Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@19:20:55 GMT

گرانی آجیل ربطی به شب یلدا ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۳۶۲۰

احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: گرانی آجیل، ناشی از تقاضا‌های شب یلدا نیست.

به گزارش بازارنیوز، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: امسال به علت خشکسالی در ماه‌های مرداد و شهریور، ۵۰ تا ۶۰ درصد افت تولید داشتیم، اما با این وجود بازرگانان خارجی از کشور‌هایی مانند عراق و افغانستان، محصولات خشکبار و آجیل را از کشاورزان سر زمین خریدند و اخیرا هم بازرگانانی از کشور‌های پاکستان و امارات به ایران آمدند و به روال سال‌های گذشته آجیل را از ایران خریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: گرانی آجیل شب یلدا مربوط به دو عامل حضور بازرگانان خارجی و خشکسالی است که از چند ماه گذشته وجود داشته است، اما اکنون مردم به علت افزایش مصرف متوجه این گرانی شده‌اند.

احمدی به قیمت آجیل شب یلدا هم اشاره کرد و گفت: آجیل با باسلوق ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و آجیل بدون باسلوق ۱۸۰ تا ۲۷۵ هزار تومان باید توسط آجیل فروشان عرضه شود.

وی همچنین کاهش ۶۰ درصدی تولید تخمه ژاپنی در مشهد و سبزوار را علت گرانی صد در صدی آن دانست و اضافه کرد: بازرگانان عراقی این محصول را به صورت فله‌ای خرید و به عراق منتقل می‌کنند یعنی به جای اینکه کشاورز و کارگر ایرانی از مزایای ارزش افزوده آن برخوردار شوند مزیت آن نصیب کشور‌های دیگر می‌شود.

/بازار

برچسب ها: گرانی آجیل ، شب یلدا ، اتحادیه آجیل و خشکبار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q4f

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گرانی آجیل شب یلدا اتحادیه آجیل و خشکبار گرانی آجیل شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای احمدی گفت: با تلاش پرسنل واحد اجرائیات مشترکان اداره آب و فاضلاب شوشتر، ۷۰ انشعاب غیر مجاز در روز‌های گذشته در این شهرستان شناسایی و قطع شد.

وی افزود: همچنین یک انشعاب غیر مجاز ۴ اینچ در منطقه صحرای بلبل توسط پرسنل آبفا شوشتر کشف و قطع شد.

احمدی ادامه داد: برخی افراد سودجو با اقداماتی، چون نصب انشعابات غیر مجاز، ضمن تضییع بیت المال و آسیب رسانی به شبکه آب آشامیدنی، موجب از بین رفتن حقوق مشترکان مجاز و آلودگی آب می‌شوند که در این رابطه از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده چنین مواردی در اسرع وقت نسبت به اعلام آن در سامانه ۱۲۲ اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!