Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@15:08:01 GMT

تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی سال ۱۴۰۱ آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۴۳۶۲

تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی سال ۱۴۰۱ آغاز می شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی در سال آینده خبر داد و گفت: مذاکرات تمدید قرارداد صادرات گاز به ترکیه آغاز شده است.

به گزارش مشرق، محسن خجسته‌ مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین ردیف فاز ۱۴ پارس جنوبی با ظرفیت شیرین سازی حدود ۱۲ میلیون متر مکعب در روز در زمستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با شتاب خوبی جلو می‌رود"، گفت: سال آینده بخشی از تولید فاز ۱۱ به مدار می‌آید و از ظرفیت خالی شیرین سازی سایر فازها و سکوی فاز ۱۲ استفاده می‌کنیم تا سریعتر به تولید برسیم.

وی افزود: برنامه خوبی برای افزایش تولید گاز در سال آینده داریم؛ اولین فاز میدان گازی کیش با حدود ۱۳۰ میلیون متر مکعب و ظرفیت جدید تولید گاز در شرکت مناطق نفت مرکزی برنامه‌ریزی شده است.

خجسته مهر با بیان اینکه "۱۰ طرح ضربتی را آغاز کردیم و وارد مرحله مناقصات شده‌ایم که ظرفیت خوبی برای سازندگان داخلی و اشتغال در پی خواهد داشت"، گفت: برنامه ما این است تا ظرف هشت سال آینده به تولید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز برسیم.

وی درباره تمدید قرارداد گازی با ترکیه نیز گفت: مذاکرات درباره تمدید قرارداد با این کشور در حال انجام است.

خجسته ‌مهر با بیان اینکه "فروش نفت تابع قوانین و مقرراتی در بخش مالی، بازاریابی و فروش است و هر مجموعه‌ای که شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند نفت خریده و بفروشد"، گفت: فروش نفت با روش های متعددی در دست پیگیری و اقدام است.

وی ادامه داد: ما برای عمده گازهایی که سوزانده می‌شوند پروژه داریم و اکنون کار ما این است که به پروژه‌ها شتاب بدهیم و موانع را برطرف کنیم تا گازها را جمع‌آوری کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه "تمام سعی و برنامه ما این است که در زمستان مشکلی برای تأمین سوخت نداشته باشیم"، گفت: تلاش مجموعه نفت، رافع مسئولیت مردم نیست، بلکه یک وظیفه ملی است که مردم نیز در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند؛ حتی اگر گاز به میزان لازم برای تخصیص وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت شرکت ملی نفت پارس جنوبی پارس جنوبی شرکت ملی نفت ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پارس جنوبی تولید گاز سال آینده فاز ۱۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید