Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادبیات تهدیدآمیز علیه روسیه گفت هر گونه اقدام مسکو علیه اوکراین و استقلال این کشور تبعاتی جدی خواهد داشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وبلاگ خود نوشت: اهداف و مقاصد نهایی روسیه معلوم نیست به جز این که این کشور به دنبال تهدید و تضعیف اوکراین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناریوهای مختلفی ممکن است بروز کند.
وی مدعی شد مسکو تلاش می کند اتحادیه اروپا را از شرکت درمذاکرات با روسیه درباره ضمانت های امنیتی محروم کند.
بورل نوشت: ما نمی توانیم خواسته روسیه را برای استفاده ابزاری از این بحران جهت پیشبرد اهداف آشکار خود برای تغییر شکل چارچوب امنیتی اروپا نادیده بگیریم و اروپایی ها را از مذاکرات امنیتی با روسیه محروم کنیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد آمریکا اجازه ندهد بروکسل از مذاکرات امنیتی با مسکو محروم شود.
وی تاکید کرد: بروکسل باید در میز مذاکرات درباره طرح امنیتی اروپا شرکت داشته باشد. وزارت خارجه روسیه روز جمعه پیش نویس پیشنهادهای کشورش را درباره ضمانت های امنیتی بین روسیه و آمریکا و اعضای اروپایی ناتو ارائه داد. واضح است که اتحادیه اروپا باید جزء لاینفک این مذاکرات باشد.
وی با یادآوری قانون هلسینکی و منشور پاریس و سازوکارها و مقررات سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت باید از آنها در تعامل با روسیه درباب مسائل امنیتی استفاده شود.
بورل در پیامی که از طریق وبلاگ خود منتشر کرده گفت که راهبرد جدید دفاعی اتحادیه اروپا را که قطب نمای استراتژیک نام گرفته به روز خواهد کرد و نسخه جدید آن را ماه آینده ارائه می دهد.
وی تاکید کرد ضروری است که اتحادیه اروپا توان و ابزارهای خود برای اقدام در حوزه امنیتی را تقویت کند.
خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: در صورتی که متن پیش نویس توافق روسیه با آمریکا و ناتو درباره ضمانت های امنیتی تصویب شود ناتو دیگر اجازه نخواهد داشت نفوذ خود را به شرق اروپا گسترش دهد.
کریستین لامبرشت وزر دفاع آلمان روز یکشنبه گفت ناتو درباره پیشنهادهای روسیه در این هفته مذاکره می کند.
روسیه ادعاها درباره اعزام نیرو به مرز اوکراین برای حمله به این کشور را تکذیب کرده و به فعالیت های نظامی ناتو در نزدیک مرزهای این کشور اشاره می کند و آن را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می داند.

فضاسازی اتحادیه اروپا درباره حمله خیالی روسیه به اوکراین
رئیس کمیسیون اروپا با تکرار توهم احتمال اقدام نظامی روسیه به اوکراین، هشدار داد در صورت وقوع چنین اتفاقی اروپا نیز با اعمال تحریم، هزینه‌های هنگفتی را بر مسکو تحمیل می‌کند.
بعد از تهدیدهای مقامات مختلف اتحادیه اروپا و کشورهای عضو درباره هرگونه اقدام نظامی احتمالی روسیه علیه اوکراین، «اورسولا فن‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا نیز درباره عواقب اقتصادی این مسئله هشدار داد.
فن‌درلین روز (جمعه) طی کنفرانس خبری بعد از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت کشورهای عضو این سازمان آماده هستند تا در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی را با «هزینه هنگفت» علیه روسیه اعمال کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره اظهار داشت: «نباید هیچ شکی وجود داشته باشد. اگر روسیه علیه اوکراین اقدام کند، اتحادیه [اروپا] در موقعیتی قرار خواهد گرفت که تحریم‌هایی را اعمال کند تا هزینه هنگفتی را به همراه داشته باشد. ما کار خود را در این زمینه انجام داده ایم».
رئیس کمیسیون اروپا در جریان نشست پارلمان این اتحادیه نیز گفت کشورهای عضو آماده افزایش تحریم‌های خود علیه روسیه و اتخاذ «اقدامات بی‌سابقه‌ای» در صورت اقدام نظامی مسکو ضد اوکراین هستند.
بر اساس این گزارش، وی درباره این موضوع توضیح داد، اتحادیه اروپا از نزدیک با آمریکا برای ایجاد گزینه‌هایی فراتر از تحریم‌های موجود که بخش‌های مالی و انرژی، کالاهای دارای کاربرد دوگانه و نظامی روسیه را هدف قرار می‌دهد، همکاری کرده است.
به نوشته رویترز، فن‌درلین اظهار داشت: «پاسخ ما به هرگونه تجاوز بیشتر ممکن است به شکل افزایش و گسترش شدید این رژیم‌های تحریمی موجود باشد. و البته ما آماده ایم اقدامات بی‌سابقه و بیشتری با عواقب جدی برای روسیه انجام دهیم».

مسکو: حضور ناتو در مرز با روسیه به معنای آغاز جنگ است
«الکسی پوشکوف» سیاستمدار و سناتور روسیه اعلام کرد که حضور نیروهای ناتو در مرز اوکراین و روسیه به معنای تدارک برای آغاز جنگ با روسیه است.
پوشکوف رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) امروز (شنبه) در گفت و گو با رادیو روسی «گاواریت ماسکوا» اظهار کرد: گسترش همکاریهای نظامی ناتو و اوکراین به منزله تدارک برای آغاز جنگ با روسیه است.
وی افزود: اگر ناتو درصدد تهدید نظامی روسیه نیست چرا می خواهد اوکراین را وارد ساختار خود کند.
سناتور روس تصریح کرد: پیمان ناتو برای اجرای نقشه های میلیتاریستی خود، حتی به عضویت اوکراین نیاز ندارد.
رئیس کمیسیون امور سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون گفت: ناتو می تواند از روحیه رهبری اوکراین استفاده و این کشور را عضو غیررسمی خود کند به این صورت که کی یف را ملزم به انجام تعهدات خود به عنوان عضو ناتو نکند.
وی افزود: اما به اوکراین تسلیحات داده و آن را به کشور جنگ طلب تبدیل کرده تا بتواند علیه روسیه استفاده کند. معتقدم که ناتو به چنین اقداماتی تمایل دارد.
تنش های بین روسیه و ناتو از چند سال پیش روابط دو طرف را سرد و همکاریها را به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد در سال 1991 رسانده است . این تنش ها به دلیل مساله اوکراین به اوج خود رسیده است.
آمریکا و برخی کشورهای همپیمانش مدعی شده اند که روسیه برای حمله به اوکراین آماده شده است و ناتو نیز در این شرایط روسیه را تهدید می کند و مسکو درصدد تنش زدایی و حل و فصل مسائل شدید با غرب در پشت میز مذاکرات است.

آلمان و فرانسه خواستار گفت و گوی صمیمانه با مسکو شدند
وزیران دفاع فرانسه و آلمان به تشدید تنش در روابط غرب با روسیه واکنش نشان داده و خواستار گفت وگوی صمیمانه با مسکو شدند.
فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه روز شنبه در مصاحبه با روزنامه ژورنال دو دیمانش اعلام کرد که کشورهای غربی در صورت تشدید تنش روسیه با اوکراین می‌توانند به لحاظ سیاسی مسکو را منزوی کنند اما با این حال پاریس خواهان بازگشت به جنگ سرد با روسیه نیست.
پارلی در ادامه تاکید کرد که برای جلوگیری از بازگشت به جنگ سرد با روسیه، طرفین باید آرامش را حفظ کنند.
وی اشاره داشت که پاریس علاقه به حفظ گفت‌وگو با مسکو که در سال 2019 توسط امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه آغاز شد را دارد.
وزیر دفاع فرانسه با تشریح مواضع بیشتر اروپا در قبال قضیه تنش بین روسیه و اوکراین، افزود: یک گفت‌وگوی باز و صمیمانه با روس‌ها داریم، زیرا باید قادر به انتقال مسائل به یکدیگر باشیم.
کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان نیز روز یکشنبه اعلان کردکه اعضای ناتو متمایل به گفت‌وگو درباره درخواست‌های ارائه شده روسیه هستند اما به این کشور اجازه دیکته مواضع به ناتو یا متحدانش را نمی‌دهد.
اظهارات لامبرشت در جریان سرکشی وی از نیروهای آلمانی مستقر در لیتوانی صورت گرفت؛ نیروهای آلمانی که به عنوان بخشی از ابتکار ناتو برای بازداشتن روسیه از انجام تهاجم نظامی پس از الحاق کریمه در سال 2014 در لیتوانی حضور یافتند.
ارویداس انوساوسکاس وزیر دفاع لیتوانی که همتای آلمانی خود را در جریان این بازدید همراهی می‌کرد درخواست‌های روز جمعه روسیه مبنی بر جدایی اعضای ناتو را رد کرد.
وزیر دفاع لیتوانی پس از این با انتشار یک پیام در صفحه توئیتر خود گفت: ما باید تصریح کنیم که روسیه هیچ حقی برای تعیین اینکه اعضای ناتو چگونه رفتار کنند، ندارد.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز درخواست روسیه درباره اینکه اوکراین و گرجستان از ناتو جدا شوند را رد کرد.
گرجستان هم‌اکنون عضو ناظر ناتو است و بزودی عضو دایمی این اتحاد خواهد شد. تمامی تجهیزات نظامی و سلاح‌های گرجستان در راستای پیوستن به ناتو توسط این نهاد بروز شده‌اند. همچنین تفلیس سالانه رزمایش‌های زیادی را با ناتو و کشورهای عضوش برگزار می‌کند.
در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با آنالنا بربوک وزیر امور خارجه جدید آلمان خواستار توقف گسترش ناتو به شرق و ارائه تضمین های امنیتی به روسیه در این مورد شد.
وزیر خارجه روسیه در بخش مربوط به مسائل بین المللی این رایزنی تلفنی، به ضرورت ارائه تضمین های امنیتی به صورت تعهد حقوقی برای عدم گسترش ناتو به شرق و خودداری این سازمان از استقرار زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره کرد.
لاوروف در ادامه اقدامات دولت اوکراین در مورد مناقشه در شرق این کشور را تشریح کرد و با انتقاد از آن، رفتار کیف را غیرمسئولانه خواند که هیچ علاقه‌ای برای اجرای توافقنامه مینسک به منظور حل و فصل مناقشه در منطقه دونباس از خود نشان نمی دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه اوکراین اتحادیه اروپا رئیس کمیسیون کشورهای عضو علیه روسیه وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است

وسلی کلارک، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق نیرو‌های مسلح ناتو در اروپا، روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با تجربه‌ترین دولتمرد جهان توصیف کرد.

کلارک گفت: "پوتین باتجربه‌ترین دولتمرد در دنیای مدرن است. او یک مامور اطلاعاتی حیله گر است و اگر او برود برای ما بسیار بهتر است. "

به گفته وی، در تابستان امسال روسیه یک "بازی بزرگ" را برای آزادسازی بیشتر سرزمین‌های اوکراینی انجام خواهد داد.

او اذعان کرد که "شرایط در نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) بسیار سخت است" و درگیری بین روسیه با اوکراین و ناتو را "مسابقه استقامتی" نامید.

به گفته وی، سال ۲۰۲۵ ممکن است برای روسیه، اوکراین و ناتو تعیین کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا