Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@14:57:51 GMT

پوتین و مودی توافق کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۴۸۶۲

پوتین و مودی توافق کردند

 به نقل از تایمز آو ایندیا، یک مقام روسی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در تماسی تلفنی با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به تبادل‌نظر درخصوص شرایط "آسیا - اقیانوسیه" پرداختند.

این مقام همچنین اعلام کرد که که این دو مقام ارشد درخصوص جنبه‌های عملی اجرای توافقی که پس از سفر پوتین به هند در ششم دسامبر نهایی شده بود، گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روسی گفت: ولادیمیر پوتین صمیمانه از نارندرا مودی به خاطر مهمان‌نوازی‌اش در قبال هیئت روسی عالی‌رتبه حین سفر ششم دسامبر به دهلی نو تشکر کرد.

وی افزود: آن‌ها درخصوص جنبه‌های عملی اجرای توافق حاصله در مذاکرات صحبت کردند و عزم مشترک‌شان را مبنی بر توسعه چندجانبه روابط شراکت راهبردی ممتاز و ویژه میان روسیه و هند ابراز کردند.

کرملین نیز اعلام کرد، دو رهبر به تبادل دیدگاه‌ها درباره مسائل مربوط به ثبان و امنیت جهانی از جمله منطقه آسیا و اقیانوس آرام ادامه دادند.

آنها همچنین نزدیک شدن سال نو میلادی را به هم تبریک گفتند و توافق کردند تماس‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف ادامه یابند.

رئیس جمهوری روسیه پانزدهم آذرماه و در دومین سفر فرامرزی خود از زمان شیوع پاندمی به هند سفر کرد.

هند در دوران جنگ سرد به شوروی نزدیک بود؛ رابطه‌ای که به آن اهمیت زیادی می‌داد و دهلی‌نو آن را "مشارکت استراتژیک ویژه و ممتاز" می‌نامد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در نشست مجازی سپتامبر ۲۰۲۱ با پوتین گفته بود: دوستی بین روسیه و هند امتحان خود را پس داده است. شما همیشه یک دوست ارزشمند برای ما هستید.

کرملین گفته بود که گفت‌وگوها میان پوتین و مودی در حوزه‌های دفاعی و انرژی است.

هند به دنبال افزایش تولیدات داخلی است و یک تلاش مشترک را با روسیه برای تولید تفنگ‌های AK-۲۰۳  آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه هند نیز پیش از سفر پوتین به این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: دو طرف قرار است به بررسی روابط دو جانبه بپردازند و راه‌های تقویت بیشتر همکاری‌های استراتژیک را مورد بررسی قرار دهند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: پوتین و مودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند

نشریه آمریکایی از نتیجه‌گیری سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره اینکه ولادیمیر پوتین نقشی در مرگ مخالف سرشناس دولتش در ماه فوریه گذشته نداشته است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» امروز (شنبه)‌ در گزارشی نوشت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که «احتمالا» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور قتل «آلکسی ناوالنی»، مخالف سیاسی سرشناس دولتش را که ماه فوریه گذشته در زندانی نزدیک به قطب شمال جان باخت، صادر نکرده است.

ناوالنی به عنوان چهره برجسته اپوزیسیون روسیه و مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ در زندانی که حبس خود را سپری می‌کرد، درگذشت؛ مرگی که به گفته مقامات روسیه به دلیل وجود لخته خون به صورت ناگهانی و در زمان هواخوری اتفاق افتاد.  الکسی ناوالنی در حالی که در زمان فوتش ۴۷ سال سن داشت در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد و در زمان مرگ در حال گذراندن حکم مجازات بیش از ۳۰ سال حبس خود بود. حامیان او مدعی شده‌اند ولادیمیر پوتین دستور به قتل او داده و اسناد و مدارکی در حمایت از این ادعا ارائه خواهند کرد.

همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به فوت ناوالنی ادعا کرد پوتین مسئول مرگ وی است اما کرملین در واکنش به این رخداد هر گونه ارتباط دولت روسیه با این مرگ را رد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود با اشاره به منابعی که نامشان فاش نشد نوشت به باور سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مرگ ناوالنی به دستور مستقیم پوتین صورت نگرفته است.

در گزارش این نشریه نوشته شده این سازمان‌ها «به رغم وجود شرایط مشکوک برای مرگ این رهبر مخالفان روسیه» ارزیابی کردند این احتمال که پوتین خواستار کشته شدن ناوالنی بوده باشد کم است.

وال استریت ژورنال تصریح کرد «افراد مطلع به موضوع» گفتند سازمان‌های اطلاعاتی مهم آمریکا شامل سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، دفتر مدیر اطلاعات ملی، و واحد اطلاعاتی وزارت امور خارجه آمریکا همگی بر این باور هستند.

بر اساس این گزارش کارمندان ناوالنی اعلام کرده بودند که او در زمان مرگش احتمالا در آستانه نوعی تبادل زندانی و آزاد شدن بوده و منابع اطلاعاتی آمریکایی نتیجه‌گیری کردند که پوتین در چنین موقعیتی مرگ ناوالنی را نمی‌خواست.

در این گزارش نوشته شد که با وجود این نتیجه‌گیری، متحدان ناوالنی این ارزیابی را قبول نداشته و هنوز مصر هستند که کرملین در پشت مرگ او است.

پوتین ماه گذشته میلادی مرگ ناوالنی را «غم‌انگیز» خوانده و گفت که او حاضر شده بود این مخالف سرشناس دولتش را در یک عملیات تبادل زندانی به غرب تحویل دهد با این شرط که او دیگر هرگز به روسیه برنگردد. متحدان ناوالنی تایید کردند که مذاکراتی بر سر این عملیات برگزار شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد