Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرتا، این طرح در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در فاز اول و ۵۰ هکتار در فاز دوم در اراضی روستای" قلیش لانمیش" احداث می شود که فضای گلخانه ای آن ۱۴ هکتار در فاز اول و ۳۰ هکتار در فاز دوم خواهد بود.

برای اجرای این طرح  کشاورزی که با استفاده از به روز ترین تجهیزات و امکانات ساخته می شود، چهار هزار میلیارد ریال در فاز اول توسط شرکت آراز ایرانیان منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت اجرای کامل این طرح ۳۶ ماه در نظر گرفته شده و برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

در این مجتمع گلخانه ای، کشت و تولید محصولاتی از جمله گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار پیش بینی شده و سالانه هشت هزار تن از این محصولات تولید و روانه بازار مصرف می شود.

سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف مدیریت منابع آب، افزایش بهره وری و راندمان تولید، احداث و توسعه طرح های گلخانه ایی را در کنار احداث کشت و صنعت های نوین به عنوان رویکرد اصلی خود برای توسعه بخش کشاورزی منطقه در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایرنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز شنبه جهت بازدید از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به این منطقه سفر و در مدت حضور در این منطقه از ظرفیت منطقه آزاد تجاری ماکو و مناطق ویژه آذربایجان غربی بازدید می کند.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی کشاورزی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی کشاورزی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی آذربایجان غربی کشاورزی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو منطقه آزاد ماکو هکتار در فاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر اکرم فرهادی در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندار‌های مطلوب وزارت بهداشت است.

وی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

فرهادی گفت: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال ساخت است و ۳ پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهیدفرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آنها آغازشده است.

وی افزود: سه طرح مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی