Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی نزدیک می‌شویم و می‌توان گفت در این سال میلادی نیز کریستیانو رونالد و لیونل مسی ۲ اسطوره دنیای فوتبال نیز مانند سال‌های جوانی خود عملکردی درخشان داشتند و نسبت به خیلی از ستارگان جوان حال حاضر دنیای فوتبال آمار مطلوبی را از خود ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونالدو و مسی که هر ساله رکورد‌های فراوانی را در دنیای فوتبال به نام خود می‌کنند در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در شرایطی که اکنون از بازیکنان پا به سن گذاشته دنیای فوتبال محسوب می‌شوند توانستند رکورد‌های منحصر به فرد دنیای فوتبال را به نام خود کنند رکورد‌هایی که بسیاری از اسطوره‌های دنیای فوتبال حتی به آن نزدیک نشده اند، اما رونالدو مسی در شرایطی که ۳۴ و ۳۶ سال سن دارند توانسند به آن دست یابند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی رونالدو و مسی در مجموع ۱۰ رکورد دنیای فوتبال را به نام خود کردند و ۱۰ بار رکورد شکنی کردند. در این سال میلادی رونالدوی پرتغالی ۷ رکورد را در دنیای فوتبال برای خود کرد در حالی که اسطوره آرژانتینی تنها ۳ رکورد زد. این در شرایطی است که مسی در سال ۲۰۲۱ میلادی هفتمین توپ طلای خود را نیز به دست آورد.

رونالدو در سال ۲۰۲۱، ۷ رکورد زد و شاید مهمترین رکوردی که این اسطوره ۳۶ ساله به نام خود کرد، رکورد گل‌های ملی اسطوره فوتبال ایران و آسیا علی دایی بود. رونالدو در سال ۲۰۲۱ میلادی توانست رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی را بشگند و به تنهایی نام خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی ثبت کند. این رکورد شکنی در حالی بود که علی دایی ۱۵ سال به تنهایی عنوان برترین گلزن بازی‌های ملی را یدک می‌کشید.

۳ رکوردی که ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال لیونل مسی شکست مربوط به پله اسطوره‌ای بود. مسی در سال ۲۰۲۱ توانست رکورد بهترین گلزن تاریخ یک باشگاه با بارسلونا که ۶۷۲ گل به ثمر رساند و رکورد پله با ۶۴۶ گل شکست.

رکورد دومی که مسی شکست باز هم برای پله بود. پیش از این اسطوره برزیلی با به ثمر رساندن ۴۶۹ گل در لیگ برزیل رکورد دار زننده بیشترین گل در یک لیگ بود. اما مسی با ۴۷۴ گل در لالیگا از رکورد پله گذشت. سومین رکورد مسی شکستن رکورد تعداد گل‌های ملی پله بود مسی با ۸۰ گل ملی از ۷۸ گل پله گذشته و بهترین گلزن تاریخ قاره آمریکای جنوبی شد.

رونالدو و مسی سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای فوتبال خود را پشت سر می‌گذارند، اما همچنان رکورد‌های بزرگی باقی مانده است که این ۲ اسطوره به دنبال دست یابی به آن هستند.

بیشتر بخوانید

مسی برنده توپ طلا شد؛ البته در نظرسنجی مارکا!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کریستیانو رونالدو لیونل مسی علی دایی سال ۲۰۲۱ میلادی رونالدو و مسی دنیای فوتبال نام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏

به گزارش "ورزش سه"، دوشان ولاهوویچ، مهاجم صرب یوونتوس، در ‏حال حاضر با 16 گل زده دومین گلزن برتر سری آ است و تنها لائوتارو ‏مارتینز آماری بهتر از او دارد. ‏

ولاهوویچ در اعترافی صریح اعلام کرد این را می‌داند که فوتبالیستی ‏مثل ادن هازارد، نیمار و لیونل مسی نیست که هر بار صاحب توپ ‏می‌شود تماشاچی‌ها را به وجد بیاورد و شگفت‌زده کند. او در عین ‏حال گفت که از جوانی و از زمانی که تازه فوتبال را شروع کرده بود ‏شیفته کریستیانو رونالدو بود و او را الگوی خودش می‌دانست. ‏روزهایی که رونالدوی جوان در منچستریونایتد می‌درخشید. ‏

ولاهوویچ که با نشریه فرانسوی اکیپ گفتگو می‌کرد گفت: "خودم ‏هم می‌دانم که نیمار، هازارد یا مسی نیستم. آنها را هر وقت می‌بینید ‏با خودتان می‌گویید وای، چه بازیکنی! ولی نقطه قوت من آمارهاست و البته دقیق‌تر بگویم آمار گلزنی. این روزها می‌گویند فوتبال ‏فیزیکی‌تر شده، ولی یادشان می‌رود که این اتفاق به همین دلیل است که ‏تکنیک یک فوتبالیست باید در اوج باشد تا بتواند از پس بازیکنان با ‏قدرت بدنی بالا برآید". ‏

مهاجم گلزن یوونتوس در پاسخ به این سوال که الگوی فوتبالی‌اش ‏چه کسی بوده گفت: "بدون شک کریستیانو رونالدو. از زمانی که در ‏منچستر بود دنبالش می‌کردم. رونالدو آن روزها وینگر چپ بود و من ‏عاشق حرکاتش و غریزه گلزنی‌اش بودم. به نظرم کریس یکی از ‏بهترینهای تاریخ است. من از زلاتان هم خیلی خوشم می‌آمد و ‏فرناندو تورس را هم دوست داشتم. آن موقع که لیورپول بود و ‏موهای بلند داشت. به جز اینها کریم بنزما هم بازیکنی است که ‏تحسینش می‌کنم". ‏

دیگر خبرها

  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • امبید به رکورد آیورسن اسطوره‌ای رسید
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • سرمربی پرسپولیس چه کار کند، شایعه نسازید؟
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏