Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:25:50 GMT

شکایت یک نهاد حقوق بشری از عربستان سعودی

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۴۰۲۱

شکایت یک نهاد حقوق بشری از عربستان سعودی

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سازمان حقوق بشری «الکرامه» (متشکل از مخالفان دولت سعودی) در گزارشی به کمیته مقابله با شکنجه سازمان ملل در خصوص موارد بالای شکنجه در زندان‌های دولت ریاض اطلاع‌رسانی کرد.

به نوشته وبگاه سعودی‌لیکس، در این گزارش آمده است که مخالفان نگرانی‌های جدی و وسیعی در خصوص نقض حقوق اولیه زندانیان دارند و از کمیته مذکور خواسته‌اند تا در این خصوص تحقیق کند، به ویژه اینکه دولت سعودی توافق منع شکنجه را در ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۳ امضاء کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش پس از آن صادر شده است که کمیته ضد شکنجه سازمان ملل، فهرستی از موضوعات را تهیه کرده که دولت سعودی باید به عنوانی عضوی از کنواسیون منع شکنجه به آن‌ها رسیدگی کزده و پاسخ دهد.

سازمان حقوق بشری الکرامه، در این نامه از کمیته سازمان ملل خواسته است تا از دولت ریاض در خصوص احاکم سنگینی که در حق مدافعان حقوق بشر صادر کرده توضیح بخواهد.

الکرامه به طور ویژه از «سعود مختار الهاشمی»، «سلیمان الرشودی» ،«خالد الراشد» ،«محمد عبد الله العتیبی» ،«محمد القحطانی» و «ولید أبو الخیر» که به دلیل انتقاد از رژیم سعودی به زندان افتاده‌اند، یاد کرده و از کمیته ضد شکنجه سازمان ملل خواسته است تا در خصوص وضعیت آن‌ها اقدام کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون الکرامه دولت سعودی آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا ایام فاطمیه اومیکرون سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم