Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:10:15 GMT

قم رتبه نخست کاهش تلفات تصادفات جاده ایی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۳۵۲۳

قم رتبه نخست کاهش تلفات تصادفات جاده ایی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمد حسن کلهری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل که در سالن اجتماعات اداره کل راهداری استان برگزار شد بیان کرد: با مطالعات و بررسی‌های انجام شده، ۳۰ نقطه اولویت‌دار پر تصادف در استان قم شناسایی شده که در صورت جذب اعتبارات، برای ایمن‌سازی این نقاط اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین در سال‌های گذشته ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در استان قم شناسایی شده بود که ۵۰ نقطه اصلاح و در سال ۹۸ این نقاط یک‌بار دیگر بازنگری و در این راستا ۱۲ هزار کروکی تصادف از پلیس‌راه بررسی شد.

وی افزود: هرچند استان قم استان کم وسعتی است اما با توجه به قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان مهم کشور جز استان‌های پرتردد کشور به شمار می‌رود به طوری که: بیش از ۵۰ درصد حجم ترددهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان قم به دلیل نزدیکی این استان به پایتخت و قرار گرفتن در نقطه اتصال پایتخت به جنوب کشور، مربوط به ناوگان غیربومی است.

به گفته این مسئول؛ افزایش تصادف در محورهای مواصلاتی قم به دلیل حجم بالای تردد در محورهای استان قم رخ می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته ۱۷۱ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند اما با این وجود، در هفت ماه امسال با کاهش ۳۳.۶ درصدی تلفات تصادف‌های جاده‌ای، استان قم رتبه نخست را بین استان‌های کشور کسب کرد.

وی افزود: حجم بالای تردد در محورهای استان موجب مشکلاتی از جمله استهلاک روکش جاده‌ای شده که این مساله باعث افزایش سرعت خرابی جاده‌ها نسبت به‌سرعت بازسازی به دلیل کمبود اعتبار شده است.

کلهری در ادامه عنوان کرد: بیشترین تصادف‌ها در استان قم به ترتیب در آزادراه قم- تهران، قم- سلفچگان و کمربندی امام علی (ع) (مسیر میدان ۷۲ تن به اراک) رخ می‌دهد که تردد در این محورها نسبت به سایر محورها بیشتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل به پروژه‌های مهم بهره برداری شده اشاره کرد و گفت: سال گذشته با بهره‌برداری از محور چهار خطه سلفچگان- ساوه به طول هشت کیلومتر، سه نقطه حادثه‌خیز شامل تقاطع روستای جندآب، تاج خاتون و پل راه‌آهن اصلاح شد هم چنین طرح جایگزینی نیوجرسی مفصلی بتنی در آزادراه قم- تهران که از سال گذشته در چهار فاز آغاز شد، امسال افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: روشنایی محور سلفچگان- راهجرد به طول ۳۵ کیلومتر از طرح‌های تأثیرگذار بر افزایش ایمنی جاده‌هاست که در گذشته قراردادی در این زمینه منعقد شد، ولی به دلیل نوسانات قیمت ناتمام ماند و امیدواریم امسال به پایان برسد.

این مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در قالب طرح ابرار که اقدامی برای بهسازی راه‌های اولویت‌دار روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، احداث چهار پل لوله‌ای، بهسازی و تعریض پل روستایی در بخش قاهان، بهسازی محور روستایی ونارچ به طول ۱.۵ کیلومتر و صفرآباد به طول ۶ کیلومتر انجام شده است در تقاطع شهید ابومهدی المهندس نیز بهسازی رمپ A تقاطع شهید المهدی المهندس و روکش مسیر پردیسان- ورجان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی نیز امسال به اتمام می‌رسد.

کلهری به مطلوب بودن وضعیت راه‌های مواصلاتی استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور اشاره و گفت: راه‌های مواصلاتی استان در مقایسه با دیگر استان‌ها در وضعیت مطلوب قرار دارد و برای نظارت و کنترل راه‌ها ۲۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری برخط، ۷۵ دستگاه دوربین تردد شمار، یک سامانه توزین در حین حرکت، ۱۲۵ دستگاه ردیاب خودرویی، ۷۹ دستگاه بی‌سیم خودرویی و دستی، ۱۰ دستگاه تابلوی پیام متغیر خبری، ۲ دستگاه تابلوی ترافیک نما، سه دستگاه تابلوی کنترل سرعت و سه دستگاه دوربین تردد شمار در محورها نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در ارتباط با وضعیت راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی استان و هم چنین حادثه خیز بودن محور جعفریه قم عنوان کرد: راه دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی قم نیز ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل مشکلات اعتباراتی و ضعیف بودن بودجه پیمانکار با مشکلاتی روبرو شد اما در تلاش هستیم تا پایان سال کار به اتمام برسد.

کلهری در ارتباط با محور جعفریه نیز گفت: در حال حاضر شرایط ایمنی این محور مطلوب‌تر شده است این محور دارای بیشترین تردد موتورسیکلت و عابر پیاده است و همچنین رفع محورهای حادثه خیز پر هزینه است.

به گفته وی؛ ۴ خطه کردم محور پردیسان به ورجان از مهم‌ترین پروژه‌های سفر رئیس جمهوری است که بررسی و مورد بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان با اشاره به حمل و نقل کالا و مسافر در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: امسال ۴۱۲ هزار تن کالا در درون استان قم و سه میلیون و ۶۴۰ هزار تن کالا نیز به سایر استان‌ها حمل شده که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۳ درصد افزایش و ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: چهار میلیون و ۵۳ هزار تن کالا از قم خارج و حدود چهار میلیون و ۸۱ هزار تن نیز به قم وارد شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است، همچنین سال گذشته شرکت‌های مسافربری به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی آسیب دیدند و ما در این زمینه تسهیلاتی را به آنها پرداخت کردیم.
.
کلهری با اشاره به حمل نهاده‌های دامی از جنوب کشور به قم عنوان کرد: امسال ۲۴۴ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به استان قم حمل شده که نسبت به پارسال یک درصد افزایش نشان می‌دهد هم چنین در ۹ ماهه امسال ۸۸ هزار و ۸۵۹ سفر در استان قم انجام و یک‌میلیون مسافر جابه‌جا شده که تعداد سفر ۳۳.۵ درصد و تعداد مسافر ۲۶.۱۵ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ استان قم با توجه به قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی ۱۷ استان به عنوان شاهراه مواصلاتی مهم کشور نامیده می‌شود و دارای یک هزار و ۸۰۹ کیلومتر جاده که شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه و ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه هم چنین ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۵۹ کیلومتر راه روستایی آسفالته و شوسه می‌باشد.

کد خبر 5380172

منبع: مهر

کلیدواژه: قم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه بارش باران آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها بارش برف شب یلدا لیگ برتر فوتبال ایران ایلام ایام فاطمیه مواصلاتی استان محورهای مواصلاتی هزار تن کالا استان قم حادثه خیز حمل و نقل استان ها هم چنین جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محور‌های حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده است که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی شش هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی گردیده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محور‌های شریانی،۲۴۱ کیلومتر محور‌های فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محور‌های روستایی استان اختصاص داشته است.
کرد یادآور شد: همچنین در سال گذشته با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محور‌های مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محور‌های مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه‌های مرزی روکش آسفالت محور‌ها می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران