در این مناطق خبر می دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید تندباد و نیز آغاز بارش برف و هوای سرد به مدت چندین ‌روز در منطقه از ساکنان این استان خواست موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

فرهاد عبدلعلی‌پور پرهیز از استقرار در جلوی ساختمان‌های نیمه کاره، بازبینی استحکام تابلوها و سازه ها، برداشتن اجسام سبک از ایوان‌ها و ‌پشت‌بام‌ها ، خودداری از کوهنوردی و بیابان‌نوردی‌، همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی در صورت ضرورت سفر ، رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها  را از جمله این موارد ذکر کرد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این تندباد که در میان ساکنان محلی اردبیل به گرمیج یا گرمش موسوم است اغلب در نیمه دوم ‌سال و با جهت جنوبی تا جنوب غربی و گاهی جنوب شرقی در منطقه می‌وزد.

ساکنان منطقه اردبیل در طول تاریخ در بعضی سالها براثر تشدید پدیده گرمیج متحمل خسارات و تلفاتی شده‌اند.

برچسب‌ها توفان استان اردبیل سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توفان استان اردبیل سازمان هواشناسی توفان استان اردبیل سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریوب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر

غریوب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر

دیگر خبرها

  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ ۲۰
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ 20
  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • غریوب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو