Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@00:12:35 GMT

مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن فقط تا ۱۵ دی ماه

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۴۴۰۶

مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن فقط تا ۱۵ دی ماه

طبق اعلام سخنگوی  وزارت راه و شهرسازی، افرادی که در این طرح ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند. تا پیش از این مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن فقط تا ۱۵ آذر عنوان شده بود. سایت راهنمای همشهری که بصورت تخصصی در زمینه آگهی های مرتبط با فروش آپارتمان در مناطق مختلف تهران و نیز شهرستان ها فعالیت دارد قصد دارد تا شما را با جزییات مربوط به ثبت نام نهضت ملی مسکن آگاه سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد واجد شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن

در این طرح که تقریباً از ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است تا به الان در حدود ۱ میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند و چه بسا بسیاری از علاقه‌مندان این فرصت را از دست داده‌اند که برای این منظور زمان بیشتری برای ثبت نام به آنها داده شده است که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا این اتفاق می‌تواند تا روز ۱۵ دی رخ دهد. اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد چه افراد واجد شرایط برای این طرح چه کسانی هستند که ما در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

· مردان مجردی که بالای ۴۵ سال دارند.

· مردان مجرد که دارای بیماری خاص هستند.

· خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال دارند.

· افرادی که دارای معلولیت با سن بالای ۲۰ سال هستند.

· افراد نخبه.

افرادی که صاحب مسکن هستند نیز می‌توانند اقدام کنند

در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن، فقط افرادی می‌توانند ثبت نام کنند که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم. اما خبر خوش اینجاست که با تصویب هیأت وزیران، در این طرح می‌توان موارد دیگری را نیز جایگزین کرد. در واقع وزارت راه و شهرسازی به تفکیک شهر یا افراد خانوار و همچنین دهک‌های درآمدی، می‌تواند اجازه ثبت نام به برخی از خانواده‌هایی که از قبل سابقه‌ی مالکیت مسکن داشتند نیز بدهد. برای نمونه کسانی که تحت پوشش بعضی از نمادهای حمایتی هستند و دهک اول تا سوم قرار دارند و ضمناً دارای سه فرزند یا بیشتر هستند در اولویت طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهند گرفت.

گفتنی است که تا قبل از این طرح (از ابتدای فروردین)، افرادی که صاحب مسکن بوده‌ و خانه به نام‌شان بوده است، حق ثبت نام در این طرح را نداشته‌اند که با اصلاحیه‌ای که در حال حاضر صادر شده است، می‌توانند اقدام کنند.

شروط استفاده از طرح نهضت ملی مسکن

تا قبل از اصلاح شرایط ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، افراد باید ۴ شرط را در نظر می‌گرفتند که در حال حاضر این شروط به ۲ شرط تقلیل پیدا کرده است. ابتدا اینکه سابقه سکونت در شهرها ۵ سال نخواهد بود، مخصوصاً اینکه اگر افراد از شهرهای با جمعیت زیاد (شهرهای بزرگ) به شهرهای کوچک‌تر نقل مکان کنند که در این صورت سابقه سکونت نهایتاً ۲ الی ۳ سال خواهد بود.

شرط دوم نیز به سابقه مالکیت باز می‌گردد که از حداقل ۱۶ سال به ۵ سال کاهش پیدا کرده است. بنابراین در حال حاضر افراد زیادی می‌توانند در صورت تأمین اراضی در شهر و روستاها، در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند.

نحوه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

حال که با شرایط این طرح به طور کامل آشنا شده‌اید و با تمدید زمان ثبت نام تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰، برای اینکه بتوانید در این طرح ثبت نام کنید، می‌توانید به آدرس saman.mrud.ir مراجه نمایید. با وارد شدن در این سایت با راهنمای کاملی از نحوه ثبت نام مواجه خواهید شد که به راحتی می‌توانید مراحل ثبت نام را بدون کوچکترین مشکلی پیش ببرید. گفتنی است که در صورت مشکل نیز کافی است که با استفاده از شماره تماس‌های قرار داده شده، با مشاوران سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ارتباط برقرار کنید.

آپدیت خبرهای طرح نهضت ملی مسکن در سایت راهنمای همشهری

همانطور که می‌دانید، ممکن است چنین طرح‌هایی بر اساس استقبال افراد در چند نوبت تمدید شود، بنابراین شما عزیزان به یک منبع معتبر به جهت دریافت اطلاعات دسته اول نیاز خواهید داشت که برای این منظور توصیه می‌کنیم از سایت راهنمای همشهری که در زمینه آگهی مرتبط با خرید و فروش مغازه و واحد تجاری و اداری فعالیت میکند استفاده کنید. این سایت در حوزه‌ی مسکن به طور کامل فعال است و همه‌ی سعی خود را در جهت ارائه خبرهای موثق خواهد کرد. هر گونه سوال یا ابهام در این خصوص را نیز می‌توانید با مشاوران راهنمای همشهری در میان بگذارید.

کد خبر 644446

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام نهضت ملی مسکن طرح نهضت ملی مسکن راهنمای همشهری حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار پروژه‌های جدید طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزای ایمنا، علیرضا خالق‌دوست درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه پیمانکار تجهیز کارگاه کرده و با دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی درحال پیگیری موارد و شروع مقدّمات پروژه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

خالق‌دوست از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی است و فاز دوم ساخت ۳۵۰ واحد که در مرحله طرح و برنامه اجرایی قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در جوار ورزشگاه ملاآقایی کلید خورده و درحال انجام است.

تأمین زمین، عمده مشکل نهضت ملی مسکن در ورامین

خالق‌دوست در رابطه با تأمین زمین در شهرستان ورامین اظهار کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تأمین زمین است زیرا بیشتر زمین‌های منطقه از نوع درجه یک و دو کشاورزی بوده و امکان اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم زمین‌های بیشتری را تملک یا الحاق کنیم تا تمامی متقاضیان این طرح مشمول شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران افزود: تاکنون ۹۰۱ خانوار با موضوع جوانی جمعیت خانوارهای سه، چهار، پنج و شش فرزندی در جنوب شرق استان تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از طی مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین و قرارداد واگذاری خودشان را تحویل گرفته‌اند و مابقی متقاضیان درحال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای فرایند واگذاری هستند.

خالق دوست یادآور شد: سند مالکیت هزار و ۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از طی فرایند ۱۰ ساله قوه قضائی و انجام امور مربوطه و سیر کامل حقوقی اخذ شده‌است.

وی افزود: همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر موارد تملیکی توسط دولت بود که این اراضی نیز به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند اخذ شده است.

منبع: فارس

کد خبر 749828

دیگر خبرها

  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن