Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نورمحمد فردی در حاشیه جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز اظهار داشت: رسانه‌ها توانسته‌اند از همه‌ی مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی عبور کنند و هویت انسان معاصر را تحت تأثیر قرار دهند؛ به گونه‌ای که می‌توان هویت انسان امروز را هویت رسانه‌ای نامید.

وی افزود: اگر عملکرد رسانه‌ها همسو با اهداف مدیران بحران باشد خدمتی بزرگ به آنان برای حل بحران است در هر صورت مدیریت بحران به معنای ایجاد تغییرات بنیادی به منظور جلوگیری از بروز فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی تصریح کرد: به هر حال بهترین شیوه هدایت و رهبری در شرایط فوق العاده آن است که گروهی ویژه، پویا و تصمیم‌گیر پس از نیازسنجی و تجزیه و تحلیل شرایط بتوانند بحران را مدیریت و کنترل کنند یکی از روش‌های پیشگیری و آموزشی صحیح و فراگیر مردم و فعال کردن آنان در این راستا است از طریق پیام رسانی درست در جهت کاهش خسارات ناشی از سوانح موانع از موضوع اصلی در کشور است.

معاون استاندار البرز گفت: بزرگترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است و هیچ حد و مرزی ندارد در هر صورت امروزه رسانه‌ها با گسترش مرزهای جغرافیایی فرهنگی و سیاسی هویت انسان معاصر و تحت تأثیر قرار داده اند به طوری که می‌توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه‌ای نام گذاشت.

فردی گفت: با توجه به کارکردهای متنوع رسانه‌های جمعی همچون آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساختار قدرت و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی می‌تواند جایگاه درخور در تکوین کامل و نهادینه سازی شاخص‌ها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان در ادامه تصریح کرد: رسانه‌های خبری نظیر روزنامه، مجله، کتاب، رادیو، تلویزیون، اینترنت و مانند آن به عنوان یکی از نهادهای مهم جامعه با تأثیری که بر عقاید و آرا و دیگر ابعاد زندگی بشر دارند وضعیت مالی، سیاسی و اجتماعی خاصی را برای مردم خلق می‌کنند، تعیین کننده چشم انداز ما از جهان هستند.

وی افزود: رسانه‌ها بدون تردید وظیفه حراست از محیط را برعهده دارند آنها باید با ایجاد همبستگی میان اعضای جامعه ایفای نقش کند در هر سال رسانه‌های جمعی دموکراسی مشارکت عمومی نظارت همگانی اطلاع رسانی به هنگام و درست از خصوصیات رسانه‌های جمعی است.

کد خبر 5380355

منبع: مهر

کلیدواژه: نورمحمد فردی استانداری البرز اصحاب رسانه ویروس کرونا بوشهر گرگان بارش باران خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها بارش برف شب یلدا واکسن کرونا ایلام ایام فاطمیه رسانه های جمعی اطلاع رسانی هویت انسان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به نشانی www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند