Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای رزمی امریکایی خروج خود از پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار را تکمیل کرده‌اند.

سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: همه نیروهای رزمی امریکایی از پایگاه عین الاسد به صورت کامل خارج شده‌اند و تنها مستشاران باقی مانده‌اند که نقش‌شان مشورت‌دهی به نیروهای عراقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: درخصوص پایگاه الحریر در اربیل، به زودی طی روزهای آتی یک هیات امنیتی ویژه به این پایگاه خواهد رفت تا روند خروج نیروهای رزمی امریکایی از آنجا را پیگیری کند.

بر اساس توافق عراق و امریکا در گفت‌وگوهای راهبردی، همه نیروهای رزمی خارجی تا ۳۱ دسامبر جاری باید خاک عراق را ترک کنند.

این در حالی است که چندی قبل، ژنرال کنت مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام»، بدون اشاره به مدت زمان ادامه حضور نیروهای کشورش در عراق گفت: ۲۵۰۰ نظامی آمریکا علی‌رغم تغییر وضعیت آنها به سمت نقش غیرجنگی ( مستشاری) برای یک مدت زمان پیش بینی شده در عراق باقی خواهند ماند.

کد خبر 5380287

منبع: مهر

کلیدواژه: عین الاسد عراق ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق فلسطین روسیه رژیم صهیونیستی افغانستان ایران مذاکرات وین لبنان سوریه مسکو ناتو واشنگتن اوکراین نیروهای رزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه